Gå til innhold

Fredrik 90

Medlem
  • Innholdsteller

    24972
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    357

Alt skrevet av Fredrik 90

  1. Ikke kast bort penger på Mobile.de, det er noen få som har vært griseheldige og fått solgt en spesiell bil til en eller annen intetanende tysker. Men dette er ikke så lukrativt når alt kommer til stykket med mindre vi snakker veldig spesielle eller sjeldne biler. For det første så er denne bilen for gammel til å få avgiftsrefusjon og for det andre så bruker du masse tid på folk som plutselig detter av når de finner ut at de må betale MVA ved innførsel i sitt land. Svært få europeere tenker ikke på at Norge ikke er medlem av EU.
  2. Veldig ærlig annonse da, det er bra. Men jeg synes kanskje prisen var litt stiv tatt i betrakting av km stand og noe av det du nevner i annonsen. Tenker da på litt smårusk med motoren, oljelekkasje, fjusk og tikkelyd ved oppstart. Dette er nok noe man må forvente på en gammel BMW, men kanskje ikke til denne prisen? Men en fantastisk bil, jeg har sett den live på treff og den fremstår virkelig som ett smykke.
  3. Ikke BMW men dette blir en sterk konkurrent til både M3 Touring og M5 Touring her i Norge 😎 Prisen var forbausende billig for en bil som dette, god plass, 612 hester og skikkelig kvalitetsfølelse. Starter på 1 397 000,- da allerede med ganske mye standard utstyr... Jeg er fan, når Mercedes lager den beste 5-serien så blir man det 🤩 https://www.tv2.no/broom/bekreftet-til-norge-den-er-ikke-elektrisk/17654725/
  4. Ja, som eier av en X5 og tre 5-serie så kan jeg ikke skjønne hvorfor 😅
  5. Bakhjulstrekk X5? Det har jeg aldri hørt om 😅 Kan man ikke da bare kjøpe en 5-serie?
  6. Litt flaks må man ha, måkene bestemte seg for å drite ned G20’n til kollegaen min i stede for min X5 😂
  7. Det er mange mennesker opp igjennom historien som har kjørt biler som symboliserer ett helt annet syn enn de dem selv innehar. Vi har jo en del kommunistledere i Sovjet og DDR som sverget til vestlig luksus. Sovjetunionens leder Leonid Bresjnev, som ledet landet når den kalde krigen var på sitt aller kaldeste han kjørte Lincoln, Cadillac og Rolls Royce. I 1985 når det var margarin mangel i vest Tyskland så byttet byttet tyskerne til seg ca 500 tonn margarin mot 700 stk splitter nye Ford Scorpio 2,8 Ghia til landets og kommunistpartiets mange øvre ledere. De var lei av å kjøre Lada… Nord Korea handlet i 1973 til seg 1000 stk Volvo 144, biler som de fortsatt skylder den svenske stat penger for 😂 I partiet Rødt er der flere som har "svin på skogen" når det gjelder valg av bil. Den lokale Rødt lederen her i byen kjører Tesla, lurer på åssen han synes det tar seg ut nå om dagen. Egil Drillo Olsen er/var kommunist, han kjørte E39 528i når det var en ny og jappete bil. Jeg liker å si at du blir hva du kjører, vis meg bilen din så skal jeg si hvem du er 😅
  8. Ikke mange, men det pleier å stå en slik i sølv som på bildet i en carport i ett boligområde jeg ofte legger mine løpeturer igjennom.
  9. Ikke så lenge siden jeg så en sånn…
  10. Tegernsee i Oberbayern, vakkert område å utforske med bil 😀
  11. Jeg tror du hadde blitt fornøyd jeg 👍
  12. Er ikke dette helt feil motorisering for deg da? Dere har iallfall ikke lagt skjul på hva dere synes om ladbar hybrid 😅
  13. Jeg ser folk stadig henter ut nye X5 50e på tross av en prisøkning på ca 400 000,- på fem år. Rart ikke flere velger 30d varianten ettersom 50e og denne nå koster det samme.
  14. Bilen din er produsert 24/10-2020 så det er nok ikke en overligger.
  15. Jeg klarer ikke helt å la proporsjonene på nye Volvo ES90 ligge… Skikkelig lekkerbisken dette 😂 Og man lurer på hvorfor amerikanske og europeiske premiumkunder ikke vil ha elbiler? Enda bedre (eller verre for Volvo) blir det når fossilversjonen av mer eller mindre samme bil, bedre kjent som Volvo S90 står side om side på showroom gulvet 👍 Straks 10 år gammel modell og nettopp facelifta, er litt bedre proporsjoner på denne.
  16. Ser jeg ordlag meg litt uklart. Jeg tenkte mer på at dette er noe som BMW går bort ifra på modeller lansert etter 2022/23. Man får vel ikke full Merino på f eks en G60/61? Når G05/G06/G07 etterhvert fases ut så fases vel også full Merino og Manufaktur ut med disse modellene.
  17. Jeg liker at de også har trekt lokket til det lille hanskerommet i skinn. Det er attention to detail som BMW nå plutselig har sluttet med. Her går det ett skille på før og etter 2022/2023. Men tidligere fikk man vel også rattstammen trekt i skinn? Må jo være helt krise at denne er i ekkel billig plast 😉
  18. Jeg vet ikke hva han fikk, men jeg synes det åpenbart er en ganske desperat etterspørsel etter disse bilene når forhandlere sitter å søker opp eiere og kontakter dem for å høre om de vil selge.
  19. En bekjent solgte sin 2018 G31 530d nettopp, han ble kontaktet helt random av en forhandler som lurte på om han vurderte salg? Hvorfor importeres det ikke mer av disse bilene hvis det er så rift om dem? Går fint å ta en inn slik bil for å selge å gjøre 45 000,- på den.
  20. Da kan jeg trøste deg med at Mercedes dekker deg her. De har iallfall tatt over fra der det begynte å gå nedover med BMW. Jeg fikk en rask demonstrasjonstur i nye E450d i dag og den var bare helt sinnsykt awesome 😍Dette er sekserdiesel akkurat sånn vi liker det. De som liker en litt påkostet 5er med sekserdiesel vil elske alt ved denne bortsett fra at det er en Mercedes. Her får man følelsen at det ikke er spart på noe, i motsetning til G60/61 hvor man føler det er spart på alt 😂 Ellers gratulerer med det jeg alltid har sagt er verdens beste bil 👍 Hadde selv valgt G31 530d/540d over X5 any day. Men når jeg skulle handle så var prisforskjellen på over 200 000,- for en G31 sekserdiesel LCI kontra 45e…
  21. Går en ren ICE her i byen, 20i. Tror det er solgt litt av PHEV versjonen, synes jeg ser en nå og da. Eller kanskje det bare er iX1 med vanlige skilter, de er jo prikk like ICE/PHEV versjonene.
  22. Jeg skulle så veldig gjerne vært vitne til dette. Fordi kona er hjemme med ungene… 😂😂 Akkurat nå ligger jeg rett ut på hotell senga etter å ha traska rundt på Techno Classica siden kl 09. I morgen går det på skinner videre til Stuttgart så dere må nok klare dere uten meg på treff i såfall. Men det hadde vært gøy å blitt med, men får bli en annen gang. Neste gang du og @sveigis treffes så må dere kommer bort til 5er garasjen på Hisøya 👍
  23. Hvis bilen du skal kjøpe står hos en forhandler så er det mange som tilbyr ekstralån, altså ett usikret lån med høy rente i tillegg til det vanlige billånet. Andre forhandlere tar en snarvei og bare legger summen av restlånet på kjøpesummen på ny bil, da risikerer de å drite i skoa hvis banken finner ut av det. Det største problemet er at du drar med deg gammel gjeld. Så kjøper du ny bil, så går det noen år så klør du i fingrene etter ny bil igjen. Da blir det enda vanskeligere å komme ut av det. Det er så mange spesielt unge som skakk kjører økonomien sin slik.
×
×
  • Opprett ny...