Gå til innhold

Galant_x

Medlem
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    E46 M3

Nylige profilbesøk

1056 profilvisninger

Galant_x's Achievements

  1. Jeg har gjort dette selv. Det er en dritt jobb pga dårlig arbeids posisjon. Ca 60 kabler som skjøtes innvendig i kabinen på passasjer siden. Men fult mulig for de fleste og få til hvis du forstår deg på litt elektro, og kan jobbe litt systematisk. tipper ca 45 av kablene kan utelukkende skjøtes på farge og kabel tverrsnitt, de resterende må måles frem. Her er en FB link hvor det ligger ved noen bilder.; https://www.facebook.com/groups/1761232017233713/permalink/6504893136200887/
  2. Dette er standard feil på defekt/oppsvulmet lednings nett. Her er en tilsvarendes tråd med noen bilder, så du vet hva du skal se etter; Jeg skiftet dette selv på min egen bil for noe måneder siden. Helt kurant og gjøre jobben selv hvis du syns det er greit med litt eletrisk arbeid. Du må beregne mange timer i dårlig arbeids posisjon. Ble ca 6000kr i deler for lednings nett og skjøte hylse for spylerveske slange som går bak. Dele nr på lednings nettet: 61116845529 Dele NR på skjøte hylse: 61667208073
  3. Disse skivene er boss. Ved bane kjøring før du "krakelering" som oppstår midt på skivene. Går sprekken ut i OD eller ID så er dem boss. Står masse bra info om emnet her med goe bilder; https://www.essexparts.com/news-blog/when-is-it-time-to-replace-my-iron-discs
  4. Blir det ny software på denne? Er jo latterlig billig med nye software som gir 100+ hp, samtidig som du kan få lagt inn nye parameter som feks gts clutch coding og annet snacks. 600 dollar for en bootmod3 modul; https://www.protuningfreaks.com/collections/s55/products/bootmod3-s55tu-beta-bmw-f8x-m3-m4 Mye dyno runs og mere; https://bootmod3.atlassian.net/wiki/spaces/BCS/pages/461476/Frequently+Asked+Questions+-+bootmod3+FAQ
  5. Tøffe biler dette. Blir det noen trmming av denne? Begynner og bli bra utvalg av deler til disse. Greier lett 700hk på 98oktan forholdsvis rimelig
  6. http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=603898
  7. Du bør helt klart sveise opp dette når det først er i gang. Tar ikke mange timene ekstra. Mitt gulv hadde begynt og sprekke opp. Fort gjort å legge på noen sveiser. Hva tenker du og bruke bilen til? Originale bremser er som alltid mer en godt nok på en bil som bare går på gata. På bane med så mye effekt, så er ikke csl bremsene i nærheten av og henge med. Fellingen er helt klart bedre med stoptech kitet. De har selvsagt mye bedre varme kapasitet pga mye større skiver. Jeg brukte csl skivene sammen med yellowstuff klosser, og synes ikke dem var noe gode. På stoptech kittet gikk jeg rett på forodo ds1. 11 endurance klosser. Det er en helt annen verden. Har du først kjørt bane klosser, Så går du aldri tilbake. Det fins bane klosser til original dim bremser og, men disse er ofte veldig dyre. Og du får ett veldig høyt forbruk av skiver/klosser pga veldig høy temp i bremsene. Bane klosser er helt ubrukelig på gata, så det bli skifting frem og tilbake ved trackdays Skal bilen brukes mye på banekjøring, så lønner det seg fort og kjøpe ett skikkelig big brake kit.
  8. Greit og være ferdig med den dritt jobben. Var det første jeg fiksa på min og når jeg fikk den hjem😉regner med du og sveiset mellom gulv og hjulbrønn? Sprekker ofte her og når det først begynner.
  9. Fikk noen bilder fra gårdsrommet i dag; Hadde en runde i europa i mai jah. Hadde dessverre fortsatt problemer med kjølevann temp. Olje temp sank faktisk gode 10 grader etter jeg monterte ventilasjons finnene på panseret, så det er utvilsomt mere luft som går igjennom systemet. Jeg har tatt alle komponenten utenom topp paknigen nå, så denne blir skiftet ila januar. Fikser ikke dette problemet, så forsvinner AC etterpå 😛 Men var fortsatt en morsom tur. Her er noen bilder. Jeg og min bror på vei nedover europa. 2018 model RS3 med nye eksos, intercooler og software. Denne går bedre enn 575 ess kittet i m3`en Hadde en dag på zolder i belgia. En liten og tight bane. Grei bane, men dem operere med en støy grense på 95 db som er alt for lavt. Neste dag var på hockenheimring. Meget kjekk bane. Ett fantastisk anlegg. Her ville jeg anbefalt og kjøre innom for dem som har mulighet. De neste 4 dagen var på nurburgring. 2 dager på turistenfahrt som er litt så som så. 2 siste dagen kjøre min bror på lukket trackday, der jeg var passasjer. Trackday på nurburgring kan virkelig anbefales hvis en har kjørt litt der nede. Vel hjemme i garasjen så hadde bilen akkurat passert 150 000 km
  10. Da var felgen montert. Ble meget bra fitment. fremme måtte jeg på med 5mm spacer for og få klaring til fjøra. Herlig med nye felger og dekk ferdig på bilen: Fitment foran med ca 2.5 grad camber og 5mm spacer 1.5 grad camber bak. Ingen spacer
  11. Da nærmer julen seg, og bilen har fått julepressang. Apex Sm-10. 18x9.5 ET35 foran med 265/35-18 cup2 dekk 18x10 ET25 bak med 285/30-18 cup2 dekk Begynner og bli trangt om plassen med 380mm bremser og 18" hjul Illustrasjon bilde av hjula på e46 m3
  12. Det er godt du får orden på SMG systemet. SMG har dessverre fått et ufortjent dårlig rykte. Et meget robust system, men som med alt som har mye deler, så vil noen gå i stykker over tid. Det fins endel tråder på som dekker de aller fleste standard feila, feks: http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=231113 Du vurder ikke og beholde SMG når det er fikset? Meget kjekt system som gir mye av "M" feelingen. Har du lagt inn CSL software i SMG ecu? Det er og noen parameter mellom SMG og motor ECU som kan skiftes for og optimalisere det litt bedre.
  13. Får dessverre ikke noe god flyt når en må ha ett øye på temp måleren og gire iht vann temp 😊 Jeg hadde 1;43;xx som beste tid. Uten kjøleproblemer og litt mere camber fremme, så forsvinner sekunda fort 😀
  14. Da var det på tide men en liten sommer uppdate 😛 Fikk ikke brukt bilen noen særlige i fjor, da mye krasjet med jobb. Fikk en bedre start på dette året med trackday på rudskogen den 13 mai. Fikk testa bilen med nye bremser og ferodo DS1.11 bremse klosser. Dette fungerte meget bra. Dessverre likte ikke bilen at det var 25 grader og sommer, så jeg sleit med varmgang. Gikk gankse fort opp i 100 pluss grader på kjølevannet, og jeg måtte kjøre mye på halv gass for og ikke koke. Men fortsatt en morsom dag på rudskogen Jeg fikk og bekreftet(som jeg og visste før jeg kjørte opp) att 1.5 grad camber foran er alt for lite på cup 2 dekk. så dette må fikses. Reiser ned til tyskland for 6 dager med kjøring på div baner(1 dag på zolder, 1 dag på hockenheim og 4 dager på ringen) den 21 mai. Så da var det bare og prøve og rette opp i de problemene jeg hadde på rudskogen. Alt av kjøle komponenter er alereder byttet og opgradert. Kjører og på rent vann med watee wetter, så da ble det neste "triks" på lista. Hood vents for og senk temp og få litt mer luft gjennomstrømning i motorrommet/radiator. Her var det bare og finne frem vinkel sliperene og starte kappinga. Ble slik til slutt; Jeg hadde allerede kjøpt inn camber plater, men hadde dessverre gjort litt slett reserch da jeg kjører på KW3 og bruker orginal toplagring, så passet ikke de jeg hadde kjøpt 😛 Så med få reiser til avreise, så måtte jeg modifisere de orginale topp lagringen litt. Dette skulle gi ca 0,8-1 grad med camber, Ikke fult så mye som jeg håpet på, men bedre enn ingenting ; Når gjenstår bare en liten vask, så er bilen klar til avreise og forhåpentlig vis en problem fri tur
  15. Da Var bremser montert både foran og bak. 380/355 mm stoptech med sorte bremsecaliper foran og bak Har bare fått noen mil på bremsen. Satse jeg får teste dem på noen trackdays ila sommeren. Frambremser; Bakbremser: En liten kvelds vask Trygt lagra i garsjen før det bærer avgårde på jobb igjen;
×
×
  • Opprett ny...