-
Innholdsteller
122 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Joachim Harstad Haaland
- Bursdag 04/30/1997
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
jessheim
-
Kjøretøy
E46 318i Touring
Nylige profilbesøk
974 profilvisninger
Joachim Harstad Haaland's Achievements
Newbie (1/14)
4
Nettsamfunnsomdømme
-
bmw e46 318i m43tub19 motorproblemer
emne svarte i Joachim Harstad Haaland sin Joachim Harstad Haaland i Teknisk
Var bare første gang jeg starta den, da hadde den stått fra lørdagskveld til onsdag og prøvd å blitt starta mange ganger per dag... Mister ikke noe kjølvann nei -
bmw e46 318i m43tub19 motorproblemer
emne svarte i Joachim Harstad Haaland sin Joachim Harstad Haaland i Teknisk
Veivsensor sitter nede ved starter. Kam sitter oppe foran motor. Så er veivsensor -
bmw e46 318i m43tub19 motorproblemer
emne svarte i Joachim Harstad Haaland sin Joachim Harstad Haaland i Teknisk
Gassspjeldet sitter før denne flappen jeg snakker om. Så ikke noen fysiskeskader på den men var bare en klikkelyd når den åpna seg.. Den blei borte med nytt innsug Hvis jeg sletter alt av friskoler på bilen så starter den men går utrolig ugjevnt og med en gang jeg gir litt gass så bare dør den... Men hvis jeg tar ut veiv Aksel sensor og starter den så går den og jeg kan gi gass, noen den ikke skal. Uten signal fra veivaskel sensor så veit jo ikke hjernen hvor fort veiva går rundt og dermed kan den tenne på feil tid... Når den har gått uten veivaskel sensor så kan jeg stoppe motoren og sette i Sensor igjen. Da vil det være en feilkode på veiv Aksel sensor men da starter den å går igjen. Og så for jeg sletter den feilkoden så er det tilbake som jeg forklarte.... Har bytta sensor og sjekka etter ledningbrudd men finner igjen... -
bmw e46 318i m43tub19 motorproblemer
emne svarte i Joachim Harstad Haaland sin Joachim Harstad Haaland i Teknisk
da var innsug bytta.. ikke noe forskjeld... men fikk vekk en skrapelyd.. -
bmw e46 318i m43tub19 motorproblemer
emne svarte i Joachim Harstad Haaland sin Joachim Harstad Haaland i Teknisk
bytta til en orginal sensor, veit det skal komme feilkode når du tar av kontakten. men bilen skal egentlig ikke starte med feilkode på veivsensor. fordi veivsensor og kamsensor er med å bestemme når puggene skal tenne. så med feilkode på veivsensor så vil jo "dataen" på bilen ikke vite når de enekelte stempelene er på topp? eller tar jeg helt feil her? var og kjøpte nytt innsug i går, eller et brukt som hadde gått 140xxx. fikk med dyser og alt. håper dette løser problemene. tenker at det kan være den "flappen" i nedre del av innsuget som er knekt eller ødelagt på en måte som gjør at de enten ikke åpner eller ikke lukker... prøver å bytte innsug i dag og ser hva som skjer. takk for all hjelp uansett -
bmw e46 318i m43tub19 motorproblemer
emne svarte i Joachim Harstad Haaland sin Joachim Harstad Haaland i Teknisk
bensintrykket er bra.. ikke sjekka dyser.. er coilen funker helt prima ( prøvd på en annen bil som funka) nye plugger var feilkode på veivsensor, men når jeg sletta denna så ville den ikke starte... altså det virker som det må være en feilkode på veivsensor for at den skal starte? -
Noen som veit? 2000 model reg som 2001 bmw e46 touring. 318i med 236xxx på tellern Starta lørdag kveld. hadde 50km/t i 3 gir og girte ned i andre og ga gass. ikke full men ganske mye. da virka det som men begynte å fuske og stoppa. gikk veldig ugjevnt på tomgang og med en gagn jeg ga gass på døde den.. prøvde ny bensinpumpe men hjalp ingenting. prøvde ny coil og det hjalp heller ikke. søndagen gikk og den var helt lik. på mandagen var den værre i starten og blei helt lik etter en del forsøk. tirsdagen ville den ikke starte i det hele tatt... ikke gjort noe fra mandagen men var ikke likt. prøvde en coil jeg var 100% sikker på at funka og da starta den og gikk ugjevnt igjen. på onsdagen var den lik. var tom for ideer og prøvde derfor å starte uten veivakselsensor. ( den skal ikke starte uten denne sensoren) vrei om nøkkelen og bilen starta. røyk veldig hvitt. stoppa bilen og satt i kontakta igjen. den starta forsatt.. det røyk en stund men blei borte etterhverdt. bilen går vedlig dårlig og virker som den holder igjen på en måte. bruker derfor veldig mye bensin ( 2 liter hvis ikke mere per mil) veldig dårlig drag og ligger å jokker/hopper med ca 3000 rpm. var og tok diagnose og sletta feilminne på den. da var det lik som på mandagen og gikk veldig ugjevnt. tok ut veiv sensor og da starta den, altså den må ha feil på veiv sensor for å starte... noen som veit hva som kan være galt?? hadde vært til utrolig stor hjelp om noen viste noe eller kjenner noen som kanskje kan vite noe???
-
har en e30. med m50b25 motor som ikke er godkjent, montere eksos på søndag så da er den kjørbar, har orginal motor. er m20b20 orginalt. 55000.- sned melding for mere info
-
520i manuel. 255xxxkm på teller. litt rust her og der. knekt før på venstre side forran følger med 40 mm senkefjører med tuv som kan monteres før salg. ellers ganske orginal bil. ganske nye bremser rundt på den. ikke noe feil på motor og gir! går som ei klokke, feil på ene abs sensor bak på vestreside. men er vell en ganske stor svakhet på dissa bilene? vil si at det er et ganske bra grått/svart stoff interiør på den. ser ikke noe slitasje. takluke. eu ok til 2016 en gang. tror det er august. en eier siden 1998. ikke ungsomkjørt!! statt i garasje i alle år. bud motas på melding! holder til i nannestad akershus
-
pris på tomgangsregulator og starter?
-
har du tomgangsregulator og starter?
-
E46 320i (M3 GTR)
emne svarte i Joachim Harstad Haaland sin SebastianJohansen i E46 3-serie (1998-2006)
solgt? -
E46 M3 SMG ratt selges 1000kr
emne svarte i Joachim Harstad Haaland sin Testpiloten i BMW-deler selges
har du noe bilde?