Gå til innhold

egil s

Medlem
  • Innholdsteller

    351
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om egil s

  • Bursdag 11/09/1977

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Kleppe
  • Kjøretøy
    BMW 850iA

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Huff, gamle bilen min dette, hadde den i drøyt 2år (2019-2021). Vært innom flere eiere siden jeg solgte i slutten av 2021, dette var nok eier nr #5 på 1,5år. Den var dønn strøken når jeg solgte den, synd den skulle ende opp sånn. Da er det bare èn Imola rød F10 M5 med røde sømmer igjen i verden, det var opprinnelig 3, èn var i en stygg ulykke i Tyskland sommeren 2021 og nå denne. Var en F10 Comp pack med 650hk/800+nm, så med den der skulle det ikke så mye til å miste kontrollen på asfalt Hadde 720hk/950nm i den en stund, men det var ikke å kjøre med, da spant den ved moderat pådrag på motorveien Rett før jeg solgte den ble denne artikkelen laget, eieren etter meg fjernet folien jeg hadde lagt på og byttet frontleppe. https://www.kvalauto.no/kvål-blogg/test-av-bmw-m5-competition-på-motorcenter-norway?fbclid=IwAR3O09k7QFSuhzpR2VyGBRoxThHdj0hh4P2ovgaV9JrsbLDK7vI2Tn1ZCos
  2. er ørten ting å sjekke her men kan gi deg en "smørbrødliste" basert på egne erfaringer. -Som Terje nevner, 50 A sikringen, denne gir strøm til mye, bla intrumentering og hjernen til sylinderrekke 1-6 og lager mye krøll og bilen starter ikke, denne sitter inni kabelen under svart krympestrømpe, må ikke forveksles med 80A sikringen som sitter i et plastikk hus på innerskjermen rett forran batteriet. -sjekk om begge bensinpumpene går, disse går når starteren går, IKKE med tenning på som mange andre biler, pumpene starter ikke før veivaksel sensorene gir pulser, mao må motoren rotere først. -Bensinpumpe relèene er i sammen med hjernene under frontruta på passasjersiden, sikringene på førersiden. -dersom begge pumpene går, sjekk om du har gnist på begge sylinderrekkene. -har du ikke gnist på èn side er det sansynligvis sensor ringen på den ene pluggledningen. -Dersom du kun har èn bensinpumpe òg mangler gnist på ene rekka så er det en av veivakselsensorene. Gikk gjennom dette helvette selv nylig og har bytta sikring og veivakselsensoer så nå går bilen som ei klokke igjen.
  3. En e31 er en tung bil, myk i fronten og stort sett en slapp automat kasse. Absolutt ikke noe bane herjebil. Man kan nok får den til å bli ok på bane men det vil kreve store investeringer, og det finnes lite performance deler til disse. Regn med å bytte understell og foringer, camberplater, tårnstag og en nedre X-brace (kom på senere modeller). Bilen er gammel så det er mye som kan gå galt, det er ikke sikkert noe ryker, men ryker noe så er alle delene unike slik at brukte deler er vanskelig å finne, men det finnes noe ildsjeler rundt om i verden som har mye liggende. Vil ikke tro den er værre enn noen andre 20-22år gamle biler, men regn med noe koster når det ryker. En 300hk originla bil med 4-trinns automat er ikke så veldig sprek bil, mye pga veldig lange gir. Forbruk på 1,5l+ på mila merkes også. Mvh en som har hatt 850 som kosebil i 6 år.
  4. Han gjøre nok det ja. Innpress trenger ikke nødvendigvis å endres ved å gå opp i felgstørrelse, men dersom man ønsker en spesiell effekt, f.eks å fylle ut hjulhuset bedre, så kan man gå ned på innpresset for å flytte felgen ut og opp på innpresset for å flytte felger inn. som et eksempel. Du har en 8,5" felg med 35mm innpress, ved å senke innpresset til 25mm vil du flytte felgen utover, ved å øke innpresset til 45mm vil fu flytte felgen innover. Spacere vil føre til at innpresset bli LAVERE.
  5. E31 har 15mm på 7,5" felg, og ved alternativ 8"/9" felger 10/19mm.
  6. Da fikk jeg henta mitt sett. Ser meget bra ut, takk for en hyggelig handel.
  7. ok. Skal til Sverige på e31 treff i morgen, og har akkurat hentet bilen fra verksted så akkurat nå har jeg litt andre ting å tenke på desverre. Men jeg kan jo tenke på det mens jeg er i Sverige og om du ennå har et sett igjen når jeg er tilbake neste uke så kan vi jo snakkes nærmere. Trenger 10mm spacer framme ser jeg, og navet på min er vel 72,5 så jeg må ha ringer.
  8. så jo interessant ut, skulle hatt et sett 18" til min 850. Hvordan er det med frakt til vestlandet?
  9. Etter å ha hatt denne bilen i nesten 4 år så bestemte jeg meg for å fikse litt på den. Satset på bad-boy, black-out look. Satte på Kw v3 da det originale var utslitt, og flett nye VMR VB3 8,5" og 10" felger i blank svart. Ble ganske fornøyd med resultatet, så dette kan bli en bra sommer
  10. Tja sånn cirka den ja, både den gamle og den nye (bildet av mk1 under vet jeg er quattro, men likevel) Den første versjonen har jeg aldri likt, men synes de nyeste Audimodellene seg temmelig bra ut. Men jeg kommer aldri til å kjøpe en.
  11. Audi TT???? du mener den bilen man må se på fargen på lyktene på for å se hva som er bak og hva som er framme???? Skal prøve å stille med 850'n når det er sportsbilstreff så får vi se om jeg slipper inn, jeg tipper det går bra. coupè, 2 dører, 2+2 seter og V12.
  12. Vi har hatt flere sportsbil treff her i Rogaland også. Et av kravene til en Sportsbil er at setekonfigurasjonen er 2 slik som noen Z-modeller eller 2+2 (skal stå i vognkort), sånn sett er det svært få BMW modeller med baksete som kvalifiserer til 2+2 og det er 8-serien og de nye 6-seriene. E31 bruker bli godtatt på slike treff, men ikke M3/M5 da disse har 2+3 setekonfigurasjon. Surt vil kanskje mange men, men sånn er det nå engang.
  13. Det sorte på innsugene ble opplakkert. Resten ble kjørt gjennom oppvaskmaskina eller bare vasket før det ble smurt inn med Meguiars Endurance tire gel, denne er helt fantastisk å bruke på plast deler. alle rør og alu detaljer ble pusset med autosol. Han tok det litt og litt over en hel vinter, og resultatet er det ikke noe å si på Jeg har tenkt å eksperimentere med Swissvax Pneu matt dekk fornyer i mine motorrom i år, tror det faktisk kan bli ennå bedre siden denne ikke blir blank.
  14. Har vel noe med at det er han og undertegende som står bak E31 miljøet i Norge, og at vi gjennom vårt engasjement har fått noen tilganger og hjelp som har gjort at vi nå sitter på en temmelig unik database. Skal ikke stikke under en stol at Huldra har gjort det meste av arbeidet med å lage lista, og han sitter på "master" lista. Er utrolig gøy når man i enkelte tilfeller vet mer om bilene enn eierne gjør selv. Det finnes mye Informasjon om E31 på nett om man vet hvor man skal gå. Etter å ha vært aktiv internasjonalt så har man opparbeidet seg en temmelig inngående ekspertise på disse bilene, som flere etterhvert har nytt godt av. E31 miljøet blir aldri som Bimmers, eller BMW klubben, mest fordi de fleste eierne er.... skal vi si godt voksne Og har ganske andre prioriteringer enn de som vanker andre steder. Vi håper det vil bli litt mer liv etterhvert, og vi ser at det er litt i Rogaland pga tettheten av biler, er litt vanskelig siden bilene er veldig spredt over hele landet.
  15. siden du tipset i en annen tråd. Så flotte ut disse ja, kjøpte mine Work felger av Claus også, og han kjøpte mine 17" ACS lik disse. Er svært usikker på om dette vil passe på min e31, mulig jeg må på med spacere framme. Har 9x19 framme i dag et 0mm, disse vil komme 7mm lengre inn i ytterkant og 19mm lengre inn i innerkant enn de jeg har, tviler på det går uten spacere, de jeg har ligger flush med hjulbuen, så må bli en 5mm spacer, selv da er jeg usikker på om jeg har 14mm å gå på på innsiden. Hadde disse hatt et 6mm hadde de passet perfekt. Bak vil disse komme 2mm lengre ut og 10mm lengre inn enn de 10,5" et 14 jeg har i dag, det tror jeg muligens går fint, ellers må jeg rulle kanten på hjulbuen bittelitt mer. Får tenke litt på dette. Har nok utgifter for tiden på den bilen, en 40k+ girkasse overhaling nå i mai, og jeg trenger å trekke opp interiøret på nytt før det blir aktuellt med nye felger. Prisen din var det ikke noe å si på forøvrig.
×
×
  • Opprett ny...