Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Min sønns E60 520D ble over natten tungstartet. Den kinner og "jager" etter flere ganger før den til slutt starter med litt hosting og harking. Tenker umiddelbart på gløde relè etter å ha lest om tilsvarende problem på div nettsider. Det som kanskje er litt rart er at Bimmerlink ikke gir noen feilkoder. Den var lettstartet før dette, så tviler på plugger.

Når den først starter, vil den starte lett resten av dagen. Tror ikke det har noe med dieseltilførselen da den går 100% normalt etter oppstart.

Hva tenker dere?

Skrevet

Kan jo være høy indre lekkasje på dyser, slik at det tar lang tid å bygge opp rail trykk.

Så du kan se etter live data på rail trykk, etter at bilen har stått lenge.

Skrevet
9 minutter siden, Otis skrev:

Kan jo være høy indre lekkasje på dyser, slik at det tar lang tid å bygge opp rail trykk.

Så du kan se etter live data på rail trykk, etter at bilen har stått lenge.

Skal prøve å sjekke. Normalt at dette skjer over natten?

Skrevet

Nja, ikke direkte, normalt sett er vel dette noe som skjer over tid.

Men du kan jo ha noe annet som er defekt, men som fremdeles ikke er vurdert som en ekte feil enda, men den står som pending.

Skrevet

Batteriet kanskje?

Nevner det bare fordi mitt eget batteri plutselig ble vanskelig her med en gang det ble kaldt. :D

Var tungstartet hele vinteren i fjor, før det plutselig på mirakuløst vis ble bedre, og den var lettstartet hele våren og sommeren, men i forrige uke begynte den plutselig å slite igjen (samtidig som temperaturen begynner å nærme seg null).

Kjøpte nytt batteri i dag, skal skifte det i morgen, håper og tror det løser problemet for meg i alle fall, så tenkte bare å pitche det inn for deg også. :)

  • 3 weeks later...
Skrevet

Da har bilen vært på verksted. Ingen feilkoder funnet annet enn feil på DPF som har vært der i over 1 år. De hadde ikke tid til å måle pluggene denne gangen, men dette skulle gitt feilkode så de hadde ikke troen på dette. Heller ingen motorlampe. De mente bilen kunne være tungstartet om DPF begynner å gå tett. Dette forklarer vel i såfall ikke hvorfor den starter lett om det er varmt i været..🤔

Skrevet

Da er vi tilbake til at du evt mangler trykk i diesel, og dermed får en tungstartet motor.

Så det som kan forårsake manglende trykk er enten lekkasje på lavtrykk siden og treghet i bygge opp trykket.

ELLER

Lekkasje på høyttrykksiden. Og det er da indre lekkasje på dysene.

Er noe av dette sjekket?

Skrevet
13 timer siden, Otis skrev:

Da er vi tilbake til at du evt mangler trykk i diesel, og dermed får en tungstartet motor.

Så det som kan forårsake manglende trykk er enten lekkasje på lavtrykk siden og treghet i bygge opp trykket.

ELLER

Lekkasje på høyttrykksiden. Og det er da indre lekkasje på dysene.

Er noe av dette sjekket?

Nei, dette blir vel eventuelt neste steg nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...