Gå til innhold

Radeon

Medlem
  • Innholdsteller

    331
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Aust-Agder
  • Kjøretøy
    BMW E70 3.0D 2008

Radeon's Achievements

  1. Mulig litt dumt spørsmål men det for heller være: Leter etter signaturen til @Otis da jeg leser flere steder at den inneholder diverse av interesse. Hvordan får jeg den frem? *Edit: Fant årsaken...
  2. Dette så jo interessant ut. Mulig jeg må prøve og bytte denne da. Noen som vet om det er behov for programmering hvis enn setter inn en JBE fra en annen bil? Har kjørt diagnose uten at det har kommet opp noen feil på dette, men feilen er kanskje ikke så markant at den klarer å registrere det i systemet. *Edit: Har vel funne ut at det trengs litt koding til her ja. Noen på Sørlandet som driver med slikt bortsett fra Stealerships??
  3. Har hatt mekanismen fra hverandre og smøret opp alle ledd sånn for sikkerhets skyld, men i utgangspunktet vil jeg ikke si den går noe tregere enn normalen. Heller litt for fort for visker bladet smeller i siden når det er på "topp".
  4. Har et problem med vindusviskere framme jeg håper noen kan kaste litt lys over og hjelpe meg videre med. Jeg tror det begynte med at et lag snø fra taket seilet ned frontruta i vinter. Viskerne stod på Auto og når støen passerte sensoren startet selvfølgelig viskerne. Det hele resulterte i fastlåste viskere midt på ruta. Når snøen var ryddet bort stod viskerne fremdeles fast, noe som sikkert er naturlig mtp sikkerhetsfunksjon slik at motor ikke brenner seg etc. En rask restart av bilen fikk viskerne ned igjen, men etter dette begynte problemene. Det startet med at de av og til stoppet midtveis på sin ferd over frontruta. Skru av og på bil fikk de som regel igang igjen, men samme feil oppstod gjerne med jevne mellomrom. Til slutt stoppet de helt og virker ikke lengre. Har koblet visker motor "direkte" og den går fortere en aldri før. Nesten så enn venter pussebladene skal reise sin vei. Byttet rele uten bedring. Byttet hele brytersaken som sitter på rattstammen med visker, blinklys og cruise uten bedring. (Har derfor en ekstra av disse til salgs om noen trenger) Feilsøkingen har nå kommet dit hen at jeg måler rundt 12V spenning ut av pluggen til visker motor når denne ikke er tilkoblet. Dette virker bare første 5-6sek jeg aktiverer viskerne da jeg antar den kutter så lenge den ikke får retursignal på 0-stilling ifra motoren og beskytter for evt feil her. Problemet er at denne 12V spenninga, som normalt skal drive motoren (gjetter på en startstrøm opp mot 20A), dropper til 1-2V under belastning. Hadde et 12V rele liggende og testa på dette, men klarte ikke slå over releet engang. Mistenker en control modul et sted som ikke funker etter hensikt uten å være helt sikker. Noen som vet hvor denne sitter i min bil? Er jo x-antall av disse boksene rundt om. Har samtidig et vindu på passasjer siden som velger litt selv hvilke vei det skal gå når en enten velger og ta det ned eller opp. Vindu kan sprette litt opp og ned før man får det dit man vil. Vet ikke om det styres i fra samme modul, men skal ikke se bort ifra det. Tror det beskriver det meste, tar imot alle tips.
  5. Blir fjerning av EGR avdekt som feil på EU-kontroll?
  6. Nå er jo ikke modellen min navngitt med X-Drive i modellbetegnelsen. Hva forskjellen er er ukjent for meg. Skal forske litt videre på dekkoppsettet mitt å se hva jeg finner ut av.
  7. Googlet en kalkulator som gav meg tallene, men mulig den ikke var veldig godt utviklet. Megahjul.no. Hvilken bruker du? Er litt usikker på den 295 dimmen for når jeg søker på 22’’ sett på GS f.eks så kommer 335 opp sammen med 285. Mine 335 dekk bak har en forsiktig men pen dekkstrekk mens 295 foran har rette vegger.
  8. Krise.. ble litt bekymret når jeg kom over denne tråden. Ut og sjekket bilen og ser jeg har 335-25/22 og 295-30/22. Har alltid synes det har vært litt feil utseendemessig men var det som fulgte bilen når jeg kjøpte den og var helt nye ubrukte dekk på sommerfelger. (Kjøpte den på vinterdekk) Uansett, dette gir jo den diff på solide 2,9cm i rulleomkrets 😟 Hva er konsekvensene mine her? Bør vel bytte fordekkene men kan noe tatt skade? Eller er 2,9cm innafor?
  9. Hørte om en som hadde problemer med mye innbrudd i bilen sin. Bodde i et litt belasta strøk. Han koblet knallskudd til bilalarmen sin til slutt. Ble vist en ganske underholdende video av det hele uten at jeg har fått sett den.
  10. Første som slår meg er EGR/AGR som feiler. Åpner ikke fort nok når den skal grunnet mye avleiringer og da kutter motoren. Er ganske lett å sjekke som første punkt hvertfall.
  11. Mener å ha lest et sted, uten at jeg klarte å Google meg frem til det nå, at du kunne se forskjell på CCC system som krevde oppgradering av software eller ikke. Hvis CCC hadde brunskjær i fargene hadde den gammel software som ikke var kompatibel med auto coding i Fistune. Har den gråskjær i fargene var software kompatibel og Fistune codet ved første oppstart. Skal legge inn link hvis jeg finner frem til det igjen.
  12. Skal få montert DAB i E70 med CCC Pro. Har kommet frem til at det blir Dension eller Fistune da disse virker og ha den beste integrasjonen. Er det noen som har erfaringer med begge disse systemene som kan gi noen pro's & con's? Ønsker i hovedsak mest mulig "original" integrasjon noe jeg har inntrykk av at Fistune gir, men kunne også godt tenkt meg audio BT-streaming (A2DP) når jeg først utfører oppgraderingen som Dension har. Har inntrykk av at Dension har en litt rotete meny og manøvrere i? Stemmer dette? Har begge systemene med kanalinformasjon i DAB og artist/titel i bt-stream (Dension)?
  13. Oi. Må du gå til jobb nå OT?
  14. Det her er strengt tatt en eldgammal trad men siden du tar det opp, sa er det sensor i begge setene. Har kansje med at de slipper a lage forskjellige stoler til hoyre og venstre rattede biler.
×
×
  • Opprett ny...