Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyden følger turtallet, hvilket er en indikasjon i seg selv. Kan være strekt kjede, men kan også være noe mindre alvorlig. Dersom du ikke klarer å lytte deg frem til rett sted i motorrommet, bør du få et verksted til å sjekke det før du kjører så mye mer. 

Skrevet (endret)
1 time siden, *MrB* skrev:

Lyden følger turtallet, hvilket er en indikasjon i seg selv. Kan være strekt kjede, men kan også være noe mindre alvorlig. Dersom du ikke klarer å lytte deg frem til rett sted i motorrommet, bør du få et verksted til å sjekke det før du kjører så mye mer. 

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

Høres ut som registerkjede. 
Det høres mer/bedre ut når motoren er varm.

Dette er N47.. min måtte fikses på 160k, dette var en 12-13 model.

Har selv på følelsen at det kan være noe med registerkjede.. Har prøvd å lokalisere hvor lyden kommer fra og det virker som det kommer fra opp under motor. Jeg synes ikke det er noe metallisk lyd, men er nok et oppdrag for en mekaniker. Takk for respons 

Endret av Kvikklunsj
Skrevet (endret)

Kjedet sitter i bakkant på disse, så om du prøver å lytte ekstra godt inne ved torpedovegg, så kan det være du blir klokere. Strekt kjede gjør at det tar borti guidene, og det er dette som gir raslelyd. Guider er av plast eller kompositt så det gir ingen metallisk lyd.

Endret av *MrB*
Skrevet
51 minutter siden, Kvikklunsj skrev:

Har selv på følelsen at det kan være noe med registerkjede.. Har prøvd å lokalisere hvor lyden kommer fra og det virker som det kommer fra opp under motor. Jeg synes ikke det er noe metallisk lyd, men er nok et oppdrag for en mekaniker. Takk for respons 

Hvis det er registerkjede og det må utbedres, må du sjekke litt rundt, veldig mye ulike priser og rare måter å fikse dette på!
Er folk som KUN jobber med dette og som  har blitt proffe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...