Kolstad Jr. Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Har den siste tiden blitt svært frustrert på luftfjæringa bak på e61'n min 😩 Det begynte med sensorhavari da de skulle justere ned høyden bak på verkstedet. De byttet så høydesensor venstre bak og fikk systemet operativt igjen. Problemet nå er at de ikke får til å justere høyden likt på høyre og venstre side. Uansett hvor mange ganger de prøver å justere inn sidene (må jo jukse verdiene med diagnose for å endre høyde), så ender det opp med 10-15mm høydeforskjell. Nå sitter bilen altså ca. 15mm høyere på høyre side, kontra venstre. Har nå i helga selv forsøkt å justere "manuelt" med slike justerbare stag. Selv med å justere stagene på maks lengde, eller kortest mulig, har dette ingen innvirkning på høyden på noen av sidene 🤷 Skulle tro at noe ihvertfall kom til å skje når man lurte bilen med disse stagene, men den endrer seg altså ikke en mm opp eller ned uansett hvor lang stagene er 😂 Føler sterkt jeg trenger noe bistand og veiledning her, før jeg begynner å kaste nye deler i hist og pist.. Noen som har vært borti lignende eller før? 😊 sveigis og Ampera reagerte på dette 2
Ingvaldsen Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) Sensorerene sprekker opp i huset over tid slik at fukt trekker inn så mulig du har en som er delevis defekt, regner med du kjøpte original vare? Uoriginale fungerer sjeldent Endret 18 timer siden av Ingvaldsen Kolstad Jr. reagerte på dette 1
Yngvejos Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Hadde samme problem på min E61 når fordelingsventilen var gåen. Jeg løste problemet med en billig ventil fra Ali. https://a.aliexpress.com/_Eu0Nj2Y Kolstad Jr. reagerte på dette 1
Kolstad Jr. Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 13 timer siden, Ingvaldsen skrev: Sensorerene sprekker opp i huset over tid slik at fukt trekker inn så mulig du har en som er delevis defekt, regner med du kjøpte original vare? Uoriginale fungerer sjeldent Tror sensorene virker, den ene ble kjøpt ny av verkstedet og byttet, dessverre ikke originalvare da. Men de fikk justere høyden med data, bare ikke likt på begge sider.. 11 timer siden, Yngvejos skrev: Hadde samme problem på min E61 når fordelingsventilen var gåen. Jeg løste problemet med en billig ventil fra Ali. https://a.aliexpress.com/_Eu0Nj2Y Interessant! Fikk du noen feilmeldinger, eeller var det kun høydeforskjellen som fikk deg til å bytte denne ? Takk for tilbakemelding dere 😀
Odd-M Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Har hatt problemet, defekt ventilblokk. Lufttørkeren har ikke kapasitet eller går over tid full av fukt. Resultatet er at kompressor drar fuktig luft inn i systemet, noe som medfører korrosjon i systemet og lekkasjer. Kjørt femmer med luftfjæring i over 20 år, "samme dritten" på E39, E61 og F11. Ventilblokka og/eller dreneringsventilen "henger" pga korrosjon. Anbefaler å åpne kompressoren og tørke de kulene som ligger i lufttørker. Ser du ikke korrosjon på selve kompressoren så bytt ventilblokka. Ser du korrosjon og slitasje på kompressor så bytt hele greia, E61 er ekstra utsatt for at den drar inn sand og støv pga. utforming og plassering på luftinntak. Har kjøpt ettermarkedskompressorer fra Arnott og Wabco og det passer rett på. Tror BWM handler fra Wabco. Ligger mye how to på Youtube. Endret 1 time siden av Odd-M
Kolstad Jr. Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden 27 minutter siden, Odd-M skrev: Har hatt problemet, defekt ventilblokk. Lufttørkeren har ikke kapasitet eller går over tid full av fukt. Resultatet er at kompressor drar fuktig luft inn i systemet, noe som medfører korrosjon i systemet og lekkasjer. Kjørt femmer med luftfjæring i over 20 år, "samme dritten" på E39, E61 og F11. Ventilblokka og/eller dreneringsventilen "henger" pga korrosjon. Anbefaler å åpne kompressoren og tørke de kulene som ligger i lufttørker. Ser du ikke korrosjon på selve kompressoren så bytt ventilblokka. Ser du korrosjon og slitasje på kompressor så bytt hele greia, E61 er ekstra utsatt for at den drar inn sand og støv pga. utforming og plassering på luftinntak. Har kjøpt ettermarkedskompressorer fra Arnott og Wabco og det passer rett på. Tror BWM handler fra Wabco. Ligger mye how to på Youtube. Takk for innspill 😊 Tror jeg skal prøve å bytte fordelingsventil før jeg evt. Begynner å se på det du snakker, det er jo ingen lekkasjer noen plasser, holder fint på lufta og ingen andre problemer, kun denne forskjellen på 10-15mm mellom høyre og venstre side.. Greit å begynne med det rimeligste 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå