Gå til innhold

Werther

Medlem
  • Innholdsteller

    3855
  • Ble med

  • Dager vunnet

    31

Alt skrevet av Werther

  1. Hawkon88, du kan stikke den politisk korrektheten din opp i ræva. Pardon my French....Er så lei av Norge og nordmenn som setter diagnoser og personlighetsforstyrrelser på alt og alle, og gir dem frikort til å gjøre som de vil. Det er enda godt denne jævelen ble tatt til slutt! Jeg kjører med hjulvinne bak førersetet, og har ventet på å møte på denne fyren siden vi ferdes i samme region/kommune.
  2. Skulle ønske jeg fikk igjen 80 000kr på skatten i sommer. Da hadde det blitt mye 95 blyfri og Ringnes pils i fellesferien...Bilen er fin, men jeg tror ikke den går for 79k. Den lå til salgs tidligere i vinter noe billigere (mener jeg, ikke bombesikker), og selv om jeg digger E34 synes jeg ikke en 525ix med automat, sinnsvakt bensinforbruk og stoffseter er veldig tiltrekkende til den prisen - da hadde jeg heller kjøpt en 540i (sedan/touring/automat...) til samme pris eller billigere. Angående gammel Chevrolet Camaro...En E36 323i hadde nok kjørt ræva av den Jeg har jo en litt nyere Chevrolet med 305/5.0l TBI på 170hk, og selv om den har 350nm på 1500rpm og greit med futt i bykjøring har den ikke for mye å by på oppover i hastigheter. Capricen tar vel 200km/t på flatmark, mens en E39 523ia jeg hadde tok 230 km/t på flatmark og 240km/t i nedoverbakker...Sistnevnte er selvfølgelig en mer potent bil, spesielt med sportsunderstell, men begge to har mye sjarm på hver sin måte.
  3. Kult å se bilder av den bilen langs veien! Setter veldig pris på at slike biler blir brukt langs offentlige veier og ikke bare på Vårmønstringa på Øvrevoll - eieren har skjønt poenget med å eie en slik unik bil. Biler er produsert for å kjøres, og å skape glede hos eier eller alle beundrere som tar bilder Den Bentleyen du knipset er også en ytterst sjelden fugl som jeg aldri har sett selv med egne øyne. Skulle vært på EU for snart 2 år siden, men hva betyr en avskiltningsbegjæring når man har en såpass fet slede.
  4. 1971 (2002) Cadillac Deville, et skikkelig drog - 581cm lang, 203cm bred og 2.2t. Samt en 2011 (2014) Nissan GT-R.
  5. Angående "produktplassering"...året etter den berømte TV-sendte biljakten på O.J Simpson i en hvit Ford Bronco økte salget med 25% Dog ble modellen erstattet av Expedition i 1996. Og apropos Citroen. Jeg gikk gjennom noen gamle bilder jeg ikke hadde sett på evigheter, og fant noen få bilder av en 1978 Citroen CX 2400 Pallas som faren min kjørte fra 1984 til 1990. Legger ved to bilder fra en Danmarksferie ( pussig nok er det en Audi 100 med i begge bildene ) samt et bilde der jeg tydeligvis stortrives med vasking av bil.
  6. "Det får duge".
  7. Det finnes fortsatt godt voksne mennesker som kjører E46 Coupe. En originalbil i grønn/gull-farge med beige skinn og originale hjul er skikkelig krem. Ulempen er at de har rammeløse vinduer, så du vil nok oppleve noe mer vindstøy enn gjennomsnittet. Hadde jeg vært i dine sko ville jeg nok sett etter en E34 535i eller 540i. Bonusen er at disse tiltrekker seg mer oppmerksomhet og folk som vil slå av en prat, slikt skjer ikke med en E46 før om en 10 års tid. E34 er jo også den vakreste BMWen noensinne
  8. Folk som spør etter bensinpenger skal man passe seg for ja. Fikk noen slike på nakken i fjor sommer utenfor Gøteborg (bombe...). Kom en etnisk norsk kvinne og la ut en lang historie, og den hørtes ok ut og jeg var på nippet før jeg så at samboeren hennes var sigøyner og at de kjørte en E36 med rumenske skilter. Da takket jeg pent nei Gikk tom for bensin på E6 en natt (kjørecomputeren viste 70 km rekkevidde...), og mens jeg sto der og klødde meg i hue bråstopper det en skrue i en sliten Mercedes 190E og kommer løpende med slepetau som han nærmest hekter på uten å spørre. Han ville virkelig hjelpe! Så på rekordtid ble jeg tauet til nærmeste bensinstasjon, og han nektet plent å ta betalt. Hyggelig med slike hverdagshelter. Angående Mercedes så digger jeg designet på W221 S-klasse 2005+, W204 C-klasse 2007+ og synes preface W212 er ganske kul. Men det nye Sterilan såpestykke-looken de kjører nå synes jeg ikke er særlig attraktivt, selv om interiørene har fått et løft.
  9. 1980 (2012) Ford F100 Styleside, 1977 Fiat 127 i tidsriktig farge, 1938 (2016) Buick Century og en norsksolgt 1939 Plymouth P8.
  10. Mye det samme i Oslo...Spesielt etniske nordmenn er drittsekker som aldri hjelper til. Husker spesielt et tilfelle hvor en bil sto fast og sperret for en av de mest trafikkerte veiene i Oslo, og ingen hvite gadd å hjelpe utenom meg og 3 pakistanske taxisjåfører som fikk løftet/dyttet bilen ut og vekk fra veien. Hvite har blitt så siviliserte, blaserte og egoistiske at man maler seg inn i et hjørne der man unngår kontakt med mennesker i den virkelige verden for enhver pris, og heller blogger eller gir likes på facebook.
  11. Legger ved noen av dagens spottinger....OBS: mye "skrotbiler". En sliten 1982 300TD solgt ny i Norge, fortsatt registrert på første eier (!). En av mine favoritter som jeg også knipset for et par år siden, en norsksolgt 1977 Caprice. Nok en 123, en 230C årgang ukjent.... Samt en sjelden 1986 Subaru Leone Coupe og en ordentlig fin 1988 Jæææg V12 som faktisk har gått 290 000km+.....
  12. Jeg skulle krysse Sørkedalsveien ved Colosseum forrige fredag og da kommer det en svart Z8 med taket nede og stopper ved fotgjengerfeltet. Når det blir grønt tømmer han første gir og halve andre gir oppover gata så det ljomer med brunstig S62-lyd i vårsola....herlig. Jeg liker Z8, men med min lommebok er nok Z3 2.8 det nærmeste jeg kommer. Var ikke klar over at det var Fisker som hadde designet bilen. Fikk med meg at han etter Fisker Karma-floppen har gått i samarbeid med den gamle GM-sjefen Bob Lutz om å produsere en ny sportsbil helt fri for miljøalibier med den fiffige navnet "VLF Force One", basert på Dodge/Chrysler Viper. Ser absolutt ikke gæren ut, men det blir nok ikke et dagligdags syn. Lavt produksjonsvolum og høy prislapp....
  13. Ascona B er vanvittig fete sleder. For en del år siden hadde en bekjent en slik med 1.9S-motor og Recaro-seter.... Dessverre ble den rammeskeiv når vi forsøkte å sladde ut på E6....Understyring is a bitch. Tilsvarende vedlagte bilde...
  14. Det kan stemme bra det, han kjøpte denne i 2013. Egentlig er dette hans bil nr 3, men når både Alfa Romeo 159en og Alfa Romeo 166 V6en ikke er kjørbar måtte han ikke overraskende ty til noe tysk som faktisk funket. Var herlig å høre S38B38en ruske avgårde bortover parkeringsplassen. Fin bil og hyggelig eier.
  15. Da var det deg jeg spottet ved Rygge Flyplass 11.30 på søndag da. Mistenkte at det var deg...Kjørte motgående. Legger ved 1969 (2015) Alfa Romeo 1750 GT Veloce.
  16. Vil bare dele noen bilder jeg tok av en nydelig 1993 M5 Touring i forrige uke. Kun produsert 26 stk M5 Touring i denne fargen, så ikke noe man ser hver dag. Meget god stand både teknisk og kosmetisk....Litt moro - jeg har fulgt med litt på denne bilen i årevis, når den lå til salgs og hvilket distrikt den har gått i, og plutselig en dag står den ved siden av meg utenfor et kjøpesenter.
  17. Kom over en bil jeg tenkte du ville se bilder av. Helt tilfeldig kom denne inn foran meg på E6en, og jeg ble så oppslukt at jeg fulgte etter han hjem og slo av en lang prat. Kan ikke huske å ha sett en Crown Victoria langs veien - jeg liker denne generasjonen best, 1992-1997 har penest linjer i mine øyne. Denne bilen ble solgt ny i Norge i 1994 med en ganske hårete pris på 1.3mill (!) og ble kjørt av direktøren i US Ford før nåværende eier kjøpte den sommeren 1996. Bilen har blitt kjørt ca 90 000 km nå, og er godt utstyrt. Skikkelig krembil...Natta etter at jeg så på denne drømte jeg at han sa jeg kunne kjøpe den for 15000kr, så jeg var i syvende himmel en stund. Dessverre virket det ikke som om han kom til å selge denne før han gikk i pennalet, men han satte nok pris på en entusiastisk prat.
  18. En norsksolgt 1964 Peugeot 404 med samme eier siden april 1986 (!), kunst på hjul - 1959 (2014) Ford Galaxie Fairlane Town Victoria og en ganske så bøs E39 med en bakluke som er på vei tilbake til naturen.
  19. Apropos Porsche, så kom jeg over denne i dag. 1978 modell....
  20. En bekjent av meg kjøpte en slik for noen år siden. "Problemet" var at han hadde lite erfaring med aggressiv kjøring, så han snurret faktisk i en kurve i en oppoverbakke og dro bilen inn i autovernet....Disse bilene ser fortsatt skikkelig fete ut, men dessverre mangler de litt motorisering....kanskje Smart-merket generelt rett og slett kom på markedet 10 år for tidlig, og burde blitt brukt utelukkende som elektrisk kjøretøy. I likhet med Audi A2 og GM EV1 er dette en av modellene som aldri fikk utløp for potensialet sitt.
  21. MR2 mk2 er ikke i nærheten av MX5 NA på kjøreglede. Den er kvikkere rett frem, men er ikke god i sving/grenseland. MX-5 er generelt mer driftssikker og morsommere å kjøre - dessuten mye lavere vekt. Angående takhøyde - hvis du prøvekjørte en NB, så har disse dårligere hodeplass enn NA. Nå vet ikke jeg hva budsjettet ditt er, men du kan jo vurdere Z3 140hk eller en med M52. Alfa GTV får du også "billig".
  22. Så mye for den innstrammingen. De fleste flyktninger er menn mellom 13 og 25 som alle kategoriseres som barn, alle kvinner fra disse landene har 4-8 unger på slep og alle flyktninger er pr definisjon en sårbar gruppe. Så blir nok mye det samme som før ja...
  23. Litt godsaker fra de siste dagene... 1978 (2015) Opel Kadett Rallye 2.0E, Oslos feteste taxi - en 1989 ny i Norge Chevrolet Caprice, 1983 (1998) 911 SC med en eier siste 18 år (NEW knipset denne så vidt tidligere...), 1989 (2015) Trabant og en norsksolgt 2002 Lotus Elise med samme eier siden ny.
  24. Angående utslipp, så hadde tyske AMS en stor test på dette rundt juletider. VW Golf 2.0TDI kom ut med lavest utslipp av NOx, mens Fiat 500X var verstingen i testen med et utslipp på 10,5 ganger det offisielle utslippet på 80gr. X5 Sdrive 25D med firerdiesel slapp samlet ut 5,8 ganger så mye som offisielle tall, 462gr. Ca det samme som Opel Mokka og Volvo XC90 for øvrig... Audi Q3 slapp ut nesten dobbelt så mye som de ovennevnte, men siden den ligger under Euro5 istedenfor Euro6 ligger den "bare" 4,8 ganger over grenseverdiene. Talltriksing og svindel er en egen vitenskap ser det ut til. Akkurat som nordmenn flest som SNAKKER om miljø hele tiden, samtidig som de har 3 biler, villa, hytte og båt. Selv styrer jeg unna all hykleriet og pratet, og tar heller en lang spasertur hvis jeg skal være miljøvennlig. Anbefales.
  25. Nordmenn har for mye penger og gir blaffen. De opplevde et lignende raid for bare to år siden, men likevel lar de bilene stå ubeskyttet som en koldtbord for polakkene. Egentlig burde forsikringsselskapet satt seg på bakbeina og nektet erstatning, da hadde kanskje Bavaria begynt å ta vare på eiendelene sine istedenfor å skyve kostnaden over på privatpersoner som må være med å dekke dette.
×
×
  • Opprett ny...