sveigis Skrevet August 7 Skrevet August 7 Detaljer er viktig spesielt på en sånn bil som dette. Nå blir den nok god som bare det @Olaandref 😊😊
Olaandref Skrevet August 7 Forfatter Skrevet August 7 14 timer siden, sveigis skrev: Detaljer er viktig spesielt på en sånn bil som dette. Nå blir den nok god som bare det @Olaandref 😊😊 Ja, bare dysene blir bra nå 🙂
Olaandref Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden (endret) Har ikke kommet noe videre her, dysene er testet og funnet ok, men problemet er der fortsatt. Har prøvd og flytte litt på de, men hoved problemet ser ut til å være på sylinder 4. Kjørte en monitorering på misfire og den skilte seg ut med 40 feil på bare noen få sekund. De andre hadde en feil hver. Tenker det kan være enten feil på coil eller plugg siden det var så lokalt på 4, er jeg inne på noe da? Men når jeg tenker meg om, dette løser vel ikke noe når det kommer til fuel supply not cut off? Tenkte å feilsøke mer i morgen eller på søndag, sjekke plugger og flytte coil og se om feilen flytter seg. Av positive ting nærmer det seg at felgene kan hentes, fikk bilde i dag, og det ser veldig lovende ut. Endret 23 timer siden av Olaandref sveigis, GtiGtr, hemperen og 1 annen reagerte på dette 4
E.C. Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Hvordan testet du dyser? I noe slags tester/benk? Spray pattern er en ting og blir sikkert finere med rens, men om solenoiden henger åpen lengre enn den skal så blir ikke det godt nok heller. Det er ikke mange millisekunder dysa er åpen, tester man bare visuelt i benk er det ikke sikkert man greier å se forskjell på at en av dysene henger åpen 20 % lengre. Spørsmålet er også om du satt dysene samme sted som de kom fra? At du har feil på nærliggende sylindre er ikke helt uvanlig, bilen vel 2 bankesensorer og 2 lambda, så prøver den å gjette resten. Du kan alltid flytte på dyse/coil/plugg for å se om feil flytter seg, gjerne lengst vekk fra der feilen er. Når du har tilsynelatende feil på bank 2 (og cyl 4) så hadde jeg byttet om med cyl 1. Det er også mulig å se på short term fuel trims (om du har det på diagnoseverktøyet), har du problemer med tenning eller drivstofftilførsel vil det gjerne slå ut der, feil i blandeforhold blir fort synlig på lambda. mr.pingu reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden Usikker på akkurat hvordan testen var, han kjørte flere tester og fant ikke noe som skilte seg ut fra dyse til dyse. Dysen som opprinnelig stod på sylinder 4 står på sylinder 1 nå, på siste diagnosen jeg tok i går fikk jeg ikke feil på sylinder 1, så jeg tviler på dysene er problemet. Har ikke fått sett på det i dag, men skal prøve å få tid til å sjekke plugger og flytte på coil senere i dag.
E.C. Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Grei sted å starte det. Olaandref reagerte på dette 1
Olaandref Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 5 timer siden, E.C. skrev: Grei sted å starte det. Eller så kommer jeg ned til deg med den 😃
E.C. Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Om du skulle kjøre forbi kan du alltid stoppe innom, ellers tror jeg det sikkert er mer kompetente personer nærmere deg. For øvrig dagens hyggeligste trussel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå