Gå til innhold

2013 BMW 520D glødesystem. Feilmelding om blandede glødepluggtyper og 2-3 sekunder med ujevn tomgang når kaldt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg fått ohmet glødepluggene via kontakten som går på styreenheten for glødingen. Alle 4 pluggene måler mellom 0,6 og 0,8 ohm. Målt mellom mellom punkt i kontakt som går inn på styreenheten, og jord mot jordings "pinnen" på passasjersiden i motorrommet.

Ser egentlig ut som om alle pluggene er ok. Nye plugger  er allerede på vei i posten, men kanskje jeg skulle sett om jeg fant en styrenhet også (som ikke koster skjorta) Beru GSE106 ser ut til å være utsolgt hos dem største nettbutikkene (autodoc, eurodel osv)

Skrevet

Hadde vært digg å bare skifte styreenhet, og tatt "dritt" jobben med pluggene til våren når været er mer medgjørlig. Styreenhet er jo en 5min jobb å skifte :)

Skrevet

Bestilte Beru GSE106 fra Koed.

Ser det står leveringstid 1-2 dager, mens lenger nede står det "gi beskjed når denne varen er på lager igjen"

Antar at dem da har dem på lager på fjernlager? kan godt vente en uke jeg uten problem, så lenge delen dukker opp.

Pris ble 1626 med frakt. (bw2025 kode gav litt rabatt) , som er ok med tanke på at mange nettbutikker ikke har denne på lager. og dem som har skal ha 1800++ for den. Hjelper ikke at skruvat skal ha den til 1200 når dem ikke har delen på lager, eller har leveringsdato.

Skrevet

1-2 dager er nok inn til Koed fra BMW Danmark, så har du fort 2-5-dager på toppen av det igjen for å få det til deg, litt avhengig av hvor du bor og hvor bra posten er der. Delen kan også være gått ut av produksjon og ikke oppdatert i katalog eller være på backorder. Koed pleier å skrive "Utgått" på det de vet er permanent utgått, mens GS kan slette hele varen, slik at du ikke får søkt opp nummeret på siden. I tillegg så er BMW-verktøy alltid fra Tyskland, så da blir det bare ukentlig levering. Så alle leveringstider er best å ta med en klype salt.

Jeg kjøpte for øvrig Beru-plugger til mine biler og Hüco-moduler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...