Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    9369
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    59

Alt skrevet av E.C.

  1. Var en del rabatter på 18 % på orignalt nå hos Koed, men også noe på < 10 %. Ser egentlig ut som at man bør sjekke begge, var et par varer i 10k-klassen der det skilte et par tusenlapper i hver sin retning.
  2. Kjekk den bremselufteren der, mye greiere enn å skrike "trååååååååååkkk" og "hooooold" til en medhjelper
  3. Koed har vel variabel rabatt på originaldeler, 2-10%? Jeg kjøpte meg Koedklubb-medlemsskap og fant ut at det ikke var noe bedre enn med BMWCCN-rabatt. Ender opp som oftest hos GS for originaldeler ettersom de blir billigere.
  4. @TurboJens Absolutt et poeng og flere av mine var tygget hull i plasten etter krymping, så der prøvde jeg å smelte det sammen igjen. Mine hadde lim på innsiden, så jeg mener at det ble akseptabelt, men det finner jeg jo kanskje ut om noen år. @Lysken er nok ikke alle merkeverksted som kun bytter ledningsnett som er skadet, ref denne saken her.
  5. Jeg kjøpte ikke sett, men jeg observerte tykkelsen på lederne og erstattet med tilsvarende eller tykkere, med den typen koblinger som angitt over.
  6. Bytte til like baklykter skal være plug & play.
  7. Sånn går det når man kjører uten deksel til tappeplugg.
  8. Ligger et par E46 på Blocket også, bare 25% moms ved import og evt. veldig få % av opprinnelig engangsavgift.
  9. Står at ønsket var en selvpustende bil, men om presse er innenfor så går vel turbo også?
  10. Vet ikke helt om det er vits i å se etter finest mulige originalbiler som ikke er banekjørt/herjet med når man selv tenker å kjøre på bane. Det er gjerne et salgsargument som brukes "at bilen ikke er banekjørt" og dette vil jo bortfalle ved videresalg om man kjører på bane selv. Kanskje holder en tidligere pent kjørt bil lengre enn en mer "sliten" bil, men 15-20 år gamle ting går i stykker "uansett", så det kan jo hende at man kan spare det mellomlegget man får ved å kjøpe en mer sliten bil til videre banerelaterte oppgraderinger og når noe ryker.
  11. Må vel begynne å skru selv om du skal ha 15-20 år gammel bil til banekjøring Skal den bilen fungere til og fra bane over lengre avstander også?
  12. Potensielt ja:
  13. Jeg har ingen konkrete personer/firmaer å anbefale deg, men jeg anbefaler deg sterkt å feilsøke og reparere ferdig før du evt. begynner å "tukle" med remaps i tillegg.
  14. Må spade ut bilen til vårmønstringa i år ser det ut som:
  15. Hvilken feil får du fortsatt opp? 271a? Og hva er det du bytter mellom 1 og 2? Bytter du om på kablene til de ulike sensorne?
  16. Boring og slaglengde er vel likt som x30d, men om det er andre forskjeller på blokka vet jeg ikke. Delenr. er nå forskjellig.
  17. Bør vel være overkommelig da det sitter samme motor i en del biler:
  18. Oi, sprekk i sylindervegg?
  19. Det har mer å si at du bytter oftere enn om du velger den ene framfor den andre. Som du kanskje har skjønt så er det en del forskjellige meninger om akkurat hvilken olje man skal bruke (utover LL-04-spec), men det er en bred enighet om at tidsintervallene for skift ikke bør være for lange. Så uansett hva du bruker av LL-04-olje så vil det trolig være slik at "den dårligste" LL-04-olja med et skiftintervall på 10-15k km vil være bedre for motoren enn "den beste" LL-04-olja med et skiftintervall på 30k km.
  20. @laffe: rundt 20% glykol holder ned til ca. - 10 C, så det er ingen krise, men bør som du sier byttes ut innen rimelig tid.
  21. Du kan helle på vann (helst batterivann), men hvis bilen får et liv videre så bør man tømme kjølesystemet og fylle opp igjen med frostvæske og kontrollere frysepunktet.
  22. Type 3 er fine de, har et 17" sett som trenger litt fiks som forhåpentligvis ender opp på bil om ett års tid. 7k med gode dekk er vel nesten bare prisen på dekk, så det er bare å slå til om noe sånt dukker opp igjen ja.
  23. Send meg en melding, så finner vi sikkert ut av noe
  24. Style 66 dukker opp med jevnte mellomrom til ca. 3-5000 kr avhengig av hva slags dekk som er på, så det greier du nok å finne rimelig lett. ACS Type 3 er litt sjeldnere, men om både 17" og 18" funker for deg så er det vel mulig å oppdrive om man følger med på finn i ett år eller to.
  25. Spacere har ikke noe å si på rulleomkrets, de kan kun "endre innpress" i én retning (f.eks. en felg med ET 35 blir ET20 med en 15 mm spacer). Teoretisk vil du endre hvor stor sirkelradius innerhjulet tar vs. ytterhjulet i en sving i det du spacer ut, men det samme vil kunne skje om du hadde satt på felger med lavere innpress, som i eksempelet over. Tror dermed ikke helt på denne teorien. Jeg skal trolig til Bjerke med BMWCCN neste søndag, kan sikkert live-logge ABS-sensorerene for deg om du også skal dit.
×
×
  • Opprett ny...