mrkzie Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) Hei! Jeg har slitt det siste halvåret med ujevne mellomrom med at bilalarmen går helt tilfeldig. Jeg har mine mistanker om at det er batteriet som har tatt kveld eller sliter, og har lest ut feilkoder via ISTA. Jeg har ladet batteriet 3-4 ganger de siste ukene med CTEK MXS 10, og den har da stått i nærmere 10 timer hver gang. Noen som kunne hjulpet meg å forstå kodene og eventuelt hva det kan skyldes? Kodene for comfort access er fordi jeg har plugget ut dette fra håndtakene. Takk på forhånd for all hjelp! Endret 7 timer siden av mrkzie
mr.pingu Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Enten dårlig batteri eller du har strømtrekk på en en eller annet modul. hva er hvilespenning av batteri etter en natt?
mrkzie Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden (endret) 1 hour ago, mr.pingu said: Enten dårlig batteri eller du har strømtrekk på en en eller annet modul. hva er hvilespenning av batteri etter en natt? Hei! Jeg har ikke fått målt spenning, ettersom jeg har låst bilen "manuelt" ved å gå i baksete å dytte ned låsen på alle dørene. Bilen og komponentene går vel aldri i "hvilemodus" ettersom den ikke blir låst? Jeg tenker at det kan være grunnen til at det ser ut til at batteriet er synderen. Ettersom jeg har ladet bilen gjennom motorrommet tidligere, mens bilen har vært låst - så begynner jeg å lure på om det er sensoren på panseret. Panseret står litt på gløtt under lading og alarm har aldri gått da. Jeg tester nå å la panser stå litt på gløtt mens bilen er låst for å se om alarm trigges. Til nå har det ikke gått noe alarm, 30 minutter etter låsing. Om noen vet hvor jeg kan finne denne sensoren så hadde det vært til stor hjelp. Legger ved bilder av motorrommet. Endret 2 timer siden av mrkzie
Reef89 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Bilen går i sleep selv om dører er åpne. En grei ting å se om bilen er gått i sleep er om P lyser i girspaken er slukket. Men sikker på at alarmen er aktiv da med noe åpent? ..på min F bil så aktiveres ikke alarmen om vindu er åpent fant jeg ut, prøvde og ta hånden inn i kupe engang og den gikk ikke...
mrkzie Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden 4 minutes ago, Reef89 said: Bilen går i sleep selv om dører er åpne. En grei ting å se om bilen er gått i sleep er om P lyser i girspaken er slukket. Men sikker på at alarmen er aktiv da med noe åpent? ..på min F bil så aktiveres ikke alarmen om vindu er åpent fant jeg ut, prøvde og ta hånden inn i kupe engang og den gikk ikke... Det blinker rødt hvert ca 2. sekund i frontruta, så vil da tro den er på?😅
mrkzie Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden (endret) 54 minutes ago, mrkzie said: Det blinker rødt hvert ca 2. sekund i frontruta, så vil da tro den er på?😅 Etter testing så har du nok rett. Når jeg låser opp og låser på nytt så blinker den ganske mange ganger deretter går den inn i blinking hvert 2. sekund. Ifølge bilde jeg fant på google betyr det: «Interior motion sensor and tilt alarm sensor are not active as doors, hood, or tailgate is not correctly closed.» Nå har bilen stått låst slik i 2 timer, og alarm ikke gått. Er det fortsatt sannsynlig at det kan være sensor i panser eller hva anbefaler dere å teste videre? Edit: Selvfølgelig går ikke alarm hvis den er deaktivert 😂😅 Vet ikke helt hva neste steg blir.. Endret 47 minutter siden av mrkzie Reef89 reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet 2 minutter siden Skrevet 2 minutter siden Jeg ser for meg at du har enten problem med batteri eller strømtrekk. Så prøv å utelukke det som første steg. Hvor gammelt er batteriet? Om den er gammelt kan du evt vurdere å bytte den uansett, før du står stille når vinteren kommer men det utelukker ikke noe problem med strømtrekk eller annet problem. Du har ikke tilfeldigvis noe i OBD-porten? Om det er aktivitet på OBDden utløser det alarm samt det ville vært en strømtrekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå