Ove67 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Driver og ser etter i7 xDrive60 i Tyskland (og Belgia). Det er ikke så mange av dem dessverre (mens det kryr av den bakhjulsdrevne eDrive50, som tydeligvis ikke er tatt inn i Norge). En bil jeg ser på står oppgitt at den har hatt skade. Når jeg sjekker, ser jeg at den er reparert for 23 000 EUR! Det er pokker meg en kvart million kroner! Om skaden er hva som står: "11/2024 Reparatur Stoßfänger vorne und Seitenwand hinten rechts rund 23.000 EURnetto." Skade både foran og bak altså. Må ha vært en kraftig kollisjon. Men bilen er Premium Selection og har de vanlige garantiene. Føler jeg bør styre unna. 92 000 EUR er ikke spesielt billig heller for en 2024-modell med 32 000 km (men mye utstyr). Problemer er som sagt at det er lite å velge mellom.
Ingvaldsen Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Kommer ikke langt med 250k på ett karosseriverksted idag. Det er cirka 100-120 arbeidstimer, måtte bilen ha en sensor eller 2 å lykter så har du jo passert 100k kun i deler. Så med evt delekost og lakk så er det jo knapt en uke jobb for 1-2 personer igjen av totalsummen så da høres det raskt mindre alvorlig ut. Ove67 reagerte på dette 1
Lars89 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Hadde aldri kjøpt en skadebil. Det vil alltid føles feil og det må opplyses om ved salg noe som gjør bilen vanskelig å selge og mindre verdt. Hva er galt med de på Finn.no?
Ove67 Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden 3 minutes ago, Lars89 said: Hva er galt med de på Finn.no? De er alle fra 2022 og det er ingen som kommer fra merkeverksted. Vil gjerne ha noe nyere som en BMW-forhandler har plukket ut som "Premium Selection". Men siden det er så lite å velge i i Tyskland, så skal jeg ikke utelukke helt å kjøpe i Norge.
Ove67 Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden Just now, Ove67 said: De er alle fra 2022 og det er ingen som kommer fra merkeverksted. Vil gjerne ha noe nyere som en BMW-forhandler har plukket ut som "Premium Selection". Gjelder de som koster under 1,1 MNOK.
Rune-K Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Hvis skaden er reparert på et BMW verksted så burde det ikke være noe problem. Som nevnt over med den deleprisen som er på enkelte deler nå så flyr pengene fort. Som en liten sammenligning, nå er dette snart 25 år siden men likevell. På den tiden så jobbet jeg som høgger og da fikk vi inn en Volvo som det så ut som hadde en minimal skade på foran men som likevel var blitt kondemnert. Plateskadene var taksert til ca. 20 000 men det hjalp ikke det når det måtte byttes airbagger for nærmere 100 000. uglefossen reagerte på dette 1
Dusy Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) i4en min ble reparert for 220.000,- etter et møte med en elgkalv. Fikk se takstrapport og bilder og det så overhodet ikke så ille ut som man skulle tro etter en viltpåkjørsel. Takstrapporten har jeg forøvrig tatt vare på sånn i forhold til et videresalg med tiden. Den ble selvsagt reparert hos BMW skadeverksted med tilhørende garanti på arbeid og deler. Tidligere eier dro også til NAF for en sjekk etter reparasjon, og der ble det funnet lakkstøv som ble fikset opp i Det er som @Ingvaldsen er inne på at det er sinnsyke priser på deler til moderne biler. Hadde aldri kjøpt en skadebil fra utlandet, men i Norge derimot tror jeg man er på tryggere havn mtp. forbruker rettigheter og garanti. Endret 8 timer siden av Dusy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå