Maverick2002 Skrevet November 14 Skrevet November 14 Hei, Min sønns E60 520D ble over natten tungstartet. Den kinner og "jager" etter flere ganger før den til slutt starter med litt hosting og harking. Tenker umiddelbart på gløde relè etter å ha lest om tilsvarende problem på div nettsider. Det som kanskje er litt rart er at Bimmerlink ikke gir noen feilkoder. Den var lettstartet før dette, så tviler på plugger. Når den først starter, vil den starte lett resten av dagen. Tror ikke det har noe med dieseltilførselen da den går 100% normalt etter oppstart. Hva tenker dere?
Otis Skrevet November 14 Skrevet November 14 Kan jo være høy indre lekkasje på dyser, slik at det tar lang tid å bygge opp rail trykk. Så du kan se etter live data på rail trykk, etter at bilen har stått lenge. Maverick2002 og mr.pingu reagerte på dette 2
Maverick2002 Skrevet November 14 Forfatter Skrevet November 14 9 minutter siden, Otis skrev: Kan jo være høy indre lekkasje på dyser, slik at det tar lang tid å bygge opp rail trykk. Så du kan se etter live data på rail trykk, etter at bilen har stått lenge. Skal prøve å sjekke. Normalt at dette skjer over natten?
Otis Skrevet November 14 Skrevet November 14 Nja, ikke direkte, normalt sett er vel dette noe som skjer over tid. Men du kan jo ha noe annet som er defekt, men som fremdeles ikke er vurdert som en ekte feil enda, men den står som pending.
Mekkenoob Skrevet November 15 Skrevet November 15 Batteriet kanskje? Nevner det bare fordi mitt eget batteri plutselig ble vanskelig her med en gang det ble kaldt. Var tungstartet hele vinteren i fjor, før det plutselig på mirakuløst vis ble bedre, og den var lettstartet hele våren og sommeren, men i forrige uke begynte den plutselig å slite igjen (samtidig som temperaturen begynner å nærme seg null). Kjøpte nytt batteri i dag, skal skifte det i morgen, håper og tror det løser problemet for meg i alle fall, så tenkte bare å pitche det inn for deg også. :)
Maverick2002 Skrevet Mandag kl. 15:28 Forfatter Skrevet Mandag kl. 15:28 Da har bilen vært på verksted. Ingen feilkoder funnet annet enn feil på DPF som har vært der i over 1 år. De hadde ikke tid til å måle pluggene denne gangen, men dette skulle gitt feilkode så de hadde ikke troen på dette. Heller ingen motorlampe. De mente bilen kunne være tungstartet om DPF begynner å gå tett. Dette forklarer vel i såfall ikke hvorfor den starter lett om det er varmt i været..🤔
Otis Skrevet Mandag kl. 17:42 Skrevet Mandag kl. 17:42 Da er vi tilbake til at du evt mangler trykk i diesel, og dermed får en tungstartet motor. Så det som kan forårsake manglende trykk er enten lekkasje på lavtrykk siden og treghet i bygge opp trykket. ELLER Lekkasje på høyttrykksiden. Og det er da indre lekkasje på dysene. Er noe av dette sjekket?
Maverick2002 Skrevet i går, 06:54 Forfatter Skrevet i går, 06:54 13 timer siden, Otis skrev: Da er vi tilbake til at du evt mangler trykk i diesel, og dermed får en tungstartet motor. Så det som kan forårsake manglende trykk er enten lekkasje på lavtrykk siden og treghet i bygge opp trykket. ELLER Lekkasje på høyttrykksiden. Og det er da indre lekkasje på dysene. Er noe av dette sjekket? Nei, dette blir vel eventuelt neste steg nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå