sveigis Skrevet August 20 Skrevet August 20 Fin tråd dette og flott arbeid du legger bak deg her 😊 Er jo litt e70 her på forumet og det liker jeg . Flotte biler og det beste her ,er jo at mange har gode tips og erfaringer og . Ble bra med Coilovers og svære hjul 😎 T.V reagerte på dette 1
T.V Skrevet August 20 Forfatter Skrevet August 20 3 timer siden, Ingvaldsen skrev: husk å bruke lemførder deler den dagen du skal ha nye forstilling eller bakstilling, og casterstag er sikkert defekte allerede og da anbefaler jeg å bestille stag til X5M da disse er forsterket og koster det samme omtrent. jeg og andre her har trakket i salaten før med å kjøpe meyle, det er kortvarig glede.11111 har bestilt komplett lemførder forstilling til e70 3 ganger å fikk originaldeler med vekkslipt bmw logo vær gang. indre bærebru foringer bak er også typisk feil når den sliter dekk bak, disse får du kjøpt seperat fra lemførder heldigvis. sås snart de har antydning til sprekker er de defekt, samme med casterforing som er oljefylt. cp3 tåler det meste så det er ikke nødvendig å ta så mye hensyn til den, den er bortimot udødelig sammenlignet med cp4. men du har rett i det at uten dpf så er den ikke så sær på sot. du kan med andre ord kjøre med olje ment til bil uten dpf som ikke har reduserte mengder tilsetninger som bedrer smøreegenskapene. olje med gode tilsetninger(husker ikke hvilket tilsetninger så det blir mer generelt) legger igjen mer sot, som igjen fører til oftere behov for renegering som igjen korter ned på levetiden på dpf. Takk for gode tips😊 Har kommet en liten vibrasjon ved nedbremsing og kjenner den litt i rattet, så kan vel tyde på att casterstag er moden for utbytte ja. Så tips er notert!😊
T.V Skrevet August 20 Forfatter Skrevet August 20 1 time siden, sveigis skrev: Fin tråd dette og flott arbeid du legger bak deg her 😊 Er jo litt e70 her på forumet og det liker jeg . Flotte biler og det beste her ,er jo at mange har gode tips og erfaringer og . Ble bra med Coilovers og svære hjul 😎 Takk for det, kjekt å høre😊 Veldig kjekt å se att flere er så engasjert og legger igjen gode tips å fine kommentarer😊
teerex Skrevet August 20 Skrevet August 20 (endret) 9 timer siden, Nyheim skrev: Stemmer, DPF er sensitiv på dette med sot, derfor vil jeg ikke anbefale å kjøre 2-taktsolje gjennom forbrenningen med DPF, men vet noen gjør det. Ikke noe jeg hadde begitt meg ut på. Tetter man den så kan det gå ut over andre ting, som f.eks turboen. Jeg tar sjansen, men fyller ikke mye. Ca. 1 dl 2-taktsolje pr. fylling når jeg fyller 40-50 liter diesel (fyller alltid før kvart tank om mulig). Med CP4 blir man jo litt nervøs Har funket fint, men jeg kjører stort sett bare lengre turer med bilen. Ingen småkjøring inntil videre (dvs. siden 2022 da jeg kjøpte bilen). Sjekker jevnlig at mottrykket er ok og at bilen regenererer som normalt. Endret August 20 av teerex Nyheim reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå