Gå til innhold

Dex85

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    BMW M8 Competition GC

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Dex85's Achievements

  1. Haha takker ! 😁 Helt enig 😅 Noen flere bilder med skiltet mitt 😂
  2. Hehe takk! Det kommer en del nye bilder snart Tusen takk!
  3. Hehe joa... Men det er jo litt gøy med noen smell... 😆
  4. Takk! Jo fordi lydmessig så skal den smelle når den revves mellom 6 og 7 000 rpm 😅 Takker! Elsker bilen! 😅
  5. Ja, vet at man i utlandet har en del alternativer, spesielt i Tyskland, men jeg lurer på om det finnes noen BMW M pro i Norge? 😅 Takker 😁 Den er helt rå! Tusen takk! Manhart er et godt alternativ, det er Gpower også. Begge disse er i Tyskland da så det blir nok en stund til man kan kjøre innom de 😅
  6. Takker! Joa jeg tenkte å få litt råd om modifikasjoner som er ok og ikke bryter med garantien. Noen ting må jo nesten være mulig å få til Hahaha Tusen takk ! Ja jeg tenker at det er ECU som må omprogrammeres for å få til smell osv samt få lov til å revve den over 5k i park. Jeg leser at min software versjon er en versjon som har lagt en del dempere for andre som har m8 i Europa. Jeg tenkte å se om dette + M sportseksosen er ok nok (selv med OPF filter). Før jeg evt vurderer akrapovic eller annet eksosopplegg. Hvem har god peil på omprogrammering av ECU? 🤔 zedsly på youtube har fått installert downpipes og tuna ECU for å fjerne restriksjonene, og det virker på videoen hans at ting ble mye bedre. 🤔
  7. Hei alle, Jeg har nylig mottatt min nye BMW M8 Competition Gran Coupe! Den var opprinnelig Safirsort men jeg har fått den foliert i Satin svart, beholdt gloss detaljene og beskyttet den med transparent PPF. Se bilder under.Jeg elsker bilen så klart, men lurer litt på noen ting og håper at noen her kan svare. Bilen er helt ny så den må kjøres rundt 2000 km før den gjennomgår en service hvor man unlocker motoren og fjerner diverse sperrer. MEN! 1. Basert på EU regler så har alle nyere biler (2020 modeller) en rev/turtall sperre (opptil ish 5k i turtall) i nøytral og park. Denne vil jeg ha bort! Noen som vet hvor jeg evt kan få den sperren fjernet? Regner med at offisielle verksteder ikke gidder å gjøre det? 2. EU regler gjør at alle de tyske merkene kommer med OPF filter på 2020 modellene. Eksoslyden er høyere enn jeg hadde forventet men OPF og ECU softwareversjonen demper mye. Man hører så vidt den ikoniske høylytte poppingen osv når bilen står stille eller er i lav fart feks. (Den skal egentlig poppe mellom 6 og 7k i turtall, men den er jo sperra som sagt). Jeg tenker å bytte ut eksosanlegget med akrapovic uten OPF (om mulig) og evt få den omprogrammert så sperren på eksoslyden blir borte. Eller kanskje man kan gjøre noe med M sportseksosen... Noen som har tanker eller vet mer rundt dette ? Har sett noen på YouTube som har tuna motoren og dermed fjerna alle sperrer samt satt på downpipes, men når jeg spør teknikere her i Norge så sier de at det ikke vil utgjøre noen forskjell ?!? Takk for alle innspill på forhånd. Legger ved bilder.
×
×
  • Opprett ny...