Gå til innhold

kaitana

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    2013 X5 M-sport

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

kaitana's Achievements

  1. Hei, Mye irr i kontakten og ustabile lys på tilhenger resulterte i at jeg kjøpte en ny uoriginal 13-pin stikkontakt for å montere på bilen. Siden jeg har registrert at det finnes mange gode veiledninger på nett for å koble tilhengerkontakter stresset jeg ikke med å notere meg hvilken kabel som gikk til hvilken pin i kontakten ved demontering. Men, BMWs fargekoder stemmer ikke akkurat med det jeg finner på nett oppdaget jeg etterpå... Har noen kloke hoder mulighet til å opplyse meg om hva fargekodene betyr? Bilen det gjelder er en 2011 E70 med originalt hengerfeste. Håper på svar!
  2. Takker så mye for gode råd! Bilen det dreier seg om er en 2011 - modell. Den stoppet uten forvarsel og jeg rakk akkurat å svinge av veien før det var bom stopp. Dieselgrossisten var et godt råd som jeg nå har gjort en avtale med. De henter bilen hos Bilia i dag og begynner å skru til uka. Sluttsummen avhenger av om pumpe i tank må byttes, men 58 000,- ink. mva. (pluss eventuell pumpe i tank) synes å være en god pris selv om det jo er masse penger. Ser frem til å få den på veien igjen og håper på mange problemfrie kilometer etter dette! -kai
  3. Hei, Da var gode råd ekstremt dyre. X5en stoppet plutselig og brått uten forvarsel etter ca. 145'000 km. Alt for lavt dieseltrykk var første vurdering, og det viser seg at pumpa er gåen. Slike havarier får noen følgekonsekvenser har jeg nå forstått... Bilia foreslår bytte av komplett drivstoffsystem med feilsøking til den nette sum av ca 129 000,- (i tillegg kommer feilsøking i forkant...). Dette er jo en voldsom påkost på en gammel bil, men på en eller annen måte må jo bilen på veien igjen. Alternativene slik jeg ser det: 1. La Bilia utføre jobben og tømme sparekontoen fullstendig 2. La et "ikke-merkeverksted" gjøre jobben (forutsetter da en rimeligere pris enn merkeverksted) 3. Verksted utenfor Norge, eksempelvis Uddvalla i Sverige? (det er ikke sikkert dette er et alternativ for tiden en gang mtp. stengte grenser) 4. Selge bilen som repobjekt (ser for meg at dette ikke er så lett egentlig, såfremt ikke prisen settes meget lavt) Det er jo helt klart fordeler og ulemper med disse alternativene. Er det noen kloke hoder som har noen tips eller erfaringer som dere ønsker å dele? Hva ville du gjort? Mh Kai
  4. Hei, Nyankommet forummedlem med første spørsmål: Noen som har en "how to - beskrivelse" av demontering av bakfanger på 2013 modell X5 med m-sport-pakke? Skal demonteres for lakkering. Link meg gjerne i rett retning. -kai
×
×
  • Opprett ny...