-
Innholdsteller
9373 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Pleier å dukke opp noe kurant på finn om man venter litt, men generelt så vil nesten samtlige hjul fra 3-serie behøve spacere og om man skal kjøpe store godkjente spacere så har man fort økt budsjettet med et par tusenlapper.
-
Tipper det lekker inn vann på gulv eller bagasjerom som har druknet noen moduler som fører til de feilene du opplever. Jeg hadde funnet det først, før jeg begynte å lade batteriet. Dette kommer ikke til å gå over av seg selv.
-
Du har en felg som sitter 28mm mer innover til å begynne med, i tillegg er den 1,5" bredere. Ja, det blir 0,75" hver vei, det blir da 28 mm + 19 mm, altså 47mm nærmere fjærbeinet og motsatt er det 28 mm - 19 mm =9 mm lenger inn i hjulbuen mtp. ansiktet/utsiden på felgen. Jeg hadde tenkt på de nesten 5 cm på innsiden først og fremst, så mye tror ikke jeg at du har å gå på. Vil nok behøve en feit spacer på 2-3 cm. Det er enklere å ta slike ting med kalkulatoren, da får du det i klartekst og med skisse. https://www.willtheyfit.com/
-
Det er jo en fin gest å fylle opp tanken, men jeg føler at dette først og fremst brukes som salgsargument i prisområdet vrakpant - 10k NOK, der en full tank vil fort utgjøre 10-20% av salgssummen.
-
Prøvd å sveive motoren manuelt, gjerne i kombinasjon med lirking fra en hjelpeperson? Den ene motoren sitter bak dekselet der taklukeknappen er og skal kunne opereres med en unbraco.
-
Ser at F10 har kommet seg dit at man reklamerer med full tank for å få gjennom et salg: link.
-
Med på den, noe som drar ned CAN.
-
E83 2.0d M sport - liten service fullført
emne svarte i E.C. sin BMWE39turbo i Bilder og filmer / Show-off
Langt fra den verste jeg har sett. Jeg har forresten Peak Global på den ene bilen min og den er gul, så vil sikkert se mistenkelig ut for noen. -
Bytte om på dysene? Du har kompresjon og gnist, da har du kanskje problem med bensintilførsel? Se om gangen jevner seg ut ved bruk av startgass i innsuget.
-
Nice! Husk å koble fra katta før prøvetur! Hva fungerer ikke på CIC-hjulet? Knappene eller ingenting? Det må kodes hvilken type hjul det er mener jeg å huske. Både i gatewayen til stereo, samt CIC må vel kodes inn som en optiopn i VO i CAS. Sitter CIC allerede montert?
-
Ah, den berømte E41en. Bilen BMW ikke lagde.
-
Sist jeg pratet med en som utfører PKK for en måned tilbake har han sagt at man i senere tid har fått mer fokus på bl.a. innpress, så jeg vil si at det er god sannsynlighet for å få en 2-er feil. Når det er sagt så finnes billige felger med lovlig mønsterdybde til ned mot 500-1000kr. Disse kan du ofte selge videre til samme pris (om ikke høyere) eller beholde til neste gang. Det med to dioder avhenger nok mest på kontrollørenes dagsform. Jeg har måttet bytte en blinklyspære som var "for hvitt" to år etter at den har vært byttet sist. På en bil som kjøres kun på sommeren og hadde 10k km mellom kontrollene. Begge dine spørsmål blir dermed til en viss grad både vurderingssak og en gråsone på hvor nøye en kontrollør er på arbeidet, så det er faktisk helt umulig å gi deg et ja eller nei.
-
Stemmer det, da kan du sikkert kode de vekk og plugge ut og levere bilen hos f.eks NAF. Tror ikke de vil tenke på det. Så låner/kjøper du riktige felger.
-
Blinklys kan gå gjennom, men det koster ikke nødvendigvis så mye for en brukt lykt som vil passere PKK. Når det gjelder felger så får du sette på noen som passer kun for kontrollens del, slik som "alle andre" som har felger med feil innpress gjør.
-
BMW har vel per definisjon beregnet DPF til å vare i 200k km, så at flexirør må sveises på ved ca. samme km blir vel peanuts i forhold.
-
Med M-ASK og greier, da snakker vi sjelden!
-
1595kg på min som resulterer i 319kw da. Burde egentlig få lov til samme som touring, tatt i betraktning at vogna ikke er noe bedre karosseri-messig enn sedan, enda den veier mer. Det er M57 du setter inn, men får man N57 i e39? Til jeg har fått fiksa karosseriet så kan jeg sikkert hoppe rett på B57 😂
-
Vi venter på at du skal bygge din ferdig før vi gjør noe Min blir vel i så fall manuell, siden jeg allerede har det. Blir å ta den rusta som er på den først, før man investerer i en svær motorpakke. Da blir det litt fram i tid. Får du i praksis godkjent på M5-grunnlag? Jeg har M-sport 525d, så regner med at det bare er bremser og stabstag som må byttes i så fall.
-
Finner ikke slike hver dag, så sikkert greit å la den stå uregistrert til nyttår eller betale de 15k ekstra.
-
Jeg vil tro at det er som du har estimert, av med eksos og sveise på nytt.
