Toga Skrevet August 6 Skrevet August 6 Veldig diffust spÞrsmÄl. Men har en 2008 525d e61. Det klikker og klakker fra etated foran, men ikke konsekvent. Det kan skje nÄr jeg svinger i rolig fart, kjÞrer over humper, alt som pÄ noen mÄte gir bevegelser i noe foran. Lyden kan komme ved nesten hver eneste hump den ene dagen og ingenting neste dag. Men det har blitt verre. Det er bytta fjÊrbeinslager, stÞtdemper, forstillingsdeler, stabilisatorstag. Har sjekket bremsene, bolter, skiver og klosser. Til og med byttet styrestag, noe som var helt bortkasta. Er helt rÄdlÞs egentlig. Virker som lyden flytter seg rundt. FÞrst venstre, sÄ hÞyre og av og til midt i. Noen ganger kan jeg fÞle lyden fysisk i bilen.
Otis Skrevet August 6 Skrevet August 6 Gjetter pÄ slakke skruer til noen ting, feks casterstag. Er vi sikre pÄ at alt er strammet korrekt?
540is Skrevet August 6 Skrevet August 6 Sjekk skruene for stÞttestagene fra stÞtdempertÄrn til torpedovegg. Er de skikkelig faste sÄ sjekk boltene for traversen.
*MrB* Skrevet August 6 Skrevet August 6 2 hours ago, 540is said: Sjekk skruene for stÞttestagene fra stÞtdempertÄrn til torpedovegg. Er de skikkelig faste sÄ sjekk boltene for traversen. Det er et bra tips. Disse kan gi lyd som er vanskelig Ä lokalisere. Er skruene mellom stag og brakett i torpedovegg som av og til lÞsner. Bolter mellom stag og dempertÄrn er sjelden noe problem. Du mente nok det fÞrste, men tenkte det var greit Ä presisere da det kunne misforstÄs. Den braketten er en skikkelig anode for Þvrig, og kan vÊre greit Ä bytte ut nÄr man fÞrst er der og roter. Koster vel 200kr hos BMW. E.C. reagerte pÄ dette 1
Toga Skrevet August 7 Forfatter Skrevet August 7 22 timer siden, *MrB* skrev: Det er et bra tips. Disse kan gi lyd som er vanskelig Ä lokalisere. Er skruene mellom stag og brakett i torpedovegg som av og til lÞsner. Bolter mellom stag og dempertÄrn er sjelden noe problem. Du mente nok det fÞrste, men tenkte det var greit Ä presisere da det kunne misforstÄs. Den braketten er en skikkelig anode for Þvrig, og kan vÊre greit Ä bytte ut nÄr man fÞrst er der og roter. Koster vel 200kr hos BMW. Hvir er denne braketten? Fra stÞtdempertÄrn til torpedovegg? Har mange timer foran der men aldri tenkt over det. Alt av bilter for Þvrig forstilling er sjekka.
Toga Skrevet August 7 Forfatter Skrevet August 7 39 minutter siden, E.C. skrev: Av med dekslene igjen. Vel vel. Verdt et forsÞk. Selv om jeg fikk bryti litt pÄ stagget der den er festet pÄ braketten sÄ fikk jeg ingen umiddelbar fÞlelse av at noe var lÞst.
540is Skrevet August 7 Skrevet August 7  De kan vÊre bare litt lÞse, sÄpass at de knirker litt nÄr karosseriet beveger seg. Du kan jo fÞrst begynne med Ä sjekke om skruene ute ved stÞtdempertÄrnene sitter godt.
*MrB* Skrevet August 7 Skrevet August 7 Regner med du sjekket mutteren i toppen av demperen nÄr du gikk over ting ogsÄ? Den lurte meg en gang. (NÄr bilen hadde vÊrt pÄ verksted(!)) Om det ikke er forstilling eller dette staget, sÄ begynner det Ä bli fÄ muligheter igjen. Motorfester kan det jo selvsagt vÊre. Er det en "tung" lyd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ