Gå til innhold

Haroni

Medlem
  • Innholdsteller

    78
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Første OTA som har kommet på min bil, uten nevneverdig spennende oppdateringer.
  2. Testet VIN i denne appen med "no open issues", men beskjeden fra forhandler i dag var at bilen har fått status utleveringsstopp. Den ble produsert uke 43, ca 3 uker til Drammen, sendt til Gardermoen, for så til Bavaria Oslo for ettermontering av tilleggsutstyr. Lite sannsynlig at de får fikset feilen før årsskiftet, men gjør det de kan for å registrere bilen på eieren slik hevdet i artikkelen.
  3. Mente ikke den artikkelen, men reell situasjon der en i slekt hos meg fikk oppleve at bilen stod ved kaia i 3 uker. Den kom seg omsider til Drammen denne uka, så tar det sikkert 1-2 uker før bilen får på seg skilter. Da kan en puste lettet ut med tanke på avgifter.
  4. For de av dere som forventer bilen tett opp mot årsskiftet, så hadde jeg vurdert alternativet med å hente bilen før den havner på kaia i Bremenhaven. Slik situasjonen er nå, så kan den bli stående der i 3-4 uker før bilen er ombord på en båt.
  5. Noen her som har lagt om til vinterdekk? Det oser ikke kvalitet av jekkpuntene akkurat. De gir nok ikke etter med løft med vanlig garasjejekk, men greit å høre om erfaringer. Var for øvrig litt uforsiktig når jeg skulle ned en fortau og kom så vidt borti kanten med det ene løftepunktet. Gjett om en plastikkbit falt av. Desidert laveste punktet på bilen.
  6. Håper det løsner snart med leveranser! Noen andre som opplever å ha mistet forbindelsen mellom My BMW appen og bilen? Prøvd det meste men ingen kobling siden 03.09.
  7. Ble noe klokere etter denne videoen fra TB. Vi får ha et ørlite håp om at BMW fikser dette med en software oppdatering. Det jeg kan tilføye til videoen, er at det ikke har noe for seg å lade over 70%, ei heller å slå av HVAC i forkant av hyppige ladinger ved høy gradestokk.
  8. Utifra det jeg leser her, så tyder det på at det er et generelt problem med hyppig hurtiglading under varmere klimatiske forhold (>28*C), uavhengig av hva en angir som maks ladeprosent. Første som slår meg er at viften ikke har noen effekt ved kjøling av batteriet. Ellers har BMW bevist lagd en sperre for å skåne batteriet, men det igjen er veldig merkelig. Har ikke hørt fra noen Tesla eiere med samme problemstilling. https://www.i4talk.com/threads/help-really-slow-charging-at-fast-chargers.3948/page-4 Nb! Ser først nå at noen har kopiert min tekst fra 30. juli på side 1 med oversettelse ☺️
  9. Da fikk jeg i alle fall svaret på de utfordringene som jeg støtte på i sommer med 30 kW ladehastighet på Ionity ladere. Dette må de gjøre noe med. Ellers spennende ting i vente: https://www.lydogbilde.no/nyheter/biler/bmws-raeste-hittil/
  10. Augmented View er ikke tilgjengelig på i4, enn så lenge i alle fall. Videoen over viser først rattet til i4, for så å vise skjermen til iX.
  11. https://elbilen.se/nyheter/bmw-aterkallar-i4-och-ix-risk-for-brand-i-batteriet/ Spent på hvorvidt det blir tilbakekalling av samtlige biler.
  12. Litt usikker på hvilken de har begynt å sende ut, men denne ligger nå inne som siste. Appen fungerer nå som normalt. https://www.bmw.no/no/topics/offers-and-services/bmw-digitale-tjenester-og-connectivity/remote-software-upgrade-21-11-22-03.html
  13. @Mortenej Feilsøk avdekket kun de få gangene det ble brudd under lading, men BMW hevder at det ikke er noe feil ved batteriet eller ladesystemet. Nå har de utført en omfattende programvare oppdatering (tar ca. 4 timer), men om dette vil hjelpe er høyt tvilsomt. Mistet faktisk en del funksjoner i appen samt at panseret står med status åpen, men får bare gi det litt tid. Får heller ikke gjennomført en test av batteriet før neste langtur med 5-6 sammenhengende hurtigladinger.
  14. Bildet fra grenseovegangen ved Passau. Ble med en lengre hyggelig samtale med BMW ansatt som testet i7. Han var forundret over hvor lav ladehastighet i4 min hadde på en Ionity supercharger. Han endret vifteinnstilling, men til ingen nytte. Jo lengre jeg kom nedover i Europa jo lavere ladehastighet fikk jeg, så da mistenker jeg at bilen sliter med å takle hyppig hurtiglading. Samme skjedde på turen hjem, så da blir det med servicebesøk på mandag. Skulle ønske at en kunne bruke Google Maps for å klargjøre batteriet til lading, men i følge vedkommende kommer det en oppdatering ila. senhøsten som muliggjør manuel klargjøring. Kort om turen. Tilbakela nesten 6.000 km Oslo - Split - Oslo. Ladet stort sett opptil 80%, og ingen utfordringer med å finne Ionity stasjon med unntak av Kroatia. Der ble det enkelte stopp på lokal ladestasjon, der den blå ladebrikke gjorde jobben. Heller ingen ladekø, bortsett fra et sted i Danmark. Snittforbruk 24,8 kWh (20" sportsdekk), og motorveihastighet alt fra 60 - 160, ca. 100 i snitt. Testet toppfarten på en rett strekning i Tyskland og fikk bilen opp i 226. Selv med den farten føltes det helt trygt bak rattet. Monster av en bil !!!
  15. Takk 🤗 Stemmer, tanzanite. Fikk XPEL på hele fronten og utsatte deler, samt Kamikaze miyabi og zipang.
×
×
  • Opprett ny...