Gå til innhold

Patrik Leander

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    11` 520d

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Patrik Leander's Achievements

  1. Ikke noe spennende som har skjedd med bilen enda, spylte vekk saltet og ga motoren en liten vask. Fikk også satt på fake keramisk idrive-hjul. Har kjøpt inn folie til å ta chrome delete, får se når jeg prøver meg på det😅
  2. Har adaptiv cruise med stop&go, så må vel finne ett ratt med rette knappene på? eller er det bare å bestille løst fra ebay muligens?
  3. Noen som har erfaring med å bytte ratt til facelift ratt? Er sett meg litt lei av bussrattet 🙄
  4. Fikk tilsendt ett par bilder av bilen Planen er foreløpig: Sort taktrekk Polering og vox/coating Innvendig rens 19" sommerfelger Montere ekstralys bak nyrer Sote bakruter Match up-7 @Turbo-HF Sender deg en pm etterhvert jeg
  5. Ønsker å kjøpe komplett sort taktrekk til f10 med takluke.
  6. Kom over en f10 530xd forleden dag, og til tross for at bilen ikke hadde M-sport, så endte jeg opp med handel. Bilen, som forøvrig er imperial blau, med dakotabrunt skinninteriør, elektrisk hengerfeste, HUD, takluke, webasto ogsåvidere, har dessverre lyst taktrekk. Så da lurte jeg på om noen her har byttet taktrekk på f10 før, og om noen tilfeldigvis har ett sort taktrekk til takluke medfølgende deksel til stolpene til salgs? Bilder av bilen kommer når jeg er hjemme fra jobb igjen 😁
  7. Da var kjedet byttet. Ble også kjøpt 3 nye dyser, da de gamle var rustne og fæle. Bilen startet på første forsøk. Satse på en slipper mer trøbbel nå.
  8. Har spesialverktøyet til å løsne drevet fra hp-pumpen der er vanlige gjenger, men på oljepumpen er det linx! Har ikke skrudd så mye motor før, men så lenge en tar seg god tid går det vel helt fint
  9. Planen er å ta ned girkasse ja. Har fått tak i alle 3 kjeder, nye strammere, alle drev, skinner, bolter osvosv, samt verktøy til å låse av kam og veiv. selve timingen ser ikke jeg mørkt på, ht.pumpen er jo ett spor i blokka og på drevet som må stemme overrens, kammen låses i tdc, og veiva låses i tdc. Oljepumpen er ikke timet, så den spiller ingen rolle
  10. Sendte en mail til GS og fikk deleliste derfra, vart totalt 10500 inkl olje. Totalt 42 forskjellige delenr. Fant ingen kit som leverte alle 3 kjeder. Så fant ut det var like greit å få tak i alt nytt, både bolter, pakninger etc etc
  11. Nå har ikke noe gått galt enda, motoren går fortsatt helt fint. Så ved å bytte alle 3 kjeder, strammere og skinner/sko, så er vel alt fikset? Må jo fortsatt av med toppdeksel, bunnpanne osv
  12. Neida, har lest nok til å vite at motor trenger ikke å komme ut, girkasse og eksos må ned derimot.
  13. Hei. Har en 520 med ca 125000 på telleverket, som nå har fått den flotte raslingen av ett slakt register. Har bestilt alt jeg trenger av deler for å gjøre dette selv, men skulle gjerne hatt en slags verkstedmanual eller lignende før jeg begynner å demontere. Noen som har noe slikt? evt en liste over rekkefølge e.l?
×
×
  • Opprett ny...