Bildet fra grenseovegangen ved Passau. Ble med en lengre hyggelig samtale med BMW ansatt som testet i7. Han var forundret over hvor lav ladehastighet i4 min hadde på en Ionity supercharger. Han endret vifteinnstilling, men til ingen nytte. Jo lengre jeg kom nedover i Europa jo lavere ladehastighet fikk jeg, så da mistenker jeg at bilen sliter med å takle hyppig hurtiglading. Samme skjedde på turen hjem, så da blir det med servicebesøk på mandag. Skulle ønske at en kunne bruke Google Maps for å klargjøre batteriet til lading, men i følge vedkommende kommer det en oppdatering ila. senhøsten som muliggjør manuel klargjøring.
Kort om turen. Tilbakela nesten 6.000 km Oslo - Split - Oslo. Ladet stort sett opptil 80%, og ingen utfordringer med å finne Ionity stasjon med unntak av Kroatia. Der ble det enkelte stopp på lokal ladestasjon, der den blå ladebrikke gjorde jobben. Heller ingen ladekø, bortsett fra et sted i Danmark. Snittforbruk 24,8 kWh (20" sportsdekk), og motorveihastighet alt fra 60 - 160, ca. 100 i snitt. Testet toppfarten på en rett strekning i Tyskland og fikk bilen opp i 226. Selv med den farten føltes det helt trygt bak rattet. Monster av en bil !!!