Gå til innhold

Komfort

Medlem
  • Innholdsteller

    107
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    '01 BMW 330i

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Komfort's Achievements

  1. Har du fått montert kompressor på den mens den har stått til lakkering??
  2. Dimensjon foran: 7,5x17 ET41 225/45-17Dimensjon bak: 8,5x17 ET41 225/45-17 http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=80802817
  3. Har selv vurdert denne, skal være Plug&Play. http://electromotive.com/product-category/plug-and-play-systems/bmw-e36-pnp-ecu/
  4. Kan være lite gass i AC anlegg også?! Dessuten har AC vifta i front to stegs kjøling steg1=90 steg2=99 grader.
  5. Runde og hele 17" felger ø.k. Bredde 7,5-8" foran og 7,5-8,5 bak. ET rundt 41 Skal sitte på en E36 M3 og kommer til å se mye banekjøring. Ønsker meg style 24 eller style 39, men andre felger vurderes. Må være originale Felger!!
  6. Fikk disse feilkodene her om dagen (INPA): 42 Speed sensor - sporadic error. : Har byttet hastighetssensoren på diffen! Kan det være ABS hjul sensor? Har også byttet alle bankesensorene siden feilen kommer opp med "knock sensor 2 fault" på andre diagnose progr. 21 output-VANOS-late valve - sporadic error. Kan dette være dårlig kontakt på en av solenoidene I VANOS?? Noen som har vært borti disse feilene?
  7. Begge passer!? Ville vel gått for Gen2 nå mtp framtidig kompatibilitet.
  8. Synderen er mest sannsynlig EGR termostaten, denne åpner på 70 grader I steg 1 og gir en forsinket oppvarming av motoren. Plagsomt, vurderer å fjerne den!!
  9. Kjøpte Sønnak SA-1000 med 100Ah, men BMW hadde bare 90 og 110Ah programmeringsmulighet så jeg kjørte bare nytt batteri prog. Lurer på om det er best å legge inn 90 el 110 I IBS`n på et 100Ah batteri??
  10. Har samme problem på min 116i, men det er bare når jeg laser opp bilen etter den har stått en stund. Når den først er låst opp er rekkevidden normal??
  11. Bump Står å skal gjøre dette nå.... Hvor gikk du inn? Best plass på førersiden ?
  12. Er du sikker på at du ikke har EGR thermostat?? Trodde alle med automat hadde EGR kjøler?! At tempen synker ved høyt turtall er jo tegn på at termostaten(e) ikke lukker 100%, men fortsetter å kjøle pga økt sirkulasjon. Har same problem med min 116i og skal bytte termostat snarest. Ta bilde av fronten av motoren og post det her så ser vi om du har EGR thermostat, har du det er den mest sannsynlig synderen
  13. Hvor er det hensiktsmessig å føre kabelen? Helst på passasjer siden. Sent fra min E6853 via Tapatalk
  14. Det er hyggelig at du allikevel vil bruke tid på tråden min, men hvorfor sånn motstand mot at S50 ble levert med 5W-30 originalt?? Jeg har jobbet ganske mye for å bringe dette faktumet på bordet. Det florerer med både riktig og feil info på nettet og hos BMW! Nå er det landet en gang for alle. Det finnes 5W-30/40 oljer som ikke er "tynn longlife" olje. Dessuten er viskositeten på oljen avhengig av temperaturen og ikke nødvendigvis typen. 10W-60 er en super olje på hard banekjøring ved oljetemperaturer over 130C, men de elendige kaldstartegenskapene plager meg! Har sett på noen oljer som kan levere HELE året http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=3&pcid=21 http://www.ecstuning.com/BMW-E36-M3-S50_3.0L/Engine/Oil_Service/ES2587239/ http://www.oljelageret.no/products/motorolje-brtitan-race-pro-s-brsae-5w40-5-liter
  15. Dette er ingen teori, men harde fakta Sent fra min D5803 via Tapatalk
×
×
  • Opprett ny...