Gå til innhold

Blaamann

Medlem
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Buskerud

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jepp! Død og begravet, svært gledelig at det ikke stemte! Siden du først stikker frem hai-snuta her må du gjerne følge opp med oppdateringer på Schulz-evo(3?)’n. Velkommen tilbake!
  2. Hei alle sammen! Jeg har en 520i med m50 fra 1991 jeg vurderer å selge til noen som kunne tenkt seg å sette den i stand så jeg legger ut en liten post her før finn.no for å sjekke interressen siden jeg ikke får tid til den denne vinter’n heller🙈 Svart med svart skinn, comfort-pakke. Soltak, ikke A/C eller ABS. KM-stand er rundt 170k, tror det er riktig men det kan dessverre ikke dokumenteres. Denne har stått ubrukt i seks år nå, litt inne men mest ute dessverre og bærer preg av det. Bilen er nok ikke så værst teknisk da den ble kostet på en god del ganske kort tid før den ble tatt ut av bruk, (forstilling og bakstilling, kun Lemförder) hvis jeg ikke husker feil ble det byttet en god del bremserør også (mulig jeg tar feil her). Mekanisk må bremser byttes på alle fire hjul og giroverføring må demonteres og fries opp i tillegg til en generell gjennomgang etter en lang dvale. Fra før var også bensinrør fra tank dårlig, følger med ny original-del. Karosseri er bra ganske bra for rust så vidt jeg vet men bulkete og ripete, høyre bakskjerm spesielt. Begge fangere må byttes (følger med brukte i feil farge). Mangler listverk på sidene men det meste følger med nytt. Interiøret er ganske fint foruten sitteputa i baksete, div hull i skinnet av en eller annen grunn. Ble en litt lang post det her siden jeg ikke har noen bilder av bilen nå, skal få tatt noen i løpet av uke 36. Prisen? Er litt usikker selv men får jeg 25-30k er jeg fornøyd. Forhandling av prisantydning kan tas ved besiktigelse av bil. Mvh Olav K
  3. Alltid kult med litt lesestoff! E38 er den fineste sjuern i mine øyne og kombinert med s62 er jo dette veldig interessant. Kjør på med bilder og mer info om modifikasjoner, ser ut som det er lagt ned mye arbeid her. Vil gjerne se mer!👍
  4. Ble ikke direkte vakkert med grønne sentre nei😅 Ble bra med voltmeteret! 👍
  5. Hey! Kult at du fortsatt flikker videre på denne! Og tommel opp for style 20 med mye dekk!👍 Når du først er inne i photoshop, kan du prøve med British racing green på sentrene? Evt en enda dypere grønnfarge? Er nysgjerrig på hvordan det ville tatt seg ut mot fargen på bilen, som øvrig er helt perfekt til det litt bøllete stuket👌 Mvh Olav
  6. Det er bare bolter! Jaja, det er noen kontakter og slanger også men det husker man plassering på om det ikke går for lang tid mellom demontering og montering. Personlig heier jeg på at du sauser inn alt av bolter til eksos grundig med rustløser i et døgn eller to, sveiver motor så register stemmer med merkene for så å gyve løs med dødsforakt og noen magnetskåler til og hjelpe deg med å huske hvor forskjellige bolter og muttere hører hjemme! Med litt konsultasjon, såre knoker kombinert med fy-ord, og en god momentnøkkel så fikser du det der👍
  7. Fortsatt aktuelt. Ingen som har noe liggende? Mvh Olav
  8. Suverent arbeid👍 Blir gøy å se veien videre til ferdig bil! Pass på så du ikke går i den fella at finishen blir så høy at du ikke tør å bruke den da, blir jo utstillingsstandard her😍
  9. PM sendt
  10. Hei! Noen som har hele fangere til salgs? Trenger både foran og bak. Gjerne på østlands-området men betaler selvfølgelig om det skulle bli nødvendig. Mvh Olav
  11. Heia! Godt å se at det er god kok i kulda. Kjapt innpå angående striper og fjerning av de. Har du vært borti det jeg kaller karamell-skive? Det finnes sikkert et ordentlig navn for de men de brukes til å fjerne tape/klistremerker/lim-rester. Lukter karamell og har samme farge, monteres på drill og kjøres rett på lakk uten å skade lakken med mindre man står for lenge på ett sted (friksjonsvarme). Funker meget godt og koster lite. Din lokale lakkerer/oppretter kan sikkert skaffe deg en. Nye striper kan du sikkert også få hos noen som driver med foliering eller reklame. Mvh Olav
  12. Lurt, m40 er ikke nødvendigvis håpløs selv om mange mener det. Ikke av de beste akkurat men med godt ettersyn kan de fint holde lenge. IS-motorene er jeg veldig glad i, kul liten motor som tåler ganske høyt turtall. Ser etter en selv, er ikke så ofte man finner de til en ok pris lenger. Eller til salgs i det hele tatt... I e30 mener jeg fire-sylindra motor er sterkt undervurdert mtp vektfordeling, gøy på snø! Uff ja, har noen stående som roper etter kjærleik😳 Har litt dårlig samvittighet angående de, får aldri lagt ned like mye tid som jeg tror jeg kan legge ned. Har dog blitt litt inspirert til å ha e30 som helårsbil, har jo en halv-dårlig touring stående. Hmmm.... Mvh Olav
  13. 1: Bare hyggelig, det er vel fortjent. 2: Enig, det er sånn det skal være! 3: Ay! Caramba! Der er jeg faktisk svar skyldig, har ett par som har råtna litt og noen som har samla støv i årevis 😳 Fælt å innrømme men sånn er det... Så til saken, leste gjennom det som har skjedd siden sist jeg titta innom. For mye å kommentere men her er noen kjappe. Gratis M43? Supert! Ikke kast den, enig med de andre. Aldri vært no særlig innover i hverken M40 eller 43 bortsett fra et og annet topp-pakningsskift men hvis topp/kam/ventiler passer om hverandre her er dette bare å spare på. Har uansett sett noen kamaksel-brudd på M40 (går gjerne tvers av på midten), brente eksosventiler (dårlige dyser=mager blanding) og stor slitasje på løftere/kam. Ikke alle er like flinke til å skifte olje når de skal nei = 💲💲💲 Drit i å bytte motor (enig med de andre) med med mindre du snubler over en IS-motor (42/44?), en sånn hadde kledd denne som hånd i hanske. Passer rett inn på kasse og motorfester, hvis jeg ikke husker må du legge til èn ledning inn til styre-enhet og det er det. Igjen; arrest me if I am wrong. Mvh Olav PS; Åssen er samvittigheten for reg.reima nå? De gir seg ikke litt og litt, de pleier å hoppe over på drevene eller ryke tvert av. I ditt tilfelle blir det vel buttekonsert uansett? Med mindre reima kun hopper en tann eller to?
  14. Ohoi, Morro å se fremgangen her, liker å følge med litt på prosjektforumet men kommenterer sjeldent. Alltid gøy å møte sånne som som deg etter veien (les; de som gidder/har interesse av å legge litt resurser på og holde litt eldre biler i normal drift og faktisk gjennomfører det) Med tanke på tungstartet motor og dyser. Har du innvendig lekkasje vil dysa/dysene dryppe litt så lenge trykket står i railen og du får "rå" motor. Hvilke O-ringer på dysene tenker du å skifte? De utvendige i hver ende står seg som regel bra og er nok ikke noe problem med mindre de nedre er så dårlige at du drar falskluft. Mulig jeg husker feil men det er vel som regel ett sete av messing dysenåla presser mot for å stenge og det er vel her lekkasjen gjerne oppstår innvendig. Feel free to arrest me😄 Fint med detaljer som rent askebeger! Slipp noen dråper med WD-40 eller 6-66 på flekkene på stålet så har du konservert det også 😊 Ser frem til fortsettelsen! Mvh Olav
  15. Se her ja! Lookin goood! Hva med å splitte potta for å modifisere til 2x utblås? Evt bygge en ny en selv, eller hos noen som holder på med det. Ville fått bedre flow enn med overgang fra en til to rør etter potta. Innbiller meg hvertfall det sjæl 😄 Uansett gøy å se at du holder på!
×
×
  • Opprett ny...