-
Innholdsteller
1730 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Interesser:
Kvisvik
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
740AV's Achievements
-
740AV reagerte på et innlegg i et emne: Nyheim's 1976 BMW 3.0S
-
740AV reagerte på et innlegg i et emne: Rød X4 og blå Z4. Storm Chasers s. 51
-
Etter å ha gjort sin plikt som bryllupsbil i mitt bryllup sist lørdag, bestemte den seg for å bli vrang. På kjøreturen hjem på søndag fusket/ kuttet den litt under pådrag spesielt i litt motbakke. Rett før jeg skulle parkere den i garasjen så begynte den å fuske/ gå urent hele tiden. Tenkte ikke noe mer på det før jeg skulle ta den ut på en luftetur her på onsdag. Da kom jeg ca. 100m ifra huset og den begynte å fuske voldsomt til den til slutt stoppet helt opp. Fikk start på fen noen sekunder etterpå, men mistet all motorkraft. Fikk ikke start på den igjen etter det. Jeg mistenker at det er bensinpumpa som endelig har tatt kvelden. Har lest at før man begynner å feilsøke på bensinpumpa så må man sørge for at tank-ventilasjonen er i orden. Men hvordan funker egentlig dette på disse bilene? Ligger det i selve påfyllyngslokket? Jeg tror ikke tank-ventilasjonen er i orden da det var vakuum på tanken da jeg tok av påfyllingslokket rett etter bilen stoppet. Det må også nevnes at bilen var tungstartet når den var varm på lørdagen. Første start for dagen (kaldstart) og på søndag, var ikke noe problem.
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: 1970 E3 2800 - Driftsproblemer
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: 1970 E3 2800 - Driftsproblemer
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: 1970 E3 2800 - Driftsproblemer
-
fxslin reagerte på et innlegg i et emne: 1970 E3 2800 - Driftsproblemer
-
-
740AV reagerte på et innlegg i et emne: Hardtops E9 3,0 CS
-
Ja, det blir vel kansje det 🙂 Må uansett prøve på å skaffe nye sidegriller. De som står på nå er knekt på flere plasser, bulker i kromlistene og er missfargede. Hva med nye lister på c-stolpene da? Er det finere med eller uten?
-
Har bestilt meg krom sentergrill som nevnt, men jeg lurer på om jeg skal gå for krom/grå grill på sidene også, som det her: Ellers så mangler jeg jo noe listverk her og der. Noe er jeg bare glad for er tatt bort. Men noen smådetaljer lurer jeg litt på å skaffe. Tenker i første omgang på kromlistene nederst på c-stolpene. Min bil
-
Freakshow reagerte på et innlegg i et emne: Min X3 F25 m-sport - Alpina XD3 diffuser
-
Aha 😀Send meg gjerne bilder av felgene hvis du har anledning, eller legg de ut her. Hvilken dim er det snakk om? Jeg er intererssert i alt av passende hjul i 14 til 16 tommer. Tror ikke jeg kan ha noe større enn 16" da denne bilen mest sannsynligvis ikke kommer til å bli senket. I allefall ikke med det første. Så her blir det nok "ballongdekk-stil" en stund fremover 😄 Det er bare å ta seg en tur ja 👍
-
Da har jeg fått bestilt litt deler i fra forskjellige deler av verden. Det dreier seg stort sett om deler til støtfangerne. Og jeg har heldigvis lyktes i å finne de delene jeg trenger. Noen av delene til støtfangerne er å skaffe nye, andre har de gått tom for på lagrene til bmw. Så da har jeg kjøpt: - Venstre, høyre og midt-seksjon av støtfanger forran fra Tyskland. - Venstre (USA) og høyre (Norge) del bak. Har også skaffet: - Krom grill (USA) - Nytt blinklysglass venstre forran - Ny wire til panser-åpner da den gamle røyk.
-
Jeg fikk påvist slakke i tannstanga på min F25 ved en hjulstillingskontroll i fjor sommer. Hadde ikke hørt noen ulyder, men det var visst en slakke på venstre side. Bilen min var fremdeles innenfor garantitiden da, så jeg reklamerte det inn til bmw via GS bilverksted. Jeg så for meg tannstangbytte, da jeg ikke klarte å finne noen deler som kunne skiftes ut på tannstanga. Men beskjeden fra bmw til GS bilverksted var at det skulle skiftes en foring i tannstanga. Syntes det hørtes litt rart ut, men det ble nå bare slik. Omtrent et halvår etterpå fikk jeg GS bilverksted til å ta en tilstandsrapport på bilen. Der ble det påpekt at det var en liten slakke i tannstang venstre forran, igjen.. Altså hadde slakken kommet tilbake kun et halvår og 6000km etter garantijobben som de selv utførte. Jeg klaget selvsagt, og de skulle se på det.. kostnadsfritt heldigvis siden bilen nå hadde kommet utenfor garantitiden. Bilen ble levert inn for sjekk, og konklusjonen var: normal slitasje 🤔 Vet ikke om dette er noe hjelp for deg, men tannstanga er visst mulig å reparere. Om resultatet kontra ny tannstang er like bra er jeg ikke sikker på.
-
Shattered reagerte på et innlegg i et emne: 1970 E3 2800 - Driftsproblemer
-
Noen som har peiling på justering av speedometer på disse? Er det noe som lar seg gjøre, eller er det enklest å bytte hele kombiinstrumentet. Jeg må ha 110kmt på speedometeret for å holde 80 Km-telleren har stoppet også.. Hvor er wire'n til speedometeret koblet til?
-
Ok, da skal jeg prøve det jeg også. Er ikke akkurat store jobben å få montert det da Hva med Castrol sin classic 20w 50 olje eller tilsvarende? Er det noe å prøve?
-
Takker for tipsene Alle tips og råd setter jeg stor pris på. Hva med en primer pumpe før bensinpumpa da? Tenker en sånn blære ala påhengsmotor hehe Eller er det fy fy? Hater å stå kinne over lenge tid, er vel ikke så bra for hverken batteri eller startmotor. Hvilken motorolje er å anbefale? Er 15w 40 mineral olje på den nå.
-
Rune-K reagerte på et innlegg i et emne: 1970 E3 2800 - Driftsproblemer
-
Gorg reagerte på et innlegg i et emne: 1970 E3 2800 - Driftsproblemer
-
Takker for det Jeg tenker kansje å skaffe noen originale style 5 felger i 16 tommer. Hva tror dere om det? Men dette skjer bare etter en par dager også.. Hva med en tilbakeslagsventil etter pumpa? Kan det være en ide?
-
BjornarHS reagerte på et innlegg i et emne: 1970 E3 2800 - Driftsproblemer
-
Sliter litt med å få start på bilen når den har stått en liten stund. Virker som om bensinen siver fra forgasseren og tilbake i tanken. Det er montert et gjennomsiktig bensinfilter mellom den mekaniske bensinpumpa og forgasseren, og det ser ut til å være tomt for bensin når dette skjer. Har googlet litt og ser at mange nevner at den mekaniske bensinpumpa kan slippe tilbake bensin når den er slitt, andre ser det ut til at mener det bare er sånn. Men hva er riktig? Blir litt sånn som det her. Bilen kommer jo til å stå dager, uker eller måneder mellom hver gang den blir brukt. Vil jeg da få samme problemet om jeg bytter den mekaniske pumpa i en ny, eller er det best å gå over til elektrisk pumpe?
-
StigJ reagerte på et innlegg i et emne: 1970 E3 2800 - Driftsproblemer
-
Etter å ha solgt e38'n min for 1,5 år siden så har jeg hele tiden savnet å ha en prosjekt/hobby-bil i garasjen. Drømmen har hele tiden vært å skaffe seg en E9, et av de fineste karroseriene bmw har laget synes jeg, men "dessverre" er E9'en blitt vanskeligere å finne og for dyr til at jeg kan forsvare en slik investering for resten av husstanden. Jeg er ganske ofte innom finn.no, som mange andre, og surfer gjennom annonser av bmw'er både nye og gamle. Etterhvert fikk jeg interessen opp for en E3 som egentlig har ligget ut for salgs en stund. Den så grei ut på bildene og selgeren mente den var i ganske bra stand. E3 kan man jo si er sedan-broren til E9, og disse har jo noen likhetstrekk. Så en dag bestemte jeg for å dra ned til Oslo bare for å se på den. Det endte da med kjøp av bil. Prisen tror jeg var grei. Det ble en "spennende" tur på 57 mil hjem til Nordmøre Bilen er da altså en 1970 mod E3 2800 m30b28 med forgasser og 4 trinns manuell girkasse. Karosseriet er nylig fikset for rust og bilen er opplakkert. Dessverre ikke i originalfargen som var helsvart, men i en nyere bmw metallic farge. Usikker på fargekode/navn. Karosserijobben ser foreløpig grei ut, men det har dessverre allerede dukket opp noen bobler under lakken i nedkant av høyre forskjerm. Ellers er det en del kromdetaljer som må fikses eller byttes ut. Støtfangerne og spesielt bak har noe rust. Dører og panser må justeres bedre. Interiøret er renovert og ser veldig bra ut egentlig. Mangler noen detaljer, men det skal jeg få på plass etter hvert. Motoren tror jeg skal være bra. Bruker og lekker litt olje. Det er vel kansje normalt på en så gammel motor? Egentlig har jeg veldig lite peiling når det kommer til gamle motorer og teknikk. Kunne godt ha tenkt meg muligheten for å koble på en PC og lese feilkoder Bilen ser ellers ut til å være i bra teknisk stand, men noen feil er det og flere vil helt sikkert dukke opp etterhvert. Dette blir en bil jeg satser på å få fin og å se grei ut. Å få den strøken tror jeg ikke er oppnåelig uten bruke enorme resurser. Motor skal beholdes så lenge det lar seg gjøre. Foreløpige planer: - Fikse utvendige detaljer - Fikse innvendige detaljer - Skaffe andre hjul, helst orignale bmw felger. - Rydde i motorrom. Håper dette kan bli en tråd der vi kan dele litt erfaringer og at jeg kansje kan få litt tips og råd på diverse områder. Forhåpentligvis litt teknisk bistand også Noe bilder:
-
Min X3 F25 m-sport - Alpina XD3 diffuser
emne svarte i 740AV sin 740AV i Bilder og filmer / Show-off
Ja det blir interessant dette. Har skaffet meg et prosjekt der jeg føler at jeg egentlig har lite peiling. Hehe Det var egentlig et lite impulskjøp. Det er som folk sikkert ser en E3. Nærmere bestemt en 1970 mod 2800. Så her snakker vi om motor med forgasser. Har altid hatt sansen for disse bilene, spesielt da for kupé-broren E9. Men E9 føles uoppnåelig i disse tider da den er både sjelden og kostbar. Karosserimessig er den nylig fikset for rust og hellakkert. Dessverre ikke i original fargen, men i en nyere metallik bmw farge. Kvaliteten på arbeidet ser foreløpig greit ut, men dessverre har det dukket frem noen bobler i lakken nede på høyre forskjerm. Så tiden vil vise.. Kromdetaljene og spesielt støtfangerne må det gjøres noe med. Støtfangerne har endel rust, så her blir det litt surfing på ebay for å finne reservedeler. Motoren er det sikkert en del å gjøre med. Den bruker noe olje og lekker litt, forgasserne må sikkert justeres ++ Her er jeg på bortebane. Sliter litt når jeg ikke kan koble til en PC og sjekke Ellers er bilen i bra teknisk stand, litt rydding i elnettet må til da. Men sånt liker jeg å holde på med Får lage en ny tråd om denne bilen etter hvert. -
Min X3 F25 m-sport - Alpina XD3 diffuser
emne svarte i 740AV sin 740AV i Bilder og filmer / Show-off