Bassefar Skrevet Onsdag kl. 23:07 Skrevet Onsdag kl. 23:07 Hei gutter og jenter, Driver på og bytter/byttet hjullager foran høyre på X5'n (F15 m50d) og vi fikk fint av det gamle, men det nye fikk vi absolutt ikke. Det var ca 20% igjen av endeleddet som var synlig. Fikk til slutt på det gamle igjen (det nye tror jeg er ødelagt). Og bestilte nytt fra Febi Bilstein for å se om ikke det kan være at den fra Bildeler er dårlig. Mitt spørsmål er: Har noen opplevd lignende før ved bytte av hjullager? Altså at det faktisk ikke sklir fint på? Har naturligvis pusset og smurt godt. Og dersom jeg må bytte endeledd, har noen bestilt det før? Finner kun hele drivakselen foran til 3-20.000kr på GS/Koed. Og finner ikke riktig delenr til selve endeleddet? Høyre foran. TL;DR: Bytte hjullager på høyre framhjul gikk galt – nytt lager ville ikke på siste bit. Har noen opplevd dette, og kan endeleddet evt kjøpes separat, eller må hele drivakselen byttes?
HakonLimseth Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Regner med at du mener drivknute? Har i så fall vært borti akkurat det samme, bare motsatt. Skulle bytte drivknute på en VW tiguan, da passet drivknuten på drivakselen, men den hadde for store splines slik at det originale hjullageret ikke passet inni. Her var det snakk om en dårlig ettermarkedsdel. Tviler på at det er drivknuten som er synderen, mest sannsynlig er hjullageret av dårlig kvalitet. Sjekk om Autodoc har SKF eller FAG hjullager til en grei pris, OEM for BMW.
Bassefar Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden 3 hours ago, HakonLimseth said: Regner med at du mener drivknute? Har i så fall vært borti akkurat det samme, bare motsatt. Skulle bytte drivknute på en VW tiguan, da passet drivknuten på drivakselen, men den hadde for store splines slik at det originale hjullageret ikke passet inni. Her var det snakk om en dårlig ettermarkedsdel. Tviler på at det er drivknuten som er synderen, mest sannsynlig er hjullageret av dårlig kvalitet. Sjekk om Autodoc har SKF eller FAG hjullager til en grei pris, OEM for BMW. Yes, drivknuten jeg mener. Takk for tips. Nå har jeg et fra Febi Bilstein på vei, men dersom det ikke passer går jeg for de andre.
mr.pingu Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Febi bilstein kan du være heldig at du får SKF også Har fått SKF hjullager fra Febi en gang. Febi Bilstein produserer en del selv men den delen de ikke produserer selv kjøper de på ettermarkedet og så og putter det i Febi eske. Kan være Kina-del, kan være ekte premium del.
Bassefar Skrevet 19 timer siden Forfatter Skrevet 19 timer siden 4 minutes ago, mr.pingu said: Febi bilstein kan du være heldig at du får SKF også Har fått SKF hjullager fra Febi en gang. Febi Bilstein produserer en del selv men den delen de ikke produserer selv kjøper de på ettermarkedet og så og putter det i Febi eske. Kan være Kina-del, kan være ekte premium del. Krysser fingrene !! Oppdaterer dere på hva det ble og hvordan det gikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå