
DrSakke
Medlem-
Innholdsteller
130 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
M535i -86
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
DrSakke's Achievements
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 upd.
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 upd.
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Norbakkens E31 850i manuell
-
mslello reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
Sverre 2468 reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
Ja, da var det gått en del tid igjen. Litt progresjon har det vært, har ordnet opp i motorrom med litt småflikking - ingen bilder - og godt er vel det kanskje etter siste runde. Skulle legge på karosserikitt i utvalgte steder, hadde to tuber, en med kitt og en med butyllim. tok en tube , kikket sikkert på det men det registrerte ikke i hjernebarken. Klinte på i fugene rundt batteribrett og 3-4 andre plasser.... Selvfølgelig butylmasse.... hva ffaen ska man gjøre med det?? hvordan får man det bort- skal overmales og butylmasse er vel ikke overmalningsbar?? Så har vi begynt med motor.. Toppen demontert, det blir stivere ventilfjører og stålvipper fra KMcams ARP.... Toppen er portet men ikke matchet mot S38 adaptere, så det blir en liten jobb der. synd det ikke er B35 topp med litt større ventiler... Øvrig så sliter jeg fortsatt med Mcpherson beina...får ikke opp kragemutter slik at jeg får byttet støtdempere - er fra -86 alt derinne......
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: E30 325iA 1986 (22.12.86) - Mtech 1
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 upd.
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Olas E34 S38B36 prosjekt
-
RF91 reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Olas E34 S38B36 prosjekt
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Olas E34 S38B36 prosjekt
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
Olaandref reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
Da er ene siden demontert og styrestagene er også av. fjærbein ser ut å være helt solid med kun minimalt med overflaterust på innsiden. nye Styrestag, hjelpearm og polyforinger til casterstag. Nedre bærarm har jeg fra e31 med kulelager i steden for foring. og så kom pakke fra GS-clutch master og slavesylinder, sammen med fjærtallerken fra e90, simmeringer til girkassen , fjærbeinlager , repsats til styrservo..... god påske!!!
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Olas E34 S38B36 prosjekt
-
Æ kjøpte Makita (husker ikke modellen) da jeg har makita lader fra før-orka ikke å ha flere batterisystemer. Men den virker bra, 5Ah 18V. Den er sterk men kanskje litt stor mvh sakke
-
Alle e32,31 og 34 calippere skal vel være direkte bolt on bare man har brakettene med(til singelstempel) e31 brembo trur jeg var på 840, men skiva var 324x28mm. men ska være enig i at det ser lik ut på det bildene jeg har funnet av e31 kalippere... Men i og med at skiva hos meg er 302x28 så trur jeg dette er e28 M5 kalippere som også er 4 stempel. Det er 1mm skive mellom kalipper og feste- tenker for å kompensere for litt tynnere skive en originalt, slik at calipper er sentrert
-
mslello reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
Olaandref reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
-
Fant ut at calippere foran er nok e28 M5 som hadde 300x30mm skiver, men skivene er e32- 302x28mm- har ikke målt tykkelsen men trur det er slik eller skiver og fra E28 M5. alle e32 er singelstempel- det finnes e31 firkolvscalipper men der er skiva 324mm stor. vet ikke om jeg rekker i år- den knuste tommelen tok mye tid bort fra skruing... kanskje til høsten...
-
Da er venstresiden demontert.... 302mm bremseskiver med 4kolvscalippere var det- 7-serie? Bitte litt rust i kanten på fjærtornet inne
-
Fikk klemt in et par timer med skruing- kjøpte muttertrekker; utrolig hva det hjelper når man skal løssne på bolter i opphenget. helt åpenbart modne for utskiftning- sikkert originale....
-
Heiset opp fronten på bilen og har begynt å demontere hjuloppheng-enklere å skifte ut ting der uten motor på plass. Glemte å ta bilder.....🫣
-
Bremsene er i orden. Drillede skiver fra e34 m5. krengningshemmere fra white line, justerbart. Må skifte stötdempere og fjærer samt forunger/stag til nytt.
-
Litt småting i motorrommet som må pyntes på før motor kan gå in. originallakk i batterihålleren- kun mindre flekker overflaterust og ingenting i skjøtene/ sidene. litt overflaterust i kontaktflatene mellom panser hengselene og karossseriet. og så var det godt insmurt med tectyl ell. Lignende på rammevangene- gudene vet om jeg gidder å rengjøre de.... de er helt rustfri inni og
-
Har du bosch delenummer? eller er det den på bilde?
-
Hvor kjøpte du foringene til dynamoen og ikke minst den nye viftemotoren? mvh sakke