Gå til innhold

DrSakke

Medlem
  • Innholdsteller

    134
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    M535i -86

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

DrSakke's Achievements

  1. Er ikke toll på bildeler, moms må man dog betale. mvh sakari
  2. Flott arbeid for øvrig, keep it coming!!! altid lurt på det der med å "komme over" slike ting.... har søk på forskjellige deler på Finn og alt av M relatert er grisedyrt uansett stand og sjelden noe til salgs.... hvor er det du kommer over alt det der- tenker du ikke har betalt 75k for en s38 t.ex....
  3. Jeg kjørte over 100000km med min e34 M5 touring og det var totalt ca 230k på den når jeg solgte. Aldri noe problem hverken med det ene eller det andre, altid skiftet olje regelmessig. men så var bilen relativt fornuftig brukt hele livet. så har jeg en kompis med en M5 som er en plass litt over 100k km, og 2:e gir skraper på nedgiring fra høyere hastighet... det jo et rykte/sanning om at disse er "fragile", men trur det er mere det att disse ble grisekjørt og dårlig vedlikeholdt en periode- de kostet jo nesten ingenting i europa 10-15 år siden. Mange biler som ble bare kjørt til de ga opp. du kan jo helt fint bruke 535 kassen?
  4. Det er vel sjaltegaffel i alu som fort kan bli bøyd eller knekt i girkassen - har for mig at girene blir da vanskelig å få i, det andre kan være synkronger - særlig andre gir - trur disse er vanskelig å få tak i og/eller bytte også ikke helt rett frem.
  5. Ja, da var det gått en del tid igjen. Litt progresjon har det vært, har ordnet opp i motorrom med litt småflikking - ingen bilder - og godt er vel det kanskje etter siste runde. Skulle legge på karosserikitt i utvalgte steder, hadde to tuber, en med kitt og en med butyllim. tok en tube , kikket sikkert på det men det registrerte ikke i hjernebarken. Klinte på i fugene rundt batteribrett og 3-4 andre plasser.... Selvfølgelig butylmasse.... hva ffaen ska man gjøre med det?? hvordan får man det bort- skal overmales og butylmasse er vel ikke overmalningsbar?? Så har vi begynt med motor.. Toppen demontert, det blir stivere ventilfjører og stålvipper fra KMcams ARP.... Toppen er portet men ikke matchet mot S38 adaptere, så det blir en liten jobb der. synd det ikke er B35 topp med litt større ventiler... Øvrig så sliter jeg fortsatt med Mcpherson beina...får ikke opp kragemutter slik at jeg får byttet støtdempere - er fra -86 alt derinne......
  6. Funnet under baksete
  7. Da er ene siden demontert og styrestagene er også av. fjærbein ser ut å være helt solid med kun minimalt med overflaterust på innsiden. nye Styrestag, hjelpearm og polyforinger til casterstag. Nedre bærarm har jeg fra e31 med kulelager i steden for foring. og så kom pakke fra GS-clutch master og slavesylinder, sammen med fjærtallerken fra e90, simmeringer til girkassen , fjærbeinlager , repsats til styrservo..... god påske!!!
  8. Æ kjøpte Makita (husker ikke modellen) da jeg har makita lader fra før-orka ikke å ha flere batterisystemer. Men den virker bra, 5Ah 18V. Den er sterk men kanskje litt stor mvh sakke
  9. Alle e32,31 og 34 calippere skal vel være direkte bolt on bare man har brakettene med(til singelstempel) e31 brembo trur jeg var på 840, men skiva var 324x28mm. men ska være enig i at det ser lik ut på det bildene jeg har funnet av e31 kalippere... Men i og med at skiva hos meg er 302x28 så trur jeg dette er e28 M5 kalippere som også er 4 stempel. Det er 1mm skive mellom kalipper og feste- tenker for å kompensere for litt tynnere skive en originalt, slik at calipper er sentrert
  10. Da kom det nye bremse- og clutchslanger- stålomspunne i rødt. var ikke så forferdelig dyrt...
  11. Fant ut at calippere foran er nok e28 M5 som hadde 300x30mm skiver, men skivene er e32- 302x28mm- har ikke målt tykkelsen men trur det er slik eller skiver og fra E28 M5. alle e32 er singelstempel- det finnes e31 firkolvscalipper men der er skiva 324mm stor. vet ikke om jeg rekker i år- den knuste tommelen tok mye tid bort fra skruing... kanskje til høsten...
  12. Da er venstresiden demontert.... 302mm bremseskiver med 4kolvscalippere var det- 7-serie? Bitte litt rust i kanten på fjærtornet inne
  13. Fikk klemt in et par timer med skruing- kjøpte muttertrekker; utrolig hva det hjelper når man skal løssne på bolter i opphenget. helt åpenbart modne for utskiftning- sikkert originale....
  14. Heiset opp fronten på bilen og har begynt å demontere hjuloppheng-enklere å skifte ut ting der uten motor på plass. Glemte å ta bilder.....🫣
  15. Bremsene er i orden. Drillede skiver fra e34 m5. krengningshemmere fra white line, justerbart. Må skifte stötdempere og fjærer samt forunger/stag til nytt.
×
×
  • Opprett ny...