-
Innholdsteller
1239 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
5
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av macrorain
-
330e gir deg hvertfall mye effekt for pengene, hvis det er et av punktene på lista. Firhjulsdrift er for pyser, pyser kan heller kjøpe Audi, så slipper de bruke blinklys også. Begynner å bli helt håpløst å kjøpe brukt BMW i Norge, X-drive overalt.
-
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
Neste grubleri: Har originale, halvsløve 17" vinterfelger som skal byttes ut etterhvert. Tenkte opprinnelig å kjøpe nye vinterfelger, men etter at jeg fikk tips (her i tråden?) om at de originale 403 19" felgene jeg har bare er 8.5 bak, så går nok de over til vinterfelger etterhvert. Skal se om jeg orker å kjøre på 17 tommerne første vinteren, og så kjøper jeg vinterdekk til sommerhjulene neste høst, og så nye sommerfelger våren 2019. Langsiktig planlegging her altså. Hvis jeg orker å vente så lenge da Tenker 235/35R20 foran og 265/30R20 bak. Felgbredde blir vel typisk 8,5 foran og 9,5 bak tenker jeg. Noen som har tips til felger som ser syke ut på f30? Har litt lyst på en mørkere farge, siden bilen allerede er litt "mørk" med mørk gråfarge og kun sorte detaljer uten noe krom på utsiden bortsett fra 330e-merket bak. Skal ha matte felger, tenker kanskje gunmetal eller bronse, evt en eller annen ekstremt dyp sølvfarge. Svarte blir kanskje for mørkt, kjedelig hvis de ikke synes i det hele tatt. Noen inspirasjonsbilder: -
Det spørs jo litt hva denne familien gjør da. Jeg kjøpte akkurat 330e som familiebil til fire. Ungene er 2 og 5 år, så akkurat ferdig med barnevogna her og. Kjøpte den vel vitende om at man nå måtte bli hakket mer kreativ når man pakker til langtur, men etter å ha verifisert at den både har støtte for takboks og at det finnes sykkelstativ som kan hektes på bakluka (dvs at hengerfeste ikke er et must), så tok vi sjansen. Ellers har jeg hatt E90 før, og F30 oppleves vesentlig større inni. Selv bakovervendt barnesete fungerte overraskende greit. Og ja, diesel er et dårlig kjøp i Osloområdet. De har jo akkurat bekreftet at det blir dyrere i bomringen med diesel også.
-
Jeg har det alcantara interiøret der i min 330e, og er faktisk veldig fornøyd. Det sier ikke så lite, da jeg frem til nå har ment at alt annet enn svart skinninteriør er idioti i en BMW (og stort sett alt annet). Men det er både pent og behagelig, føles som en naturlig del av resten av M-sport interiøret. Takk også for linken om Tesla og tyske underleverandører litt lenger opp, interessant lesing!
-
Kult, hadde vært artig hvis det blir støttet for dagens 330e'er
-
BMW tilbyr heller ikke performance upgrade på alle modeller, og de nyere motorene som f.eks B48 er det ingen som tilbyr remapping til enda.
-
F34 320D Gran Turismo - Ny bil på plass
emne svarte i macrorain sin Gorg i Bilder og filmer / Show-off
Flott bil og felger og bilde! Mtp runflat så er vel det beste tipset å ikke ha runflat. -
Gorgs fototråd - Fahrfreude reportasje og bilder
emne svarte i macrorain sin Gorg i Bilder og filmer / Show-off
Den blå var fin! Hvilken front / frontleppe sitter på den, vet du det? -
Sikkert jeg som er blind eller sløv, men jeg skjønner ikke hvordan man sletter et (eget) innlegg i en tråd?
-
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
Nå har jeg fått en relativt hyggelig tilbud fra BMW i Karlstad, så da gjenstår å klare å bestemme seg for hvordan disse delene skal lakkeres, og om jeg skal ha diffuser bak eller ikke. I tillegg leste jeg en plass at BMW mener man egentlig må ha spoileren på bagasjelokket hvis man har m performance fronten av "aerodynamiske årsaker", så... Mange valg. -
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
For å sitere meg selv på denne, sjekket med en BMW forhandler i Sverige, og de skulle ha godt under halv pris totalt sett, så da blir det nok noe greier der etterhvert -
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
Dette er 403 i 19" ja. Jeg liker de godt - men kunne egentlig tenke meg å flytte disse over til vinterhjul og kjøpe noe enda mer spesielt til sommerhjul, men 255 dekk bak på vinterhjul er kanskje ikke optimalt.. -
Bækkmann's 530D F10 M-Sport - Solgt
emne svarte i macrorain sin Bækkmann i Bilder og filmer / Show-off
Flott bil! Ikke for å lage mer jobb for deg, men det går vel an å få matt svart modellbetegnelse bakpå også (530d-merket)? Når du først har gått så grundig til verks mener jeg! -
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
Siden dere maser så fælt så har jeg vært og vasket bilen og tatt noen kjappe bilder. Jeg er vanligvis sånn som styrer med speilrefleks og en time i photoshop med hvert bilde etterpå da, men har rett og slett ikke tid og ork, hvis det blir noen m performance-deler på meg etterhvert så kanskje. Så disse bildene er bare fra mobilen, men fant en plass med litt fint lys slik at kontrastene i lakken kommer frem. Litt for hardt lys til å ta bilder nå på kveldingen egentlig, men men. Mineral grey er jo en ganske interessant farge, da den ser veldig forskjellig ut avhengig av lysforholdene. Hadde først aller mest lyst på svart bil, men veldig fornøyd med dette også. -
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
Er det tilfeldigvis noen i Oslo/Akershusområdet som har alternativer til BMW for montering og evt lakkering av disse M performance-delene da tro? Bilia på Ski skulle ha rundt regnet 3000kr/timen for å montere sideskjørt og folie.. -
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
Hei, Det funker helt supert, men bra rekkevidde er vel å ta i. Bilen viser maksimal elektrisk rekkevidde 28km når den er helt fulladet. Men det fungerer jo fint på småturer (som jeg har mest av), så jeg tror den passer mitt bruk godt. I tillegg gir den jo et flott ekstra skyv når man er ute på landeveien ja Fin måte å få fordelen av strøm på småturer, og slippe rekkeviddeangst på de lengre turene. Systemet jobber upåklagelig sammen, og gjør f.eks auto start/stopp i lyskryss mye mindre irriterende, fordi den bare siger avgårde i elektrisk modus umiddelbart, og fyrer opp bensinmotoren først etterhvert, og uten at man legger merke til det. I sport modus merkes overhodet ingen forsinkelse hverken fra turbo eller elektrisk motor, litt samme følelsen som å kjøre Tesla eller andre velmotoriserte elbiler, bare godt skyv med en gang. -
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
Right Marius2002, det var den looken jeg hadde sett for meg i front, men først nå jeg skjønte at jeg måtte lakkere deler av m performance fronten for å få til det, siden den legger seg delvis over den gamle. Det blir jo litt dyrere lakkeringsjobb her hvis jeg da skal lakkere både i bilens farge og i sort. Et alternativ er delvis lakkering og la leppa være ulakkert i matt svart da, og tilsvarende på kanalsplitterne på siden, og så potensielt lakkere deler av diffuseren bak (som BMW vel i utgangspunktet defaulter til basert på bruksanvisningen). Hm.. -
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
Ja, det høres jo fint ut. Var skeptisk til diffuseren en stund, men etter å ha glant på hundre bilder av den i går så begynner jeg kanskje å tenke at man burde ha den og. Får se hva prisen blir på herligheten. Det jeg stusser litt på når jeg ser bilder av m performance fronten er at alt untatt leppa helt i bånn ser jo ut til å allerede være på plass i den originale m-fronten. Får ikke helt taket på hvordan dette integreres med den originale m sport fangeren, da det ser ut som de tykkere delene under tåkelysene følger med også i m performance fronten, men de er jo allerede der i m-sport fronten.. De ulakkerte delene over leppa her (vedlagt bilde), er jo allerede på den originale fronten? -
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
Takk, er travel småbarnsfar, så har rett og slett ikke rukket å ta fine bilder. Hentet bilen 50 mil unna, og på den turen var den på kjedelige vinterdekk (og det kan man jo ikke ta bilde av), og da jeg kom hjem var den naturlig nok møkkete. Denne helgen har jeg vært nye 50 mil unna i en annen retning i konfirmasjon. Skal legge ut så fort jeg har noen! 😊 -
Min 330e M-sport (f30) ***SOLGT***
emne svarte i macrorain sin macrorain i Bilder og filmer / Show-off
Ja, her er nærbilde av kanalsplitteren da, det er leppa som stikker ut helt i bånn her. Denne bilen har ikke vinyldekalene til sideskjørtet, men kun et m performance klistremerke direkte på skjørtet. Frontleppa er splitteren som stikker ut heeeelt nederst under fronten, som man kan se her: Begge deler er også synlig i min forrige post da, men basert på dette er det kanskje lettere å se hvilke deler jeg mener for de som ikke kjenner dem fra før Det jeg personlig tenker hadde vært kulest akkurat nå var å lakkere disse splitterne foran og på siden svart. Det er kult i matt svart også, men kanskje enda fetere når de er blank svart og dermed matcher grillen. Og da kan kanskje vinyldekalen (som synlig på siden i min forrige post, som da er en svart vinyldekal med m performance merke som er klistret på sideskjørtet over splitteren) kan bli kult.
