Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis kupevifta blåser dårlig så vil det gå mindre luft gjennom varmeregisteret. Dermed enda mer grunn til at motortemp burde ha vært høyere etter 15 min kjøring om termostaten(e) fungerte som de skulle.

Skrevet

Jeg hadde grei varme fra varmeapparatet etter 3-4 min i min E91 med N47 når det var noen minus ute.  

Kupevifta står jo veldig enkelt til for bytte i disse, men dessverre også for å bli full av dritt og fukt osv så er verdt, og enkelt, å komme til den fra kupefilter for å sjekke om den snurrer som den skal. 

Skrevet
13 timer siden, Otis skrev:

@Kvasi da fungerte ditt ptc element. 

Det gjorde det nok. Tenker det kan være en god pekepinn på hva TS bør kunne forvente hvis/når alt er i orden på hans bil. 

Skrevet (endret)

20 hours ago, Kvasi said:

Jeg hadde grei varme fra varmeapparatet etter 3-4 min i min E91 med N47 når det var noen minus ute.  

Kupevifta står jo veldig enkelt til for bytte i disse, men dessverre også for å bli full av dritt og fukt osv så er verdt, og enkelt, å komme til den fra kupefilter for å sjekke om den snurrer som den skal. 

Støttes, jeg hadde min vifte ute for noen dager siden da den begynte å lage en høyfrekvent kvinelyd. Dynka den i bremserens og smurte opp akslingene med fett. Etter dette er den veldig stille og den flytter masse luft, natt og dag forskjell. 

Det er 2 torx 20 skruer under hanskerommet som må løsnes for å få ned plastdekselet, 1 plugg som går til bilen. Den andre pluggen går til motstand i vifte så denne trenger du ikke koble fra under dashbordet. For å få av viften er det en plastbit som må løftes over mens du vrir viften. 5-10 min jobb å få den ut, bare litt klønete hvis du aldri har gjort det før.

Screenshot_20251217_003341_Chrome.jpg

Endret av warg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...