Haug530D Skrevet Tirsdag kl. 20:42 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 20:42 1 time siden, ///FredriK.S skrev: Hei. Flott og interessant arbeid du holder på med.🥳 Du som har e87, så har jeg er lite spørsmål. Ser strukturmassen her original ut? Er det å forvente rust på innerkanten her hvor man ser endringer på strukturen tru ?😅 Da må jeg nesten se i morgen når jeg skal ut og jobbe med bilen, kan ikke huske hvordan det ser ut der, men en hvir bil har jo lettere for å ruste pga den ikke blir så varm og vann ikke fordamper bort så lett. ///FredriK.S reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden På 21.7.2026 den 22.42, Haug530D skrev: Da må jeg nesten se i morgen når jeg skal ut og jobbe med bilen, kan ikke huske hvordan det ser ut der, men en hvir bil har jo lettere for å ruste pga den ikke blir så varm og vann ikke fordamper bort så lett. Beklager glemte helt ut dette og nå er det typsik vestlandvær her.
Haug530D Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Har ikke vært så mye aktivitet av meg her i det siste men har fått gjort en del i sommer. Montering av nye støvkapper på diff Bytter låsering også Montering, nye simmeringer er på plass også. Rengjøring av bakplate/pakning diff Ser bra ut Olje og ny pakning Viktig med riktig moment Og så, over på litt Atlas Copco kompressor, lagerskål veivstake, andre siden så heller dårlig ut Tenkte å putte 6 slike stempel i E39'en Her skal det monteres ny veiv, det ble vel ca 5k i sliping pluss pluss, ny veiv fra India ligger vel under 5k i pris (må ha noen andre deler uansett) Men motor og kompressordel må løftes uttav chassis for å deles, må derfor bli ferdig med e87 og bygge meg en krane. Colaboks for sammenligning Litt måling av stempel og sylindere (Må ha nye stempel blant annet pga nye stempelringer passer ikke på gamle stempel) Dieselrør til Deutz motoren som sitter i kompressor, sandblåses og lakkeres (allerede gjort) Tilbake til E87 igjen Nitrofest Powercoat grunning Her mangler fortsatt en plate (er komt på plass nå) Rammelager Veiv På Atlas Copco (Kan muligens gå til nøden, bronseforing med babbit foringer inni, jeg kan dreie det selv men ikke støpe nytt Babitt/hvittmetall, noen som vet av firma som lager slikt?) HakonLimseth og sveigis reagerte på dette 2
Haug530D Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Ende på veiv Trykkventil Litt lakkering, avrenning av Ferro bet, måtte lakke på nytt igjen her etterpå. Lakkering inni hus for ventilblokker Vasking av F11 før Danmarkstur Lakkering av understell E87 Lakkering av ventilblokker Atlas Copco Deutz Motor, dårlig Eksos som jeg må lage ny selv (Har fått Potte ifra England som er ganske lik, samme diameter men litt kortere på lengde. Skal ta av sylindrene på Deutz'n også for å sjekke stempel, ringer og sylindere samt overhale topper. Begynner og bli bra det som er lakket foreløpig Dårlig Eksosmanifold, samt drivstoff filterhus (Er forøvrig lakkert nå) Demontering Atlas Copco Fortsetter Ferdig lakket ende Sprøytelakkering av deler til tørk Deler som er sandblåst og behandlet med Ferro-bet, bakstilling E87 i bakgrunn (er havnet hos bilgudene nå) Plate under bil, underveis i sparkling, lakkering og sveising Har største Gjengesett til Biltema og det er andre gangen denne knekker, dårlig kvalitet, skulle bare friske noen gjenger i karosseri på E87
Haug530D Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Har største Gjengesett til Biltema og det er andre gangen denne knekker, dårlig kvalitet, skulle bare friske noen gjenger i karosseri på E87 Som sagt før, viktig med Moment, stramming av tankbolter E87 Tank på plass Kullfilter? eller nå hva det er And thats all folks som en eller annen tegneseriefigur sa en gang, mer kommer selvfølgelig, jeg blir neppe arbeidsledig med det første Ampera og HakonLimseth reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå