Gå til innhold

superfredrik93

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om superfredrik93

  • Bursdag Juli 11

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Romeriket
  • Kjøretøy
    BMW e36 m3 3.0

superfredrik93's Achievements

  1. opp
  2. Differensial til e36 m3 3.0 ønskes kjøpt! Eventuelt om noen tar på seg jobb med å overhale en med gåent lager? Takker for all hjelp
  3. På vei hjem fra jobb i stad, merket jeg at bilen plutselig kjentes helt død. Var null respons på gassen når jeg lå i rundt 70-80 km/t. La også merke til at glødelampa lyste i noen sekunder før alt plutselig ble normalt igjen. Noen som vet hva dette kan være? Bilen har gått 320k og er automat. Alle innspill og hjelp mottas med takk!
  4. Okey, ja det kan jo høres riktig ut at røyken var den brente gummien. Skal få en fagkyndig kompis til å ta ut kompressoren fra bilen min og prøve å bytte over reimhjulet. Enig i at det virker veldig rart å skulle støpe 30 forskjellige kompressorer til alle de ulike motorene. Reimhjulet i seg selv burde være nok til å regulere hastighet på kompressoren og plassering av reima. Takker for hjelp
  5. Misstenker at kompressoren røyk fordi motoren nesten stoppet. Hadde bare reima vært sliten, kan jeg ikke tenke meg at det skulle holde igjen hele bilen. Men hva den svarte røyke som kom inn i kupeen var, er vanskelig å si. Lukta svidd. Prøvde også å vri på reimhjulet med motor igang, men det sitter helt fast. Spørsmålet da, er om jeg kan bytte om de to klimakompressorene som jeg nevnte i innledningen? De ser helt like ut, bortsett fra at reimhjulet er ulik, men det kan jeg vel bytte over.
  6. Hei, noen som har litt greie på kompressorene som er brukt på blant annet e39? Jeg har en e39 5252tds.. Her om dagen sto jeg i kø inn til jobb og det var stort sett tomgangskjøring hele veien. Det snødde mye våt snø og siden det dugget så mye, satt jeg på AC'n. Etter en liten stund (30 min) begynte motoren plutselig å jobbe utrolig tungt (nåla sto rett under den første streken på turtelleren for dere som vet hvordan den ser ut på e39). Samtidig hørte jeg ei reim som skreik høyt, så skjønte at noe var på tur til å ryke og jeg kom meg ut på siden av køen. Plutselig gikk turtallet tilbake til vanlig tomgang, samtidig med at det kom endel svart røyk ut av ventilene og inn i kupeen et sekund. Skrudde så av ac'n av en eller annen grunn og kjørte videre til jobb da det verken var ulyder eller mer røyk som kom. Da jeg sjekket igjen når jeg kom på jobb, så jeg at reima til ac-kompressoren hadde ryki. Kan jeg med stor sikkerhet vite at det er kompressoren som må byttes og ikke noe annet? Og evt. så kan jeg få tak i en kompressor, men denne har stått på en 520i. Noen som evt vet om det er noen forskjell på disse bortsett fra reimhjulet? Delenummer på 520i kompressor er: 64-52-3-377-241 Delenummer på 525tds kompressor er: 64-52-8-377-242 Forøvrig samme merke på pumpa (Denso). Takker for all hjelp!
  7. PÅ bilde nummer 21, er det høyre eller venstre bremserør som ligger øverst? Det ene mitt er klar for utskifting.. Eller bør jeg bytte begge når jeg først er igang?
  8. Helt enig med at det er greiest å ha rett dim ja! Er også litt kjedelig at kassa føles dvask på sommeren. Kan ikke si at jeg har merket noe særlig på speedometeret faktisk. Holder jeg litt over 80 forbi en fotoboks i 80 sone, så blinker det ikke Men jeg vet ikke om e39 måler farten på frem eller bakdekka jeg? E36 mener jeg å huske at måler bak hvertfall
  9. Ett eller annet må det fortelle ja.. prøvd å skru av antispinn for å se om det hjalp, dog uten hell Er hvertfall helt sikker på at det skyldes forskjellen i rulleomkretsen. Det var akkurat sånn i fjor sommer som det er nå, mens på første turen med vinterdekk på høsten som var, oppførte kassa seg helt normalt igjen. Burde kanskje bare dra å skaffe meg noen nye dekk bak med det samme før kassa tar kvelden :S
  10. Håper ikke det, tusen takk for svar Men forskjellen på dekkoppsettet våres er at rulleomkretsen på fram -og bakdekkene dine er bare 0.79cm, mens på mine er det 9,9cm.. Regnet ut på http://www.dekkalkulator.com/. Så hos meg er det konstant forskjell i hastigheten på dekkene foran og bak. Men det var dem som jobber på Dekk1 som sa det gikk fint. Kjøpte egentlig 4 lite brukte dekk av størrelsen 245/40/19, men det var hull i siden på det ene, så da måtte jeg kjøpe to nye dekk og da sa han ene som la om dekka at det kom til å funke fint med 235/35/19 foran..
  11. Dette er mine erfaringer: Har en 1997 525tdsa (tipper det er ZF 5HP18) som snart har runda 300.000. Aner ikke om om kassa har bytta olje før, men den har enda ikke svikta meg. Eneste som jeg har funnet ut at den sliter litt med, er når jeg kjører med sommerdekk da de er 235/35/19 foran og 245/40/19 bak. Antageligvis tror kassa at den er i en sving eller noe, for den er vesentlig treigere i giring og slurer mye mer enn når jeg har på vinterdekk som er originale.. Lock-up i Drive virker fortsatt i 5. gir, men ikke i 4. Med kassa i sport virker forøvrig lock-up i 4. også, noe som passer godt i 80 soner der terrenget er ugjevnt.. Med vanlig rulleomkrets (vinterdekkene), girer den også ned av seg selv i nedoverbakker. Trykker bare lett på bremsen, så girer den ned et gir. Dette funker i alle hastigheter, men den girer aldri lenger ned enn at den havner på maks 3-3500rpm. Lock-up virker også i både 4. og 5. gir i D. Pleier å være flink med å stadig la bilen gå seg litt varm hvis den har stått stille en stund, spesielt om vinteren. Ingen kick-down og sånn før jeg vet jeg har kjørt olja ganske varm. Noen som vet om kassen tar skade av å kjøre med det hjulopsettet jeg har på sommeren?
  12. Noen som har brukt/overhalt dieselpumpe til denne motoren? Tror delenummer på denne pumpa er 0 460 406 994. Pumpa jeg har lekker (mener det var på siden), så om noen her overhaler pumper, kan vi selvsagt gjøre et bytte. Mvh Fredrik.
  13. Solgt? Passer den evt. på e39?
  14. Hei! Jeg fortsetter like gjerne på denne tråden siden jeg har tilsvarende problem. Jeg kjører med 245/35-19 både forran og bak og jeg merker at det helt klart sliter mer på bakdekkene og da spesielt på innsiden. Etter å ha lest igjennom tråden, tror jeg nok også jeg har litt lite luft i dekkene. Usikker på hvor langt dekkene har gått da jeg har hatt bilen i bare en ukes tid, men har kjørt 800km til nå og mener at dekkene var vesentlig bedre når jeg kjøpte bilen, uten at jeg egentlig tenkte så mye på det. Bare for å prøve å oppsummere litt for min egen del, så er det altså ikke så mye å få gjort med camber når det er originalt understell? Og er det da helst spissingen jeg burde be om å få justert når jeg skal ta en 4-hjulskontroll? Det sliter litt mer på høyresiden som dere kan se på bildene.. Venstre: Høyre:
×
×
  • Opprett ny...