-
Innholdsteller
3855 -
Ble med
-
Dager vunnet
31
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Werther
-
Over gjennomsnittet kul E38 730i manuell: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=319682338 Eneste aberet med denne bilen er at den havner mellom to stoler. Den er for dyr og pen til å være en helårs entusiast-brukis, og ikke kul nok at den er verdt å vinterlagre og kosekjøre med mai-oktober. Fort gjort å bli stuck med slike biler.
-
Disse bilene er gjengangere som ofte blir diskutert på forumet her. En populær ungdomsbil som i verste fall kan bli dyr å drifte pga blant annet registerkjede. Generelt sett er det nok tryggere å kjøpe en kjipere prefacelift 318d/320d med M47 eller M57. Hva er budsjettet ditt? Du burde ha en buffer på 40-50k til uforutsette utgifter på en BMW utenfor garanti. Hvis du må ta opp lån for å kjøpe denne ville jeg heller kjøpt en billigere bil til 50-60k og hatt litt stående til rep og drivstoff.
-
"Ved langtidsbruk av Paracet med inntak annenhver dag eller oftere, kan hodepine utvikles eller forverres og bør ikke behandles med økning av dosen. Ved mistanke om hodepine fremkalt av Paracet bør lege kontaktes."
-
Mercedes S-klasse W220 er den verste S-klassen noensinne og et av de dårligere produktene Mercedes har spyttet ut. Enormt verditap, gåen luftfjæring og rust er det man forbinder med disse sledene. Allerede etter 12-13 år begynte disse bilene å bli ordentlig slitne. Den annonserte bilen passer best på høggern med mindre den har noe veldig fancy utstyr/interiør, men det er tvilsomt siden det er første årgang 320. Felgene er kanskje verdt 2000kr dog. Ingen som har nappet enda på kanskje Norges eneste F10 530d manuell: BMW 5-serie | FINN.no Også hadde det vært artig hvis noen her kjøpte denne billige E53 4.8iSen og lagde en tråd på den: BMW X5 | FINN.no
-
Du vet bilen er dyr når han allerede på bilde nr 2 i annonsen begynner å forsvare prisen med at "here is another one for over 1 mil kr" (i Polen eller whatever). Jeg klarer rett og slett ikke bli begeistret over disse dyre E34 Alpinaene. I prisleiet 400 000kr-1 mill så blir de for dyre i forhold til hva man får. Greit nok at de var verdens raskeste sedan for 35 år siden og at de var kule i 2001....Men i 2023 hadde jeg heller brukt pengene på en E39 M5 eller en E46 M3 og kjørt den hardt og mye - MYE mer bil for pengene! Man kan jo kjøpe en av hver og fortsatt ha råd til en vinterbil når man sammenligner med prisene på E34 Alpina Biturbo.
-
Ikke prøv deg med nyord, Rune. "Hen" er bullshit. Vitenskapen og biologien er glassklar på dette feltet - det finnes bare to kjønn - mann og kvinne. Hvis folk er psykisk syke får det være deres sak, ikke mess på og indoktriner andre mennesker inn i dette vissvasset.
-
@Marius2002 Hvor mye får du betalt for å fremme BMW i sosiale medier?
-
@jorg1s1 Hvordan er livet med Panamera Sport Turismo? Negative og positive ting? En av få moderne biler jeg har sansen for egentlig.
-
The Late Brake Show har blitt en veldig fin kanal med mange interessante garasjefunn. Liker at Johnny også fokuserer på menneskene og hvordan bilene ofte blir en del av familien. Innholdet fremstår som ekte og genuint, og i motsetning til amerikanske kanaler har de ikke bare fokus på bilens verdi, penger og typisk falsk bullshit for å skape spenning som man ser mye av blant amerikanere. I denne episoden får de liv i en 1970 E9 som har stått siden 1985.
-
Skal du unngå påkost må du nesten kjøpe en ny bil eller en brukt Toyota. Du slipper ikke unna påkost ved å kjøpe en halv gammel F11 da det tross alt er en brukt BMW, de krever sitt stell. Alt av brukt BMW er dyrere enn snittet å eie, slik er det dessverre. Du må nesten ta et valg - skal du være gjerrigknark i Yaris eller kose deg bak rattet i en sliten BMW?
-
Hvorfor blåse 170-300k på en F11 N57/B47 eller tilsvarende på en Mercedes W213 220d? Du får rimelig bra E61 525 LCI 2007-2010 for 90-150 000kr, oftest ferdig påkostet.
-
E-klasse er ikke noe bedre enn 5er i disse dager slik jeg ser det. Kjenner en nigeriansk taxi-sjåfør som jeg har pratet mye bil med da han kjører en tilsvarende bil som du linker til, bare 2017 220d sedan med straks 400k km på telleren. Greit nok, vi snakker om en Oslo Taxi-bil som har blitt brukt hardt, men både registerkjede og girkasse hadde blitt byttet før 300k km. Han anbefalte ikke bilen, og mente at man på generelt grunnlag burde styre unna taxi-kjørte biler. Så også en Bergen Taxi-220d av samme årgang med ca 450 000km til salgs som trengte mye påkost. Sier ikke at bilene er ræva, men har heller ikke inntrykket av at de solide. Mest sannsynlig vil du møte på problemer med register, girkasse og turbo i løpet av 3-5 år med den E-klassen du linker til. Hadde heller kjøpt en BMW med M57/N57 eller B47.
-
I går fikk jeg over 12000kr i fartsbot for å jazze på i 137km/t i 110-sone på E6 utenfor Moss. Ble lurt av en jævel på MC, på tross av at jeg har mye erfaring med sivil politi, MC og UP. Så dere er ikke alene når det kommer til å kaste penger ut av vinduet. Det er flere av oss.
-
Det billigste jeg så i Oslo/Akershus/Østfold i går kveld var 21.39 for diesel og 22.40ish for bensin. Men prisene varierer veldig nå og er lavest i helgene. For en uke siden fylte jeg 120 liter diesel for 17kr literen og følte at jeg hadde vunnet i lotto 😂 For noen år siden ble 17kr literen for diesel betegnet som sinnssykt. Vedrørende 95 har jeg ikke vært under 18.75kr literen på et par år nå. I begynnelsen av COVID19-nedstengingen i mars 2020 var det av en eler annen pussig grunn billig, fylte 95 for 13kr literen og diesel for under 12kr literen, men dette varte ikke lenge.
-
Har full forståelse for irritasjonen din. Dessverre er det bingolotto når man generelt har med bil og/eller offentlige etater å gjøre, så personlig har jeg kommet frem til at det er sløsing av tid å krangle med dem. Like greit å fikse det og bli ferdig med det uansett hvor tragisk det er. Og så er spørsmålet: Er det best å ta EU-kontroll på BMW-verksteder (Bilia) som kjenner BMW godt, eller å ta de på selvstendige verksteder som skrur på alle merker? Som med alt i livet er det risiko og ulemper - Bilia sine mekanikere er kanskje mer firkantet og lite løsningsorienterte siden de bare skrur på i3 og G30 530e hele dagen, dog kan du ha flaks å møte på en BMW-entusiast som ignorerer fillefeil. Et random Mekonomen-verksted kan ha lite erfaring med BMW, vet ikke hvor eller hva de skal se etter og bestiller feil deler og gir 2er feil på bullshit mens andre er drevne på brukte BMWer og vet hva de gjør. Det kan vippe begge veier for kunden sin del. I dette tilfellet gikk du på en smell, sånn er livet.
-
Kult at du kjøpte denne bilen som jeg postet en link til i finn-tråden. Ikke et vondt ord om tenåringer og unge mennesker, men de fleste er naturligvis "ikke helt der" til å verdsette, vedlikeholde og ta vare på eldre biler. Sånn er det bare, så kjekt å se at du kjøpte den. Dog håper jeg du er mentalt forberedt på skruing for å holde budsjettet litt nede? Jeg kjøpte selv en 2003 E60 530d med kun 165000km for akkurat 2 år siden (dvs ganske nøyaktig like gammel med samme km-stand som din bil på kjøpstidspunktet) , og den har ikke vært billig i drift. Mesteparten er dog selvforskyldt da jeg ønsker å ha bilen i tipptopp teknisk stand og ikke er grom på skru selv. Har blant annet byttet vindusviskermekanismen og startmotor preventivt, innsugsmanifold (samt swirl-flaps) og turbo nå nylig da de var slitne etter 20 år og 215000km. Har kjørt 50 000km på nøyaktig 2 år nå, og den har vært vanvittig driftssikker, starter alltid og går alltid som den skal utenom en morgen der jeg kom ut og fjørene foran hadde knekt i løpet av natta i januar i 15 minus. Så mtp preventivt vedlikehold for å holde bilen i daglig drift ville jeg personlig byttet viskermekanismen, startmotor og fjører. Det virker som disse er akilleshælen til eldre E60/61 M57 når det kommer til driftssikkerhet...Nok av annet også, men det er ting man kan leve med mens bilen er i drift. Skjønner at dette er en bil du ikke har tenkt å ha lenge, så man må vel forsøke å holde seg i tøylene mtp påkost her På tross av at jeg har kastet mye penger inn i det orient blaue hølet mitt så digger jeg bilen, synes den er en fryd å kjøre. Like god i 60 som 260 km/t og ikke minst tåler den å bli brukt HARDT. M57en har akkurat passe miks av "motor", lyd, ytelse og sjarm. Anbefaler deg å ta en Tysklands-tur med bilen i løpet av høsten for å komme under huden på den.
-
Bilen har fortsatt bruksforbud frem til 14/9? Det må nevnes at du har litt skyld i situasjonen selv da - du mangler vognkortet til bilen og du ventet helt til siste frist med å ta kontroll. Det er også normalt at kun flyttegods blir godkjent med røde blinklys...Har selv hatt 4 biler bruktimportert fra USA (samt 3 stykk amcars solgt nye i Norge), og røde blinklys er ikke innafor på euro-biler. Det er irriterende når offentlige etater setter seg på bakbeina, men det er ikke vits i å ta kampen slik jeg ser det. Like greit å montere europeiske blinklys med en gang og bli ferdig med det siden bilen tross alt er ombygd og ikke flyttegods.
-
Denne 125en har vært til salgs flere ganger siste årene. Sist ble den vel solgt for 150k. Virker ikke som det er en bil noen av eierne blir knyttet til siden den hele tiden havner på finn. Kanskje det er automatkassen som ødelegger. For øvrig vet man bimmers har blitt en rikmannsforum når biler til 170k blir definert som "vinterbiler" Er man veldig opptatt av sosial status og hva bilen signaliserer så skjønner jeg at man ikke vil kjøre Volvo 940 med sladdebulker eller en gammel Ford Focus. Dog gjør de jobben som vinterbil selv om man kanskje ikke føler seg som kongen på haugen i parkeringshuset på jobb. For din del som bor på kysten der det er lite snø spiller det forsåvidt ingen rolle om det er rwd eller fwd, men personlig hadde jeg nok endt opp på rwd uansett. Det billigste er nok en E39 520/523 eller en E60 520 2.2 M54, der får du OK eksemplarer for 35-40k som du kan selge for ca det samme etter vinteren. Alternativt en Mercedes W211 200 Kompressor.
-
Hei Gunnar, jeg så tilfeldigvis på forsiden at du nettopp var pålogget. Hyggelig å se at du sveipet innom gamle trakter etter 10 år. Helt rått at bimmers fyller 20 år i disse dager!
-
Dette er vel litt tabu-emne på bimmers....men jeg må innrømme at JA, jeg er en av de som fyller 95 på "sportslige" og eldre biler for å spare penger. Får meg ikke til å toppe tanken til 21.85 pr liter hvis alternativet er 19.90 for 95. Vet det høres gnient ut, men sånn er det. Har ingen problemer med sinnssyke verkstedregninger, men det er noe mentalt ved pumpa. Har fylt mye 95 og E10 på 1980 911en uten problemer hittil. Har kjørt den 17000km de siste 16 mnd, og fylte kun 98 før den sto stille fra november til februar. Forsvarer meg med at bilen(e) brukes såpass mye at motorer/slanger forhåpentligvis ikke tar skade. Men time will show
-
Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Søndags upd.
emne svarte i Werther sin sveigis i BMW-prosjekter
