Gå til innhold

DrSakke

Medlem
  • Innholdsteller

    117
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    M535i -86

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

DrSakke's Achievements

  1. Har du bosch delenummer? eller er det den på bilde?
  2. Hvor kjøpte du foringene til dynamoen og ikke minst den nye viftemotoren? mvh sakke
  3. setter in en link til holy grail labs... Oppdaget at de selger nye sikringsbokser til E9, E10(02), E3 og E21 samt mercedes W124. og en ny fargekodepanesl for baksiden E28 boksen passer til E12, E23 og E24 også Og så har de tillegssikringsboks hvis man må utvide. https://www.holygraillabs.com https://www.holygraillabs.com/pages/e28-blade-fuse-box-upgrade-kit-installation-manual
  4. Da er mesteparten av jobben gjort. Gjenstår noen ledninger på undersiden, men iom at jeg har markert de og ledningene er fargekodet til riktig kontakt så er dette ikke så vanskelig. Bilder av undersiden er og greit å ha. sikringsholderen gikk greit på plass - passet på at bladene sto rett og ikke var bøyd, og så startet jeg ytterst med å sette bladene gjennom hullene i boksen i ytterkanten/siden med mest kontakter/blader først for så å gradvis vippe ned resten samtidig som jeg passet på at kontaktene treaff riktig og ikke hektet seg fast i - nytter ikke å tvinge med makt.
  5. Er ikke noen tegninger med, bare en pose sikringer og en jordingskabel for LEDS i den nye sikringsplaten. er ingenting som man trenger tegninger for. det eneste som er noe man må passe på er at ledningene havner på rett plass. Sikringene er fra fabrikken nummerert i gammel sikringsboks og den nye er nummerert identisk. Kablene under boksen er fargekodet (grønn med gul stripe etc) og bunnen av boksen har en plate/klistermerke med samme farger rundt koblingene som lednigene har. Så er egentlig vanskelig å få feil. dette må man passe på selv- altså ta bilder og merke ledningene. finnes og flere youtube filmer om prosessen. men i grunn så er bildene her nok som instruksjon.
  6. Så må 4stk reservesikringsholdere kappes av. brukte bare rørtanga og kløyp de av, finjusterte med kniv. så der ja!!! da gjenstår bare å få alle ledningene på rett plass...
  7. Viss progresjon med sikringsboksen- det går ganske greit å få ut sikringsholdere , de har små mothaker som holder de fast i plasten, men man må vrikke de i sidled- altså når man ser under og ser i hvilken retning de flate kontaktene sitter så vrikker man side til side. Med middels stor rørtang så kommer de ut uten større krangel. Det er noe tyngre å få ut doble holdere, der må man få dradd ut selve holderen fra kontakten - den sitter klemt under toppen av den gjennomgående delen- med passelig skrujern får man løftet up de slik at man får tak i de med tanga igjen. Hvis de går av så er det bare å trykke de gjennom til andre siden.
  8. Drypplister på plass...
  9. Hva sa naboen videre? Hvis det var svartarbeid så hadde jeg meldt til skatteetaten / politiet bare av ren fanskap hvis naboen nektet å bidra økonomisk....
  10. råde- og rammelager, rådebolter, ny inmat til oljepumpa+kjede.
  11. ny ratt kom i dag🥰
  12. Merking av ledninger, er egentlig ganske idiotsikkert da bunnen av sikringsboksen er fargekodet til tilhørende ledninger.
  13. Trur det er plass til den .
  14. Men må si at ble overrasket hvor veike de der sikringsholdere var, helt sinnsykt slappe greier.En del av Sikringene falt også i biter(metallet var så svakt.
  15. litt job igjen.... hehe, det er lagt in litt humor😁
×
×
  • Opprett ny...