Gå til innhold

BimmerFan!

Medlem
  • Innholdsteller

    887
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Alt skrevet av BimmerFan!

  1. Meget pen bil du har Felgene satt som et skudd synes jeg. Jeg har meget god sans for disse felgene her
  2. Tusen takk for det Jeg har hørt at collinite også er en meget god voks, men god holdbarhet og beadingeffekt. SW leather kit er et must
  3. Tusen takk for det sveigis Fusso bør helt klart prøves. Swissvax kitet er helt suverent og 100% verdt det selvom det er litt i det dyreste laget. Bilen din er også meget vakker
  4. Rett og slett vakkert https://www.youtube.com/watch?v=OOXGNRgjYn8 Slik renser mann skinnsetene
  5. Tusen takk for det Mørke skinnseter kommer jeg også til å velge neste gang Først så støvsugde jeg hele bilen inkl. seter selvsagt Deretter så renset jeg setene med swissvax leather cleaner og jobbet den inn med en børste som fulgte med. Deretter så smurte jeg inn setene med swissvax leather milk, og lot det stå noen timer slik at det skal trekke inn i porene til skinnet. Deretter tørket jeg av restene med en microfiber klut som fulgte med. Angående tidsbruk så kommer det helt an på hvordan du vil at resultatet skal bli. Jeg brukte ca. 2-3 timer på begge forsetene
  6. Vakkert som vanlig dette Fredrik Den fargen på bilen din er så forbanna fin. Kunne ønske min var i den fargen Ser frem til reisebrevet
  7. Tusen takk for det Fredrik Skal definitivt prøve Swissvax også engang
  8. Tusen takk for det Fahad Fusso er nok litt over gjennomsnittet vanskelig å buffe av ja, spesielt hvis man lar den stå og tørke på lakken lenge Holdbarheten på Fusso er ganske bra har jeg hørt. Min har nå stått på i 3 måneder nå, og er fortsatt like bra. Fusso er så bra at dersom du kjører man kjører på motorvei i pøseregn, så er bilen helt tørr Anbefaler å handle inn den Den kommer til å gjøre en meget god jobb på den deilige X6'n din
  9. Ikke så mye som skjer her nå bortsett fra at jeg fikk et steinsprut på frontruta som førte til at frontruten må skiftes. Dette tas selvsagt hos BMW, på slutten av denne måneden. Det ble byttet til vinterdekk forigårs, for å være på den sikre siden Det er ikke verdens peneste vinterfelger, men duger til sitt bruk Bilen ble mye bedre å kjøre nå, enn det den var på sommerdekk. Sporer ikke, mindre dekkstøy, mye bedre komfort over ujevnheter og grov asfalt. Fusso gjør jobben enda
  10. Hva er grunnen til at 5-serie får kodenavn G30, mens M5'n får F90?
  11. Noen som vet hvorfor Eff.dynamics 20d kommer senere enn vanlig 520d? Og hvorfor eff.dynamics 20d gjør 0-100 på 7,5 sek og vanlig 20d gjør det på 7,7s? Og hva er eventuelt forskjellen på disse to bilene?
  12. Vakkert Fahad, som vanlig
  13. Dette ville jeg helt klart ikke å ha montert på min F10, synes det ser jalla ut. F10 er så vakre som de er Jeg søkte på "BMW F10 LED DRL" på google og der kom det noen bilder av hvordan det så ut. Helt klart jalla i mine øyne Kanskje LED-pærer i tåkelys hadde vært noe ?
  14. Dersom det kommer på rundt 480K så blir jo det bare helt herlig. Jeg har aldri vært spesielt tilhenger av hybridbiler, og miljøbiler generelt, men har kjørt en del plugin i det siste og må si at man kan spare noen kroner dersom man er flink til å lade. 530d er selvfølgelig en stor drøm, og får håpe jeg får realisert den drømmen, enten i F10 LCI eller G30. 265 hestekrefter og 620NM bør flytte ganske OK på seg. 540i er helt klart en favoritt det også, men jeg er veldig glad i det momentet man får fra en dieselmotor. Det skal sies at jeg aldri har prøvd en 3.0 bensin R6 fra BMW før.
  15. Likte ikke G30 helt når jeg så de lekkede bildene, men nå derimot så har jeg så forbanna lyst på en slik en. Lurer på hva 530e kommer til å koste i forhold til E350e. E350e skal gå ned fra 570 000kr til 520 000kr etter nyttår.
  16. Jeg er også "kunde" hos Bilsalongen, men har ikke fått noen invitasjon fra dem? Fikk du det på E-mail eller på mobil ?
  17. Flott bil som vanlig fra BMW, pent utvendig design, men fikk dessverre ikke noen WOW følelse. Tror kanskje at den kommer til å vokse på meg når jeg får sett den i andre farger osv.. Forhåpentligvis.. En ting er sikkert, det er at interiøret til F10 slår den ned i støvlene.
  18. Jeg sliter også med vibrasjon/during ved litt hard akselerasjon og venstre sving samtidig på vår F10 520d automat. BMW fant ingen feil, og sa at det skal være sånn. Noe som jeg er litt usikker på om jeg skal ta med god tro.
  19. Jeg har egentlig ikke noe imot at rattet er noe tyngre enn andre biler i samme segment, men andre brukere av bilen klager på det Neste bilen min skal definitvt ha active steering. Jeg har prøvd W212 aktivt i svinger, og må nesten si at det er noe av det værste jeg har kjørt av biler i dette segmentet, selv F01 var bedre. Føltes ut som bilen skulle velte i svingene. Hvordan er sportsautomaten i forhold til den vanlige? Skal nok få prøvd en, så det bør ikke være forskjeller på styring på M-sport kontra non M-sport? Nå er vel F30n din en god del sprekere enn min F10 med 163 hk Min er også litt tung på rattet, ikke at det gjør noe, men i bykjøring kunne jeg ønske den var noe lettere. Jeg tar også servicene mine hos bilsalongen, men har aldri fått prøvd X1, måtte du spørre selger om det eller er det en bil de låner ut til kunder som har bilen på service ? Bilen min ligger på 0,71 ved normal kjøring Audi sin styring er ganske lett ja, synes det var veldig behagelig i parkeringshus osv.
  20. Hvordan fikk du mulighet til det ?
  21. Jeg dekker nok det "kravet" som fører til regenerering, da jeg kjører ganske mye på motorvei og i høy hastighet, spesielt de siste to ukene, men det ser ikke til å ha bedret seg. Regenerer fortsatt ganske ofte. Symptomene på regenerering på min 520 er definitivt mer bass/bråk fra eksos som man hører godt innvendig og brent svidd lukt utvendig. Hvor ofte regenerer din? Det kan godt være at det er det som er problemet på min også, men jeg har ingen feilkoder eller noe som helst. Den skal inn til EU om ikke så lenge så da for jeg be dem da en titt på det
  22. Helt ærlig så tror jeg det ikke er noen ting galt med bilen, det føltes bare litt rart etter å ha prøvekjørt en E220 2014 som utvilsomt virket sprekere. Når det kommer til rattet så har jeg vært borti andre BMW'er som har lettere ratt enn min F10. Blant annet X5 E70 2009 modell var lett som en fjær på rattet, den hadde også M-sport pakken. Den har dog active steering noe som jeg tror gjør rattet lettere. En annen F11 jeg prøvde 2014 modell LCI var også betraktelig lettere på rattet enn min, det samme gjelder en 2009 modell F01. Jeg føler at det er noe med M-sport pakken som gjør rattet tungt. Det er 275 dekk bak og 245 foran på 18" felger. M-performance pakken frister, men synes at det er noe dyrt Det er helt klart noe som frister, men vil helst holde bilen original
  23. Jeg har hatt flere tilbakemeldinger fra folk som har prøvd bilen vår som mener at bilen føles tung. Nærmere bestemt at rattet er tungt, og det tar en god del gass til før ting skjer under panseret. Jeg må nesten si at jeg faktisk er enig med dem. Dette er noe jeg faktisk har reagert på siden jeg kjøpte bilen for snart to år siden. Andre biler fra konkurrerende merker føles ikke sånn ut i det hele tatt. En 2014 mercedes E220CDI kjentes utvilsomt sprekere ut, og var lett som en fjær på rattet. Det samme gjelder Audi A6 2.0 TDI. Bilen vår er en F10 2012 520DA M-sport med 163 kjipe hestekrefter. Teorien min er at bilen kjennes generelt tung ut er pga. M-sportpakken som har tykkere stabilisatorstag osv. og norgesversjon motoren. Hva er deres synspunkter rundt dette?
  24. Dieselpartikkelfilter renser/regenererer ofte, noe som jeg synes er veldig plagsomt da bilen blir litt rar å kjøre. Det brummer en del fra eksosanlegget, lukter litt svidd og motoren går tungt (føler jeg). Hva kan være grunnen til at dieselpartikkelfilteret regenererer ofte? Litt info som kanskje kan bidra til å nøste opp en konklusjon: - Bilen har gått 100 000km - Kjøres mye på motorvei - Bilen blir ikke daukjørt - Blåser ordentlig ut i blant.
  25. Gratulerer med helrå bil ! Den så veldig tøff ut, og blir nok tøffere etterhvert som tiden går
×
×
  • Opprett ny...