Gå til innhold

RemyNG

Medlem
  • Innholdsteller

    1967
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

RemyNG vant dagen sist November 23 2020

RemyNG hadde mest likt innhold!

Om RemyNG

  • Bursdag 05/12/1987

Contact Methods

  • MSN
    psychofuzzz@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vormsund
  • Kjøretøy
    E39 535i, E39 M5, E53 3.0

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

RemyNG's Achievements

  1. Start med å sjekke skovlene på turboen om den er løs. Bruker den mye olje så er den nok dø
  2. Man kjører på med mer vedlikehold når det nærmer seg Italia tur. Er hvertfall på tide å bytte støvmansjettene framme da de blir mer og mer spredt rundt på gårdsplassen. Og for å helst bevare EDC demperne så lenge som mulig uten at de skal lekke så er det greit med nytt. Tok litt lengre tid å bytte disse enn det var f.eks bak, der gikk det 30 minutter fra bilen var satt på bukk. Mens framme gikk det noen timer. Så fikk jeg brått fusking og delvis stopp her om dagen, diagnosen viser kortslutning på bensinpumpa i tanken. Var nokså fint at ny pumpe hadde jeg bestilt og lagret i hylla i noen måneder. Gikk nokså greit å bytte det det som tok lengst tid var å løsne låseringen selv med rette verktøyet så god gammel Hammer og flattjern var lettere. Og mens jeg da har bilen oppe kan like så greit bytte luftbelgene bak samt ventilblokk og magnetventilen. Disse var fra bilens produksjonstid og nye belger hadde liggende. Så gikk da det noen dager og tenkte kanskje det var på tide med en olje service på girkassen. Filteret er fra 2010 så det var nok på tide. Etter skift ble det en tur og for en voldsom endringer i girskiftet etter dette ble gjort. Helt uten det lille hakket når det bytter gir.. Så fikk jeg NOXem sensoren da jeg har feil kode på oppvarming av kolben. Så da blir dette skiftet neste uke en plass da det nullstilles og sånt etter innstallasjon.
  3. Hadde heller gjort det. Er litt begrenset hva man kan gjøre med en kasse bil fant jeg ut selv når jeg hadde en 😅. Selv om det var kjekk bil å ha så stopper nytteverdien der spesielt hvis man har en nokså stor henger.
  4. Hadde solgt Hiacen selv om det livets bil. Men er ikke behovet der lenger er det heller ikke vits med kassebil.
  5. Liten oppgradering av anlegget eller stor hvis man skal kan kalle det for det. Hadde ikke altfor store forventninger til denne men gud bedre for en endra lydbilde det ble. Også veldig enkelt å bytte. Har vurdert å oppgradere samtlige høytalere i bilen til HK men vært usikker på det er nok. Har følt at orginale S676 anlegget mangler litt samt lyden er litt "møkkete". Ble jo tipset om Match Up7, fant denne ikke så langt unna. Da var den montert, koble til PCen samt laste ned programmet og aktuelle lydfil. Overføre dette over og klasket alt på plass. Så sette seg i bilen å høre forskjellen som var overraskende stor 😵.
  6. Man får kjøpt nyere disc av GPS hvis det er ønske om å beholde den orginalt. Og samme gjelder det ryggekamera er også mulig hvis man har video modulen. Eller så var det en i Storbritannia som oppgraderte disse enhetene på E39/E38/E53 med full android på orginale som ekstra med touchskjerm men det koster jo endel. Eller så blir det som nevnt over gå over til ettermarkeds spillere med android.
  7. Ja den knekken er veldig undervurdert, har mye og si på sittestillingen når man kjører mye. Tanken er der, må bare få byttet polstringen i bunndelen da de er nokså nedsittet. Men får se hva det blir til, eller så blir det muligens E70 sportscomfort setene med emulator.
  8. Ja tror jeg har sett kanskje det kommer ut 1 gang i året mer eller mindre. Tidligere vært i feil farge men nå kom det rette fargen. Tanken er nok å bygge om begge setene sånn at man får alt i ett litt som jeg gjorde med E39n jeg hadde.
  9. En liten oppgradering men nokså stor.. Har vurdert E70 comfort seter en periode men må ha emulator for å få setene til å fungere siden det og oppdrive E53 comfort seter er litt vanskelig. Men rett før helga dukka det opp seter så da gikk veien til Råde for å plukke de opp idag. Så det ut med disse ryggdreperne her. og inn med disse. Natt og dag når det kommer til behagelig sitte stilling.
  10. Ble det byttet tetninger mellom girkasse og mechatronicen? Kan være solenoidene er driver og herjer eller tildekket med smuss på filtrene foran eller oringene rundt er dårlige.
  11. En liten tur til Rogaland unnagjort. Tror det må investeres i noe annet enn sportsseter I denne eller så har ryggen min blitt voldsomt kresen med åra. Forbruket var heller ikke så verst. Mens jeg var der borte stakk jeg innom Bilxtra og kjøpt rattfornyer kit. rattet på F11n har sett bedre dager så tenkte jeg skulle prøve dette. Så vaske ned rattet med middelet og pusse ned ujevnhetene. Så brått verre ut men det er vel en prosess i det. Og brått ser faktisk litt bedre ut. Byttet også vippebryteren til cruise control. Også rattet på plass. Ser litt plutselig litt bedre ut. Neste på agendaen blir service på girkassen når servicekitet kommer.
  12. En ny oljesil ble hentet på mandagen, var godt GS hadde det inne på lager. Så fikk byttet dette før bunnpanna ble slengt på plass. Og nye plugger til bilen, 2 av 6 plugger var merkelig nok litt løsere å skru ut. så var det sette sammen resten av bilen og kjøre den ut. Da er det meste byttet og klart men har en underliggende feil på ACen da pumpa ikke går rundt lenger. Men har ikke tid til dette enda. Siden vi skal på påske tur til vestlandet hos svigers så ville fruen at vi tar X5n på tur istedenfor. Så da var det inn med for precheck, fylle opp i litt diverse væsker. Samt bytte foringer på casterstaget da de var dårlige. Gamle foringen hadde gummien mer eller mindre løsnet fra stålet. Så skulle ikke mye til for å dytte den ut. Men hadde ordna nye som jeg hadde liggende. Siden disse armene ikke har kingbolt så er det nesten greit å bare bytte foringen. greit med verkstedpresse. og da var foringene på begge sider byttet, precheck gjort så da er man klar for tur. Så ble det fylt opp med diesel, er såpass stor tank på disse var rundt 25liter igjen før jeg fylte 😐.
  13. Oki, vet fra flere forumer så er det ikke ukjent med termostaten på disse blir dårlige. Spesielt ved nevnt ujevnt temperatur, men det kan også være sensoren ved huset som slår ut.
  14. Etter mye mer om og men fikk man løsnet bunnpanna. Pakningen var mer eller mindre plast enn gummi så det var på tide. Men det er ikke en god fredag uten at noe knekker eller løsner når GS er stengt for helga. Olje silen løsner jo selvfølgelig av så da må jeg vente til mandagen før jeg får satt på plass bunnpanna. Fikk rengjort bunnpanna siden det var nok olje søl og skit. Og ny pakning til oljenivå sensoren. Så er det vel rengjøre kontaktflatene på blokka og vente til mandagen før man får gjort noe.
  15. Sikker på det ikke er termostaten som ikke er helt friskt? Ta hvertfall en live diagnose av bilen kan jo også være sensorene.
×
×
  • Opprett ny...