Gå til innhold

duranduran

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om duranduran

  • Bursdag 01/15/1990

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Brattvåg
  • Kjøretøy
    F11 520dat - 2011

Nylige profilbesøk

601 profilvisninger

duranduran's Achievements

  1. Når du sier flashe via OBD hva mener du med det i forhold til det BMW gjør? Og i så fall er ikke det ulovlig? PPK er jo helt lovlig, man trenger bare å kontakte vegvesen om oppgraderingen og jeg antar de godtar BMW sin dokumentasjon på økt effekt. I tillegg så vet jeg at det ikke vil påvirke motoren negativt da de ikke ville gitt garanti hvis ikke. Gjør det selv tuning er vel litt mer uvisst hva den gjør og hvor mye du får av hk. Jeg synes @FritzP sin løsning er absolutt interresant, vil jo spare sikkert en haug med penger, men har ikke lyst til å gjøre noe ulovlig som sagt og også kanskje ødelegge motoren...
  2. Du har jo disse to videoene, men forteller ikke meg mye. Skulle gjerne sett en slik video med dyno slik at man får se antall hk i bruk. Tror det absolutt beste ville vært å prøve samme bilen med MPPK montert. Chris A: Ifølge min BMW fohandler så nevnte de ingen bremsebytte, tror det var kun intercooleren de skulel bytte av hardware.
  3. Tror prisen i Tyskland ligger rundt 1300Euro, som er bare litt billigere enn her. Bilen min er 7år gammel, men jeg skal uansett ikke ha noe "boks-tuning" elns. Tror det er best å holde seg til BMW orignal Har du sånn sport mode på displayet? Da kan du vel sjekke antall hk under pådrag ? Hadde vært kult å vite om effekten faktisk blir ~220hk
  4. Forhandleren min vil ha 17 store for å gjøre jobben slik at jeg er nokså usikker på om det er verdt det. Men når jeg leser at flesteparten som har oppgraderingen mener at de har fått en "ny" bil som går mye bedre så frister det. Leste om en som mente at bilen fikk 220hk og 500Nm etter oppgraderingen, men er vel tvilsomt...Men hvis det stemmer, da er det kanskje verdt det !
  5. Hei. Noen som har prøvd mppk for 163hk 2011 F11. Fikk vite fra BMW forhandleren at effekt etter blir 200hk og 420Nm. Det er en solid oppgang fra 163hk,men er litt usikker hvor bra det vil merkes under norske forhold, 0-100kmh området? Har lest på utenlandske sider at den blir merkbart bedre på motorvei, det er uviktig for min sin del.
  6. Hvor fikk du tak i den og hvor mye kostet den ? Jeg lurer litt på Aerosus, hører kun positivt om den. Har du noe erfaring med den ?
  7. Hei, Det ser ut som luftbelgen på min 520d F11, 2011- modell er gåen ( høyre side ). Venstre siden har blitt byttet hos BMW for et år siden. Hvilken merke anbefaler dere ? Ser at arnott er mye brukt, men er ganske dyr. Har også lest at BMW sin originale er dårlig og ikke anbefalt.
  8. Det stemmer. Jeg skrev litt feil. Men poenget er ihvertfall at jeg synes det er litt rart hvorfor det står kun på enkelte biler, jeg ser ikke sammenhengen/logikken.
  9. Hei, noen som har peiling på hvorfor enkelte F11 med N47 motoren har motordeksel med twin turbo power skrevet på mens andre med samme type motor mangler denne betegnelsen på dekselet? Jeg har en 2011 modell F11 uten twin turbo på motordeksel? Fullt klar over at denne motoren har kun en turbo, betegnelsen på dekselet er kun et salgstriks, men er likevel nysgjerrig 😃
×
×
  • Opprett ny...