TCS Skrevet Søndag kl. 19:42 Skrevet Søndag kl. 19:42 Hey! har hørt att PCV på N53B30 sitter støpt i toppdekselet? veldig vanskelig og bytte toppdeksel? noen som har god peiling på det?
Otis Skrevet Søndag kl. 20:16 Skrevet Søndag kl. 20:16 Det er ikke vanskelig, men det er heller ikke lett. Ulempen med fler og fler motorer er jo at de er GDI og dermed må dysene ut, for å skifte toppdeksel/pakning. Så det er litt pjusk. Husk også at det er alu skruer i magnesium, så de knekker sykt lett! TCS reagerte på dette 1
A.A Skrevet Søndag kl. 21:43 Skrevet Søndag kl. 21:43 Det sitter PCV‑membran i toppdekselet på N53, men du må ikke bytte hele dekselet. Det finnes ettermarkeds‑kit hvor du bare bytter selve membranen/lokket, og mange bruker dette uten problemer. Kvaliteten varierer litt mellom produsenter, men det er absolutt en grei løsning hvis resten av dekselet er i orden.
RemyNG Skrevet i går, 06:02 Skrevet i går, 06:02 10 timer siden, TCS skrev: Hey! har hørt att PCV på N53B30 sitter støpt i toppdekselet? veldig vanskelig og bytte toppdeksel? noen som har god peiling på det? Toppdeksel på disse er ikke så vanskelig og bytte. Kan være lurt å bytte uansett da de som oftest har en liten tynn sprekk enn å bare bytte membranen på PCVen. Er temmelig rett fram jobb på denne motoren her må ikke dysene av men rørene til dysene. TCS reagerte på dette 1
Otis Skrevet i går, 07:23 Skrevet i går, 07:23 I manualen står det at dysene må ut. Og jeg mener selv at de må de, ref en bekjent som gjorde denne jobben på sin egen bil.
Haug530D Skrevet i går, 07:27 Skrevet i går, 07:27 3 minutter siden, Otis skrev: I manualen står det at dysene må ut. Og jeg mener selv at de må de, ref en bekjent som gjorde denne jobben på sin egen bil. Er mye som står i TIS som ikke alltid jeg heller følger og ser at flere sier at man ikke trenger og ta ut dysene på disse motorene for å skifte topp deksel pakning. Otis reagerte på dette 1
Otis Skrevet i går, 07:30 Skrevet i går, 07:30 I så tilfelle så er det jo kjempebra. Det er en god stund jeg har sett denne jobben selv, så jeg husker nok feil, eller så så vi ikke at det ikke var nødvendig å ta ut dysene.
*MrB* Skrevet i går, 08:29 Skrevet i går, 08:29 Fant et gammelt bilde fra pluggbytte hos meg. Viser ikke allverden, men ser ikke ut som dysene står i konflikt med toppdeksel.
RemyNG Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 9 timer siden, Otis skrev: I så tilfelle så er det jo kjempebra. Det er en god stund jeg har sett denne jobben selv, så jeg husker nok feil, eller så så vi ikke at det ikke var nødvendig å ta ut dysene. Har gjort jobben en par ganger har aldri trengt å ta ut dysene. Er bare nødvendig å fjerne rørene så kommer man til. Otis reagerte på dette 1
TCS Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden On 2/8/2026 at 10:43 PM, A.A said: Det sitter PCV‑membran i toppdekselet på N53, men du må ikke bytte hele dekselet. Det finnes ettermarkeds‑kit hvor du bare bytter selve membranen/lokket, og mange bruker dette uten problemer. Kvaliteten varierer litt mellom produsenter, men det er absolutt en grei løsning hvis resten av dekselet er i orden. Toppdeksel er nytt for 5mnd siden me membran var nokk gåen da, har du noe kit du anbefaler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå