Gå til innhold

Snusmumrikken

Medlem
  • Innholdsteller

    39
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Snusmumrikken

  • Bursdag Juli 20

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    BMW E34 525TDS

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Snusmumrikken's Achievements

  1. Eneste relasjonen jeg har til TA er at de stod på dama sin e46. Ellers så hadde jeg supersport black evolution på e60 å synest de var helt greie. De er vell midt på tredet i static klassen(?) Hele planen min var jo å ikke bruke så mye penger på bilen, siden jeg skulle bruke de på kurs... men som en jeg snakket med sa "det er jo hobby!" Så kanskje jeg bare burde bruke pengene på gode coilovers i starten? er TA så dårlig?
  2. Knirkeforinger... tips? Hei, skal imorgen skifte camber bolter bak da selger sa at mutteren var korrodert fast. Han sa også at knirkeforingene må byttest. Fikk dette med bilen når jeg kjøpte den. Jeg har aldri byttet knirkeforinger før, så lurer på om noen vet hva det går ut på? Er det bare å løsne litt i div stag, så presse ut å presse inn ny? eller er dette en jobb der man må demontere mye? Har også blitt fortalt at det ikke er lenge igjen til felgene mine kommer Snakket med en annen som har bestilt akk de samme felgene til e39, han sa at de nå nærmer seg lageret i Norge, han hadde også en splitter ny carbon leppe liggende som jeg skulle få rimelig, siden han fikk 2 når han bestilte. Ble tipset å kjøpe TA coilovers, da de er stive å det trengs ved de felgene, lurer på om noen andre har tips til ett bra coilovers sett? Har også litt bilde av bilen ifra en kjøretur Legger også ved bilde av felgene. Bilen fikk seg også en liten vask idag der jeg brukte QM hurtigforsegling, brukte den på E60 også, ble fornøgd med varighet og virkning mtp hvor lett det er å bruke. Vask bil, spray på, skyll av
  3. Alcantara i e39 er vell litt sjeldent, men de var slitte… baksete var relativt pent, men synest at brunt kom til å passe fint inn så har alcantara passager stolen stående i garasjen som en god sitteplass Rattet var bare i en øske uten noe bobleplast osv, så er en mulighet for at airbagen har hoppet rundt å laget hakk, men tror forsatt at det er selger som har prøvd å få ut airbaggen med flattjern…
  4. Joda Tenkte å legge ut bilde av det som he blitt gjort med interiøret. Byttet ut alcantara interiøret med brunt skinn. Synest det er veldig fint, hadde sikkert passet bedre i en bil med mørkere lakk, menmen. Når interiøret ble tatt ut så renset jeg også hele teppet. Brukte da industri støvsuger med interiør suge endestykke. Blandet interiør shampoo ifra autodude og vann i en trykk spray flaske. Sprayet utover, brukte drill med plastikk børste for å løsne opp driten og la shampoen trekke inn i teppet, så støvsuge så godt som mulig. Tok meg ca rolige 6 timer, sotet også opp igjen de små bakrutene. Hadde ikke på interiør listene mine da de var grå å ikke passet inn. Kjøpte senere noen svarte lister fra en i området. Har også fått rattet jeg bestilte. Rattet ser mye verre ut en det gjorde på finn annonsen. Spørte selger om han prøvde å få ut airbag ved bruk av flattjern å kniv, men han nekter på det er han. Så om noen har erfaring med forsikring ifra posten så send gjerne en PM. Prøver å ver flink med å ta bilder, men glemmer det veldig ofte. Her er bildene ifra de siste jobbene.
  5. Liten oppdatering I helgen som var så reiste jeg og dama på en roadtrip nesten opp til trheim å hentet interiør. Valget stod mellom svart skinn interiør, svart og beige, eller svart og brunt interiør. Letet nedover finn da jeg plutselig kom over en delebil annonse. Annonsen var ikke så bra presentert, men når jeg for inn å svipet på bildene fant jeg ett fint interiør i grei stand Her er bildene i fra finn annonsen. Caddyen ble plutselig 4 seter Var en lang dag med mye kjøring, 840km for å hente interiør… synest at brune stoler med litt brunt skinn i dørtrekka er veldig pent
  6. Heia, bloggen Har egentlig fått gjort veldig mye på bilen, men velger å poste litt av å til så jeg ikke poster alt på engang å jeg glemmer av tråden. Om det er okei Har også kjøpt nytt interiør, lister og bestilt ratt 🤫 Har aldri i mitt hele liv prøvd å polere bil før. Har polert 2 takts svanehals på lettsykkel med autosol, men det er ikke like følsomt som billakk. Så en kompis hadde poleringsmaskin liggende i garasjen min, å jeg tenkte jeg skulle prøve litt, lakken kunne jo ikke bli noe verre? Maskerte opp en firkant med tape, siden jeg visste at det kom til å bli forskjell uansett. Polerte panser, fremdørene og toppen av bakskjermene da de var de mest falmede delene på bilen. Jeg har aldri polert før, så kan ikke så mye, men jeg regner med at det må polerest flere steg når det er så falmet. Legger ved bilde av den tilfredstillende firkanten Tar gjerne imot tips! Bilde av fører dør
  7. Tenkte hele tiden min med E60 at jeg var heldig som slapp alle feilene som dukket opp på bmw e60 norge på facebook. Så satte jeg meg i bilen etter 7 dager på sjøen... joda, da hadde CCC enheten tatt halveis kvelden. Tenkte da at det blir en kjedelig 310km tur hjem. Fiklet på alle knappene og tok navi cd'en inn og ut, så startet den plutselig opp. Etter turen så var den av og til motvillig, så den var nærme å ta helt kvelden før jeg solgte den...
  8. Har ikke fått sjekket under, men om det ser sånn ut på utsiden, så er det mest sannsynlig værre under. Solgte E60 for å ha penger til kurs, men nå ser jeg at denne bilen kan suge nesten samme summen, så er litt bob bob på tanken på å fikse opp alt. Jeg hadde også en 525tds e34 sedan for 4 år siden, den hadde samme rusten på bakskjermen, men verre... med hjelp ifra syskenbarnet mitt, så fikset vi det. Har snakket med han om bilen og jeg lurte på om vi kunne ta det sammen. Begge jobber på sjøen, så fritid har vi men det jeg er mest redd for er lakkeringen, ser at ene framdøra har en annen farge enn resten av bilen også... Å få alt til å blendes ut er der jeg tror pengene raser...
  9. Standaren har jo gått ned siden det er 7 år forskjell på bilene. Det jeg savner mest er vell hvor lett e60 var på rattet, og med active steering… ellers savner jeg at den var i litt bedre stand å head up display. Kjøremessig, så synst jeg at på E39 så føler jeg bilen litt mer i svingene om det gir mening… Så er jo det også litt sjarm med en eldre bil du kan gjøre mye rart med uten at den synker mye i verdi, og det ser jo ut som om E39 har steget endel de siste 2 årene. Jeg savner veldig e60en, men håper at jeg kan få denne i en bedre stand. Det trengs en 4 hjuls kontroll, men tenker å vente med den til jeg har fått tak i coilovers. Tror den blir endel bedre å kjøre da 😁😁
  10. Hei, Lenge siden jeg har vert inne på forumet, men tenkte at jeg kan starte en ny tråd med mitt prosjekt. Jeg solgte nettopp min 2008 mod imolarød e60 525d. Den ble solgt for å prioritere pengene på noe annet, men ser nå at E39n kommer til å suge endel ut av pengepungen... Det som er litt gøy med E39 er at det er så mange deler tilgjengelig, så enkelt å bygge de slik man vil ha de. Litt info om bilen. Nylig EU godkjent 255 XXX km 2001 mod, 525D Svart taktrekk, Msport, Glasstakluke, Alcantara interiør. Bilen står på innsats coilovers av ukjent merke. (dårlig erfaring med innsats coilovers...) Bilen ligger greit på veien, er en rar "bremseeffekt" når jeg slipper gasspedalen i noen hastigheter og gir. Bilen har endel rust på eksteriøret, har enda ikke fått sjekket under bilen, men selger sa den ser grei ut. Ser ut som at noen har prøvd å fikse rusta med 18 øl innenbords.... Bakskjermene, kanalene og ene døra ser ikke ut etter ett fattig forsøk på bli kvitt rusta... To do list: Per dags dato - Polering - Skifte interiør - Ratt - Soting av ruter - Bytte av spiller, Android(?) - Nye sommerfelger - Nye coilovers - Lakkjobb og rust arbeid Legger ved noen bilder av bilder av bilen og start punktet Legger også inn ett bilde av E60en jeg hadde. Her ser dere hva jeg mener med forsøket på å fikse rusten... ser ut som det har blitt malt med kattepels som pensel...
  11. Va uheldig og bilen fikk en klem med autovernet... so der for resten av motivasjonen min😪 men en kompiss ville kjøpe bilen og fikse den, de e iallefall bedre enn og vrake den... so då va ditte eventyret ute... He ett kw sett og m5 lippe til salgs👌🏻
  12. He skjedd lite med bilen i de siste, motivasjonen e litt nede for tida, å blir tungt å komme heim ifrå sjøen til bil uten skilt... Bilen må på 4 hjulskontroll, skifte div bremserør, muli skive og klossa pga pulsering ved bremsing, sveise rust og montere nye handbrekk sko. 😪😪 Nåken som he litt motivasjon og dele ut?
  13. He du nåken framgongsmåte på korleis ej får den presis da? Stramme den til det akuratt ikkje e slakk? Vil det hjelpe å smøre bolten? Sann snekka ikkje henger igjen?😅
  14. He fått bytta hardykobling og fiksa hjelpesnekka. Nåken som veit ka moment hjelpesnekka skal festast med?😅 trengte ikkje om å bytte den, bolten var berre ikkje sjikkeli i, so ej stramma den, men no henge styrings litt igjen... so løsna litt igjen, men løsna ej for mykje blir det slakk... tips? hardykoblinga var ihvertfall heilt ødelagt😅
  15. Då e coilovers montert med nye hjullager og tårnlager, men hjullageret på venstre side blei ødelagt etter 5 daga... so måtte bytte de igjen. Va usikker på om ej måtte pusse ned galvaniseringa på spindelen, so monterte hjullageret uten å pusse ned, so får håpe at de på høgreside ikkje blir ødelagt😅 Eksosfestet på lyddemparen blei også defekt//knekt. So he fått bytta den, so no e alle foringe på eksosen bytta. Fikk bytta spylar pumpa også. So då kan ej stryke av den på smørbrødlista. He fått dei fleste delane ifrå skruvat. So blir en god del skruing dei neste dagane! Begynde å sjå lyse i slutten av tunellen. Skal skifte hjelpe snekke og hardykobling iløpet av kvelden. So då skal forstillinga vere i tipp topp shape! Tok og selgte delebilen, so får håpe den kjem på veien igjen👌🏻 Då e de parkbrems, bremserør og rustsveising som står for tur😅
×
×
  • Opprett ny...