-
Innholdsteller
72 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
1
CHNilsen vant dagen sist Mars 29
CHNilsen hadde mest likt innhold!
Om CHNilsen
- Bursdag 05/30/1985
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Oslo
-
Interesser:
Bil
-
Kjøretøy
E90 325D / E36 328i
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
CHNilsen's Achievements
-
Dusy reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Service + koed Piknik
-
ahj reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Service + koed Piknik
-
Saltkjelen reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Service + koed Piknik
-
CHNilsen reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Service + koed Piknik
-
CHNilsen reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Service + koed Piknik
-
CHNilsen reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Service + koed Piknik
-
CHNilsen reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Service + koed Piknik
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Service + koed Piknik
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Service + koed Piknik
-
Ja det er nok en spesifikk ohm på den, uten at jeg har klart å finne ut nøyaktig hva det er enda. Tips tar jeg i mot med stor glede ☺️ har ikke sett at jeg kan justere noe, har sett etter det uten å finne ut. Har ikke prøvd å koble meg opp med usb enda. Mulig det er noe der. Ja stemmer den er montert som bunnplugg.
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Service + koed Piknik
-
Daniel. reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Service + koed Piknik
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Service + koed Piknik
-
idapederse reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Service + koed Piknik
-
Ampera reagerte på et innlegg i et emne: Min BMW E90 2010 325d - 10+ år med eierskap. Service + koed Piknik
-
Da var det på tide med den årlige servicen med litt tillegg snacks. Har vært nøye på oljeskift, prøvd å holde det på 10k km. Nå var det bare ca. 6k siden sist, men tenker det er greit å får gjort uansett. Følgende ble gjort: Olje + oljefilter ✅ Bremsevæske ✅ bytte av olje på diff ✅ bytte av LED enhet/modul på høyre fremlykt ✅ Jeg har gjort samtlige oljeskift selv på bilen siden jeg kjøpte den i 2014, så det begynner å sitte greit. Brukte lenge olje fra Mobil1, men har de siste 5-6 årene brukt Liqui Moly. Noe jeg har vært ekstremt fornøyd med. Anbefales på det sterkeste. Både tilsetninger og olje. Nytt filter på plass Pleier å ta meg veldig god tid og la så mye som mulig av den gamle oljen å renne ut. Valg av olje de siste årene. Bruker 5w-40 da det er en del meninger rundt dette for å skåne rådelager.Om det er noe i det, vet ikke, men det har fungert meget bra for min del. Jeg har et display fra Awron i bilen som gir meg verdier på kjølevann temp og oljetemp mm. Kjekk informasjon som mangler på disse bilene fra fabrikk🤦♂️ Dessverre har jeg så klønete klart å ødelegge den oljesensoren som fulgte med displayet fra Awron. Kjøpe meg en ny på eBay, fikk koblet opp til ledningsnettet, men det fungerte ikke som jeg håpet på. Tempen viser nemlig -39, så ja. Er nok feil motstand i denne sensoren. Noen som har noe tips til tempsensor å bruke? 12x1,5. Har sendt forespørsel til der jeg kjøpe displayet uten hell. Diff olje ble også byttet, var ca. 5 år siden sist, så tenkte det var på tide. Fyllepluggen satt som F! Mener å huske det var @ahj som dro til den sist 💪 brukte pumpe til å suge ut så mye som mulig før ny olje ble pumpet inn. LED modul på høyre fremlykt tok kvelden her for noen dager siden, har ved en tidligere anledning hatt feil på den og gjort en litt kreativ reparasjon (se ledning som er loddet på)😅 det har fungert i noen år nå. Så tenkte det var like greit å bytte hele når det dukket opp en ny feil. Ganske enkel sak å bytte. Tror feilen har kommet med at lykten har begynt å dugge etter vask. Jeg får bytte samtlige deskler for å se om det kan hjelpe.Bytte av bremsevæske da det er to år siden sist. Kjapp og enkel jobb med en slik trykkpumpe, kjøpt på Biltema. Da er det et år til neste gang, tenker jeg skal ta olje på girkasse og drivstoff filter da. @idapederse fikk seg en liten tur på Koed piknik mens jeg var hjemme med mini. Der knipset Hammervoll noen tøffe bilder av bilen. Synes den tok seg godt ut 🤩
-
CHNilsen reagerte på et innlegg i et emne: Pingu’s X1 F48 - X5 komfort seter (WIP) - DSP10 (WIP) - Nærmer seg ferdigstillelse
-
CHNilsen reagerte på et innlegg i et emne: Pingu’s X1 F48 - X5 komfort seter (WIP) - DSP10 (WIP) - Nærmer seg ferdigstillelse
-
CHNilsen reagerte på et innlegg i et emne: E.C.'s garasjetråd - fikser litt ting
-
CHNilsen reagerte på et innlegg i et emne: E.C.'s garasjetråd - fikser litt ting
-
CHNilsen reagerte på et innlegg i et emne: ingvaldsen's forskjellige kjøretøy _ 750d prosjekt
-
CHNilsen reagerte på et innlegg i et emne: ingvaldsen's forskjellige kjøretøy _ 750d prosjekt
-
Faren min har eid en 2102 f10 525d xdrive siden 2014, den har jeg fått godt kjennskap med over disse årene. Jeg har tatt på meg det meste av oppgaver rundt vedlikeholdet og nå nylig fikk jeg et "lite krem oppdrag" Ønsket til fattern var at vi (jeg) skulle bytte alt av skurer/fester under bilen og i hjulbuene😬 Nye originale skurer og plasmuttere ble bestilt inn fra koed, var ikke lett å anslå antall her helt 100% så det ble litt sånn ca også la jeg på litt ekstra. For de som har skrudd litt på f10 før, så finner man fort ut at mengden skruer i innerskjermer er helt ekstremt 😂 er vant med e90 og e60, er sikker på at det er det dobbelte eller mer på f10! Kunne sikkert lettet bilen med en del kg, om de hadde holdt litt tilbake. uansett, jobben ble følgende: 1. Av med hjul og demontere innerskjermer og alle plater under. 2. Høytrykkvaske bilen under og blåse rent med luft, for å fjerne møkk og se etter rust. 3. Skrape rust og dekke til med lanolin. 4. Sette sammen igjen med nye skruer og muttere Alt skulle gjøres på en ettermiddag så da var ikke så mye tid til å kose seg Demontering i gang litt bilder før vask Noen bilder etter vask og skraping av rust. Det er tydelig at disse bilene etter mange år på salteveier også begynner å få litt rust. Ikke noe farlige greier, så lenge det behandles. Rusten ble dekket til med lanolin av den litt tykke varianten. Tåler mer vannsprut, men kryper ikke like mye. Fungerer godt etter min erfaring. Det verste var kanskje rusten på "reservehjulsbrønnen" overraskende mye synes jeg. stålmuttere ble byttet med plastikk varianten, så får vi se om det var lurt🤷♂️ jeg trodde jeg hadde bestilt nok, men så feil kan man ta. Manglet noen få skruer og plastmuttere. Så det får jeg ta en annen gang. Heldigvis en lett sak å ordne opp i. Alt i alt en fin jobb så man unngår så mange rusten skruer som sitter fast. brukte ca 5 timer, var bra slitne dagen etter da 😅 var såpass slitne på slutten så glemte jo å ta bilde av sluttproduktet.
-
Takk for det, godt fornøyd selv. Har noen flere retrofits/modifiseringer som skal gjøres i fremtiden, men det var det å få tid til alt 😂 nå får jeg gjort en ting i uka ca, så da går det jevnt, men sakte fremover. Holder på med denne bilen, @idapederse sin e60 og vår i3, samt min far sin f10 og brodern sin f48. Så nok biler å holde fingra i😅
-
Da var det gjort unna noen mindre endringer med bilen den siste tiden som jeg har husket å dokumentere. Jeg hatt bilen lenge nå, men det er rart hvordan man alltid finner noe nytt å gjøre 🤷♂️ Solskjermer: Da denne bilen har msport pakke så er det svart taktrekk og svarte solskjermer. Men fra en gang i 2008 (sikker når LCI kom) gikk de over til solskjermer trekt i kjip vinyl. Gleden var stor når jeg oppdaget at skjermer i stoff finnes til pre lci. Fant raskt noen pent brukte på hos opphugger til en veldig fin pris. Jobben med å bytte er jo ekstremt lett, en skrue i hjørnet på holderen og ut kommer den. Litt vanskelig å se på bildene, men helheten blir veldig mye bedre når det går i ett med taket. Stoffet og fargen matcher 100% med taket. ut med de gamle og de nye er på plass, ikke så lett å se resultat på bildene dessverre. Anbefales til de med e9x og ocd for de små detaljene 😂 ser også det finnes grå om man har grått taktrekk. Belyst emblem på stoler: Da jeg i fjor installerte f80 stoler i bilen, ble de belyste M emblemene ikke koblet til. Det fikk jeg endelig gjort nå nylig. Ganske enkel jobb, så tullete å vente så lenge egentlig. Det er kun behov for strøm, så en ledning til hver stol manglet. Ledningen ble koblet i setekontakten som er i gulvet så den er samlet med alle andre ledninger som er til stolen. Da jeg ønsket at emblemene skal lyse opp sammen med velkomstlysene så koblet jeg meg enkelt på lysene i fotbrønnen. Kabel ble skjult langs teppet. Demontering Den lilla kabelen er til lys i emblemet Kabelen per nå ble lagt på utsiden av strømpen. Får se om jeg får den på innsiden på et senter tidspunkt. kabel ble lagt på innsiden av teppet, frem til fotbrønnen. Kabelen koblet opp med en strømtyv på plusskabelen til velkomstlyset. Så var det bare så sette sammen igjen. Ganske fornøyd med det resultatet. Disse embleme fra pre lci f80 er kjent for å krakelere og bli generelt stygge, noe som mine er. Her finnes det emblemer fra LCI, men prisen er helt brutalt, så det utgår. Men! Emblemer fra G serie skal vist nok passe perfekt ved å bytte kontakt og der er prisen en helt annen, så det skjer en dag i fremtiden 🤩
-
19" på e6x funker veldig bra, vi har jo økt dimmen noe for å få noe mer dekkside. Min erfaring sier også det er endel forskjell mellom produsentene på komfort på dekkene også. Ja dette med lufttrykk er en spennende sak, selv så kjører vi med trykk tilsvarende fullastet bil. Gir nok noe mindre komfort, men har ekstremt god erfaring med tanke på slitasje. Dekk er dyrt nok som det er 😅 Spesielt om man har litt camber. ja det er kanskje ikke så dumt med msport stag 🤔
-
Helt rått innlegg dette, morsomt med både usb-c lading, hjul som sitter pent. Rått mye du du gjør og følger opp bilene👍👍 Hvordan opplevdes bilen med nye stabstag? Vi vurderer noe slik til @idapederse sin e60. Der er det pr nå "sport" fra e60 med lilla powerflex. Er vell 25mm foran og 14 bak. Var en liten oppgradering fra standard som satt der. Vi har dessverre opplevd at powerflex foringene foran lager litt lyd og må smøres opp, ikke at det er en kjempe jobb. Men fortsatt litt irriterende.
-
ja det står på listen, men har litt andre ting som kommer først tror jeg 😆 har fått en liten ulyd i bakstillingen, om det er lov å si. Har sett at den bakre hardykoblingen begynner å bli klar for å byttes, men usikker på om det er den som er synderen. men når det kommer til soft close, så blir det jo fort tanken at man burde ha det på alle dørene og ikke bare foran, og da baller det på seg😆 da MÅ man vell ha CA på alle dørene også. Er jo bare foran originalt på e90.
-
Ja fornøyd med den, er kanskje ikke helt korrekt å hekte seg inn på ledningsnettet til FRM for 58g og jord, men tenker samtidig at det har lite eller ingen ting å si. ja det håndtaket er jeg super fornøyd med, det er kjøpt fra en amerikansk nettbutikk. https://carbonexauto.com/products/aluminum-hood-latch-handle-lhd-bmw-e-chassis-1m-m3-1-3-series Gir en digg solid følelse ved bruk