TeeQue Skrevet Tirsdag kl. 15:10 Skrevet Tirsdag kl. 15:10 Nå har eg strevet med bakre støtdempar på ein e87. Eg tok fyrst å prøvde å løyse på høgre side. Der gjorte eg riktig nok ein tabbe med å ikkje la bilen stå på bakke eller jekke opp slik at dempar ikkje hadde får mykje last på seg. Så tok eg da ein skiftenøkkel å haldt i den øvre tapp på stage til dempar og ein fastenøkkel på mutteren. Når eg da prøvde å løsne den brotnet av den tappen som man skal bruke til å halde mothold. Så tok eg å kjøpte eit sett med spesial pipe som skal halde på denne tappen, varmet opp bolten smurte den med wd, og tok til å begynte å løysne. Når eg da la litt trykk på dette så braut tappen av på andre siden og. Nå er eg heilt tom for ideer på hvordan eg skal klare å skru laust desse demperene bake. Er det nokon som har vært borti dette før? Mvh Oskar Røren
TeeQue Skrevet Tirsdag kl. 15:22 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 15:22 Her har du eit før og eit etter hendelsen.
E.C. Skrevet Tirsdag kl. 15:29 Skrevet Tirsdag kl. 15:29 På dempere som uansett skal kastes er det bare å ha en tang på selve demperstaget, f.eks vannpumpetang og/eller kjøre på med muttertrekker. Otis reagerte på dette 1
TeeQue Skrevet Tirsdag kl. 15:41 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 15:41 Har prøvd å halde igjen med rørleggar tang uten hell. Men kan altids gje det eit nytt forsøk. Er det meningen at de skal sitte så fast eller er det nokon som har strammet med makt?
E.C. Skrevet Tirsdag kl. 15:47 Skrevet Tirsdag kl. 15:47 Skal ikke sitte så ille. Kan hende noen har kjørt muttertrekker om disse er bytta før.
TeeQue Skrevet Tirsdag kl. 15:51 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 15:51 Vi for se kva makt som blir brukt, hender eg bare tar vinkelsliper mot dempar staget fra hjulbuen. xD
Haug530D Skrevet Tirsdag kl. 16:27 Skrevet Tirsdag kl. 16:27 34 minutter siden, TeeQue skrev: Vi for se kva makt som blir brukt, hender eg bare tar vinkelsliper mot dempar staget fra hjulbuen. xD Det er nok det kjappeste og greieste løsning her ja, bare pass på og ikke skade demper stopper og støv beskytter om du skal bruke de om igjen og de fortsatt er hele (Egentlig greitt og bytte da de ikke er så dyre)
Otis Skrevet Tirsdag kl. 17:05 Skrevet Tirsdag kl. 17:05 1 time siden, TeeQue skrev: Har prøvd å halde igjen med rørleggar tang uten hell. Men kan altids gje det eit nytt forsøk. Er det meningen at de skal sitte så fast eller er det nokon som har strammet med makt? Holder du vannpumpetangen rett vei?
TeeQue Skrevet Tirsdag kl. 17:39 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 17:39 Usikker er så vanskelig å bruke tærne rundt å inni hjulbuen når man holder til bagasjerommet, tihi. Neida sitter bare så såre fast dissa mutterne. E.C. og Otis reagerte på dette 2
Øyvind L. Skrevet Tirsdag kl. 20:02 Skrevet Tirsdag kl. 20:02 Muttertrekker.. Da pleier den å løsne..
TurboJens Skrevet Tirsdag kl. 21:13 Skrevet Tirsdag kl. 21:13 3 hours ago, TeeQue said: Usikker er så vanskelig å bruke tærne rundt å inni hjulbuen når man holder til bagasjerommet, tihi. Neida sitter bare så såre fast dissa mutterne. Desto viktigare er det å holde tanga rett vei Når du holde den i handa og knipe så får du mykje meir gripekraft når du skubba i mot med handflata i forhold til om du skal holde igjen den andre armen med fingrane. Så helde du den feil veg i forhold til korleis stanga roterar så får du nærmast ingen kraft overhodet. For å øke friksjonen kan du vaske stempelstanga med bremserens og spinne rundt nokre rundar med tape. Dog, som nevnt så er muttertrekker det desidert mest effektive. Berre hugs at det er "forbudt" å bruke ved tilbakemontering eller demontering der du skal gjenbruke demparen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå