thansen Skrevet November 10 Skrevet November 10 Anbefalinger til framgangsmåte? Canbus adapter? Har montert x-antall ledbarer til eldre biler, men ikke til nyere. Vet at noen også bruker OBD porten, men vil helst unngå det hvis det er mulig.
Otis Skrevet November 10 Skrevet November 10 Er det ikke bar ett alternativ, og de kobles på 2 forskjellige måter? canbus adapter som enten klikkes på ledninger eller direkte i OBD porten. Det er jo samme greia.
thansen Skrevet November 10 Forfatter Skrevet November 10 2 minutes ago, Otis said: Er det ikke bar ett alternativ, og de kobles på 2 forskjellige måter? canbus adapter som enten klikkes på ledninger eller direkte i OBD porten. Det er jo samme greia. Har ikke peiling, som sagt aldri koblet på nyere biler.
mr.pingu Skrevet November 10 Skrevet November 10 (endret) XBB, fungerer med adaptive lys og slipper man trekke ledning gjennom torpedoveggen. Ledbaren min spiller nå i lag med adaptive fjernlys, skrur seg med en gang de begynner å se andre biler og begynner å legge skygge. Hadde modernum DL1200 boks før, den klarte ikke det. Muligens fungere CanM8 også med adaptive lys men det kan jeg ikke uttale meg noe om. Endret November 10 av mr.pingu
thansen Skrevet November 10 Forfatter Skrevet November 10 7 minutes ago, mr.pingu said: XBB, fungerer med adaptive lys og slipper man trekke ledning gjennom torpedoveggen. Ledbaren min spiller nå i lag med adaptive fjernlys, skrur seg med en gang de begynner å se andre biler og begynner å legge skygge. Hadde modernum DL1200 boks før, den klarte ikke det. Muligens fungere CanM8 også med adaptive lys men det kan jeg ikke uttale meg noe om. Ja ser ut som det blir XBB. Heldigvis er obd porten på g01 gjømt opp under rattet og ikke ved døra som på e83.
mr.pingu Skrevet November 10 Skrevet November 10 1 hour ago, thansen said: Ja ser ut som det blir XBB. Heldigvis er obd porten på g01 gjømt opp under rattet og ikke ved døra som på e83. Ellers kan man flytte den om den sitter i veien. Litt som https://www.dummyobd.com
thansen Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Hvordan er det med selve ledbaren nå til dags? Hører det er nye regler med tanke på hvor lavt ledbaren kan sitte i forhold til skiltplaten. Vanligvis plasserer man skiltfeste i samsvar med skiltholderen, men hørte av en bekjent at dette førte til feil på EU kontroll og han måtte flytte skiltfeste med ledbar monteringen 5-10cm høyere enn vanlig. Noe med at skiltet skal være synlig fra 30 graders vinkel. G01en min har også kamera der foran, så det er begrenset hvor høyt jeg kan ha ledbaren. Burde jeg da montere ledbaren under skiltfestet?
540is Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 16 minutter siden, thansen skrev: Hvordan er det med selve ledbaren nå til dags? Hører det er nye regler med tanke på hvor lavt ledbaren kan sitte i forhold til skiltplaten. Vanligvis plasserer man skiltfeste i samsvar med skiltholderen, men hørte av en bekjent at dette førte til feil på EU kontroll og han måtte flytte skiltfeste med ledbar monteringen 5-10cm høyere enn vanlig. Noe med at skiltet skal være synlig fra 30 graders vinkel. G01en min har også kamera der foran, så det er begrenset hvor høyt jeg kan ha ledbaren. Burde jeg da montere ledbaren under skiltfestet? Ikke noe nye regler der , men kanskje kontrolløren har vært på kurs og lært noe nytt? Les og forstå kapittel 39 her : https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL_39#KAPITTEL_39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå