Har bygget noen av disse motorene. Du kommer ofte unna med å bytte kjede med skinner og strammer. Rengjør ventiler ++
Vurder å ta kjede til oljepumpa når du først er i gang med jobben.
Den må presses inn til info. Ganske trang.. Tips: Legg foring i fryseren og varm godset rundt på navnet der foringen skal godt opp rett for du henter foringen fra fryseren. Kan være dette kan hjelpe en del..
Er litt jobb dette. Kan vurdere, men akkurat nå med dette været må det drøye. Er det ikke like enkelt å betale noen timer til et verksted? Må trolig ta 4-hjulskontroll etterpå uansett..
Vet ikke hvor du holder til, men kan ta en diagnose. BMW kjører vel tilbakekall på kjøleren som sitter sammen med egr ventilen i disse dager, gjelder dette din bil også? Hvis ja, så løser det seg kanskje enkelt..
Vet du om de løsnet på kammer osv når de gjorde jobben? Er det feilstilling på kjedet ville dette ha skjedd trolig med en gang etter bytte av dette. Høres for meg ut som at du har vært maks uheldig. Har de sett under toppdeksel med tanke på tilstand på kammer, vippearmer osv?
Det skal holde å sette motoren i "install position", men for å få enda mer plass ville jeg ha senket travers noe også. Men dette er kun nødvendig om du skal ha av bunnpanna.
Merkelig at man baserer seg på erfaring med disse motorene. Saken virker litt tynn fra verkstedet sin side. Altså at de har gjort en del steg uten å kunne dokumentere hvorfor osv.
Mekanikeren jeg har snakket med hadde erfaring med at toppen på disse kunne ryke, da med høyt forbruk av kjølevæske som symptom. Han sa også at dysene på disse motorene gikk veldig hardt, og kan noen ganger høres ut som problemer med kjedet.
@runenikolaizenHar nettopp gjort dette på en F11, er nesten likt. Er en grei jobb dette. Har du fått tak i originalt ledningsnett osv?
Ja, det må kodes...