
DrSakke
Medlem-
Innholdsteller
128 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
M535i -86
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
DrSakke's Achievements
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
Olaandref reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
Da er ene siden demontert og styrestagene er også av. fjærbein ser ut å være helt solid med kun minimalt med overflaterust på innsiden. nye Styrestag, hjelpearm og polyforinger til casterstag. Nedre bærarm har jeg fra e31 med kulelager i steden for foring. og så kom pakke fra GS-clutch master og slavesylinder, sammen med fjærtallerken fra e90, simmeringer til girkassen , fjærbeinlager , repsats til styrservo..... god påske!!!
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Olas E34 S38B36 prosjekt
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: danskiii's E21. Grønne Bønne
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
Æ kjøpte Makita (husker ikke modellen) da jeg har makita lader fra før-orka ikke å ha flere batterisystemer. Men den virker bra, 5Ah 18V. Den er sterk men kanskje litt stor mvh sakke
-
Alle e32,31 og 34 calippere skal vel være direkte bolt on bare man har brakettene med(til singelstempel) e31 brembo trur jeg var på 840, men skiva var 324x28mm. men ska være enig i at det ser lik ut på det bildene jeg har funnet av e31 kalippere... Men i og med at skiva hos meg er 302x28 så trur jeg dette er e28 M5 kalippere som også er 4 stempel. Det er 1mm skive mellom kalipper og feste- tenker for å kompensere for litt tynnere skive en originalt, slik at calipper er sentrert
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
mslello reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
Olaandref reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
-
Fant ut at calippere foran er nok e28 M5 som hadde 300x30mm skiver, men skivene er e32- 302x28mm- har ikke målt tykkelsen men trur det er slik eller skiver og fra E28 M5. alle e32 er singelstempel- det finnes e31 firkolvscalipper men der er skiva 324mm stor. vet ikke om jeg rekker i år- den knuste tommelen tok mye tid bort fra skruing... kanskje til høsten...
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Olas E34 S38B36 prosjekt
-
Da er venstresiden demontert.... 302mm bremseskiver med 4kolvscalippere var det- 7-serie? Bitte litt rust i kanten på fjærtornet inne
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Olas E34 S38B36 prosjekt
-
Fikk klemt in et par timer med skruing- kjøpte muttertrekker; utrolig hva det hjelper når man skal løssne på bolter i opphenget. helt åpenbart modne for utskiftning- sikkert originale....
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Olas E34 S38B36 prosjekt
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Olas E34 S38B36 prosjekt
-
Heiset opp fronten på bilen og har begynt å demontere hjuloppheng-enklere å skifte ut ting der uten motor på plass. Glemte å ta bilder.....🫣
-
Bremsene er i orden. Drillede skiver fra e34 m5. krengningshemmere fra white line, justerbart. Må skifte stötdempere og fjærer samt forunger/stag til nytt.
-
Litt småting i motorrommet som må pyntes på før motor kan gå in. originallakk i batterihålleren- kun mindre flekker overflaterust og ingenting i skjøtene/ sidene. litt overflaterust i kontaktflatene mellom panser hengselene og karossseriet. og så var det godt insmurt med tectyl ell. Lignende på rammevangene- gudene vet om jeg gidder å rengjøre de.... de er helt rustfri inni og
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Olas E34 S38B36 prosjekt
-
Har du bosch delenummer? eller er det den på bilde?
-
Hvor kjøpte du foringene til dynamoen og ikke minst den nye viftemotoren? mvh sakke
-
setter in en link til holy grail labs... Oppdaget at de selger nye sikringsbokser til E9, E10(02), E3 og E21 samt mercedes W124. og en ny fargekodepanesl for baksiden E28 boksen passer til E12, E23 og E24 også Og så har de tillegssikringsboks hvis man må utvide. https://www.holygraillabs.com https://www.holygraillabs.com/pages/e28-blade-fuse-box-upgrade-kit-installation-manual
-
Da er mesteparten av jobben gjort. Gjenstår noen ledninger på undersiden, men iom at jeg har markert de og ledningene er fargekodet til riktig kontakt så er dette ikke så vanskelig. Bilder av undersiden er og greit å ha. sikringsholderen gikk greit på plass - passet på at bladene sto rett og ikke var bøyd, og så startet jeg ytterst med å sette bladene gjennom hullene i boksen i ytterkanten/siden med mest kontakter/blader først for så å gradvis vippe ned resten samtidig som jeg passet på at kontaktene treaff riktig og ikke hektet seg fast i - nytter ikke å tvinge med makt.