Gå til innhold

Fikk plutselig "Charge battery" melding

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Yngvejos skrev:

Hvor? Jeg kan ikke se ett ord om energisparemodus i innleggene over...

Koding, registrering. 

Skrevet
10 hours ago, Reef89 said:

Koding, registrering. 

Du er flink til å bruke stikkord, men sliter tydeligvis med å forme hele setninger.

Jeg skrev en forklaring på hvorfor det er en god ide å registrere batteriet fremfor å bare komme med en bastant påstand.

Fra TS sitt standpunkt, vil registrering av batteri medføre en kostnad (med mindre han kjenner noen som kan gjøre det for han), derfor tenkte jeg at en forklaring var på sin plass så han kan gjøre seg opp en mening om det er fornuftig å registrere batteriet eller ikke. Spesielt siden han har fått en feilaktig forklaring om at mangel på registrering kun påvirker batteriets levetid.

Den siste setningen i mitt opprinnelige innlegg var bare en bekreftelse til TS om at andre bidragsytere som ytrer seg med stikkord ikke er helt på jordet.

Skrevet
On 9/20/2025 at 2:10 AM, Yngvejos said:

Hvis du ikke registrerer nytt batteri, vil bilen bli værende i energisparemodus hvor den gir redusert effekt til elektrisk coupevarmer og coupevifte og diverse andre elektriske komponenter. Utover dette vil den redusere strømtrekk ved å skru av ting som feks idrive på ett tidligere tidspunkt for å unngå å tømme batteriet.

Du kan registrere nytt batteri selv med feks Carly. Jeg anbefaler deg å gjøre det før du bruker penger på ladesystem eller dynamo

Jeg har ikke idrive.

Men hva er Carly? 

Skrevet
6 hours ago, Bala87 said:

Jeg har ikke idrive.

Men hva er Carly? 

Han skrev «for eksempel» men det kan erstattes med andre komponenter, tenk forsterker, klima anlegg. 

Tror du kan finne ut hva Carly er med en ganske kjapt Google-søk eller en spørsmål i en AI-chat.  Personlig foretrekker jeg BimmerLink men begge får jobben(registrering av batteri) gjort. Grunn at jeg ikke liker Carly er den kommer i abonnementsform 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...