F31 LOVER Skrevet Søndag kl. 22:32 Skrevet Søndag kl. 22:32 Hei. Jeg har en f31 med motorkode B47-d20 kjørt 236t km. Er dette en motor hvor registerkjedestrammer byttes/sjekkes? Kostnad? MotorkodeB47-D20A
Otis Skrevet Søndag kl. 22:54 Skrevet Søndag kl. 22:54 Noen ganger kan det være nødvendig. Men det er stort service som påvirker det. Skift olje nok å ha en ren motor, så er mye gjort.
F31 LOVER Skrevet Mandag kl. 10:42 Forfatter Skrevet Mandag kl. 10:42 11 timer siden, Otis skrev: Noen ganger kan det være nødvendig. Men det er stort service som påvirker det. Skift olje nok å ha en ren motor, så er mye gjort. Ok. Hvordan vet jeg det? Sjekke på Bavaria? Forrige eier har kjørt 20-30t. Mye langkjøring
Otis Skrevet Mandag kl. 11:33 Skrevet Mandag kl. 11:33 Service historikk håper jeg du har fått tak i da du kjøpte bilen. Man trenger stort sett ikke være proaktiv på registerkjede, sålenge du ikke hører rasling, spesielt ved oppstart. Hører du rasling hele tiden, så har du et potensielt problem. Men om du absolutt vil sjekke registerkjede, så mener jeg at programmet ISTA har mulighet for å måle dette via en diagnosefunksjon.
Øyvind L. Skrevet Mandag kl. 19:36 Skrevet Mandag kl. 19:36 (endret) Du kan sjekke om kjedet har strekt seg med ISTA. Er en egen funksjon der. Jeg har byttet strammere på de siste BMWne jeg har handlet. Sånn for å være sikker på at den ikke har satt seg. Endret Mandag kl. 19:38 av Øyvind L.
Makky123 Skrevet Tirsdag kl. 07:17 Skrevet Tirsdag kl. 07:17 11 timer siden, Øyvind L. skrev: Du kan sjekke om kjedet har strekt seg med ISTA. Er en egen funksjon der. Jeg har byttet strammere på de siste BMWne jeg har handlet. Sånn for å være sikker på at den ikke har satt seg. Stemmer det at denne "testen/sjekken" ikke støttes av tidlige N47 motorer? Prøvde å lete litt etter det du limte inn, og kom bare frem til den testen hvor man fysisk skal måle noen komponenter og føre inn verdiene for så at ISTA skal kalkulere status.
Øyvind L. Skrevet Tirsdag kl. 10:00 Skrevet Tirsdag kl. 10:00 (endret) 12 timer siden, Makky123 skrev: Stemmer det at denne "testen/sjekken" ikke støttes av tidlige N47 motorer? Prøvde å lete litt etter det du limte inn, og kom bare frem til den testen hvor man fysisk skal måle noen komponenter og føre inn verdiene for så at ISTA skal kalkulere status. Den støtter ikke N47/N57 dessverre. Jeg har F31 335d fra 2018. Støtter ikke på den heller som er den siste N57 før B57 kom.😔 Endret Tirsdag kl. 20:12 av Øyvind L. Makky123 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå