Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan

jeg har en bmw e90 325 der comfort access ikke virker

har lest litt på det og har skjønt at det er muligens dørhåndtaket som er problemet 

har begge nøklene til bilen, nøklen funker på låsing, opplåsing og åpning av bagasjerommet. 

har nøkkel der jeg kan bytte batteri og de rillene på dørhåndtaket. har prøvd å bytte batteri i nøkkel 

Bilen funker ikke på keyless start og opplåsning/låsing på håndtaket

Har hørt noen sier dørhåndtaket må kodes? Stemmer det at det på kodes til nøkkel? Funker det å kjøpe brukt?

noen flere tips før jeg bytter dørhåndtak?

Skrevet

Keyless start skal fungere selv om dørhåndtakene er ødelagt, så her er det nok noe annet som er galt.

Jeg ville begynt med en diagnose.

Hvis nøklene til bilen har blitt erstattet, må de to første nøklene deaktiveres da CA kun fungerer på 2 nøkler om gangen.

Skrevet (endret)

Om ingen av håndtakene virker, og keyless start heller ikke virker, så er hele systemet satt ut av spill, og ikke bare forrige eier som har koblet fra kranglete håndtak. Den første du kan sjekke er om 12v batteri er friskt. Det neste du kan sjekke er sikring til CA modul. Mener den sitter i hanskerommet. Du må sjekke skjemaet ditt. Om ett håndtak er i dårlig form kan denne ryke. Vil sannsynligvis ryke igjen om det dårlige håndtaket fortsatt er tilkoblet, så da må du bare eliminere deg frem til kilden. Evt kan jo CA modulen være skadet, f.eks. som følge av fukt. Da er vi i diagnoseverdenen.

Nye håndtak skal du ikke trenge å kode, men som nevnt over kan det ha vært gjort feil av tidligere eier om det har vært kjøpt inn nye nøkler på et tidspunkt. 

Endret av *MrB*
Skrevet
1 hour ago, Yngvejos said:

Keyless start skal fungere selv om dørhåndtakene er ødelagt, så her er det nok noe annet som er galt.

Jeg ville begynt med en diagnose.

Hvis nøklene til bilen har blitt erstattet, må de to første nøklene deaktiveres da CA kun fungerer på 2 nøkler om gangen.

Hvordan kan jeg skjekke om nøklene er blitt erstattet?

Skrevet

Begynner med å jobbe med resursene jeg har, nå har jeg sitt på alle sikringer som har dør symbolet med nøkkel og bare dør symbolet, såg at sikkring nr 61 var gåen

litt bakrunnshistorikk på bilen da jeg kjøpte den så funket ikke setevarmen va viste det seg og være en sikkring som manglet så det er jo åpenbart noen som har vært her og rotet før

ser at det er mange sikkringer som er på arket som mangler i sikkringsboksen, dette kan jo være ustyr bilen ikke har, men er det vits å sette i sikkringer der det mangler? Hvis jeg finner ut hvilken den skal ha

ser ikke ut som jeg får til å låse/låse opp med dørhåndtak men keeyless start er jo verfall et pluss er det nå jeg kan begynne å tenke at håndaket er problemet?

Etter jeg satt i ny sikkring har jeg kjørt en tur og stoppet og låst bilen etter på slik at den skal gå i dvalemodus, og den startet med keyless start etter en time

IMG_1163.jpeg

IMG_1164.jpeg

IMG_1166.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...