Hei,
Da var gode råd ekstremt dyre. X5en stoppet plutselig og brått uten forvarsel etter ca. 145'000 km. Alt for lavt dieseltrykk var første vurdering, og det viser seg at pumpa er gåen. Slike havarier får noen følgekonsekvenser har jeg nå forstått...
Bilia foreslår bytte av komplett drivstoffsystem med feilsøking til den nette sum av ca 129 000,- (i tillegg kommer feilsøking i forkant...). Dette er jo en voldsom påkost på en gammel bil, men på en eller annen måte må jo bilen på veien igjen.
Alternativene slik jeg ser det:
1. La Bilia utføre jobben og tømme sparekontoen fullstendig
2. La et "ikke-merkeverksted" gjøre jobben (forutsetter da en rimeligere pris enn merkeverksted)
3. Verksted utenfor Norge, eksempelvis Uddvalla i Sverige? (det er ikke sikkert dette er et alternativ for tiden en gang mtp. stengte grenser)
4. Selge bilen som repobjekt (ser for meg at dette ikke er så lett egentlig, såfremt ikke prisen settes meget lavt)
Det er jo helt klart fordeler og ulemper med disse alternativene.
Er det noen kloke hoder som har noen tips eller erfaringer som dere ønsker å dele? Hva ville du gjort?
Mh
Kai