
DrSakke
Medlem-
Innholdsteller
138 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Kjøretøy
M535i -86
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
DrSakke's Achievements
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.quick fix på e28 .Upd
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.quick fix på e28 .Upd
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & e91 318i.Upd
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
mslello reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
Ja, men håper det går litt fortere nå. Trur det blir bra drag i motorn💪
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
Ampera reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
Ingvaldsen reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
Ja, da har høsten kommet. som tidligere sagt, toppen var portet og flowmatchet til originalinsuget, det var store trinn mellom toppen, adaptere og insug. alt ble levert til Autotrim(Tore Østhus) her i trondheim og ble bearbeidet. otrolig hyggelig og dedikert mann dette!! Anbefales!!! hentet toppen, insuget etc. I dag- det ble en lang snakkestund om biler og motorer. Åpenbart at mannen er interessert i det han holder på med!! nå matcher alt og kan monteres sammen. er en liten ting - nedre kåpa til register er ikke planet sammen med blokka- og i og med at den sitter fiksert med guider så er det et lite høydeforskjell der- uheldig da toppakningen går over der- vil skape lekkasjer og ev. Problemer med nedstramming av toppen. godt at alt blir sjekket orntlig før ting blir satt sammen...
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Olas E34 S38B36 prosjekt Girkasse spørsmål
-
Rullator reagerte på et innlegg i et emne: E61 530D Gjenopplivning. Byggetråd
-
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: E61 530D Gjenopplivning. Byggetråd
-
Rullator reagerte på et innlegg i et emne: E61 530D Gjenopplivning. Byggetråd
-
Gøy!!! Hadde en e61 525d selv en gang i tiden- fantastiske biler å kjøre!!! Bestemt farge enda? holdt på å kjøpen en 530d i individual farge "ruby black" - den er praktisk talt sort men bryter i rubinrød i lys. mvh sakke
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Olas E34 S38B36 prosjekt Girkasse spørsmål
-
Olaandref reagerte på et innlegg i et emne: Olas E34 S38B36 prosjekt Girkasse spørsmål
-
Er ikke toll på bildeler, moms må man dog betale. mvh sakari
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Olas E34 S38B36 prosjekt Girkasse spørsmål
-
Flott arbeid for øvrig, keep it coming!!! altid lurt på det der med å "komme over" slike ting.... har søk på forskjellige deler på Finn og alt av M relatert er grisedyrt uansett stand og sjelden noe til salgs.... hvor er det du kommer over alt det der- tenker du ikke har betalt 75k for en s38 t.ex....
-
Jeg kjørte over 100000km med min e34 M5 touring og det var totalt ca 230k på den når jeg solgte. Aldri noe problem hverken med det ene eller det andre, altid skiftet olje regelmessig. men så var bilen relativt fornuftig brukt hele livet. så har jeg en kompis med en M5 som er en plass litt over 100k km, og 2:e gir skraper på nedgiring fra høyere hastighet... det jo et rykte/sanning om at disse er "fragile", men trur det er mere det att disse ble grisekjørt og dårlig vedlikeholdt en periode- de kostet jo nesten ingenting i europa 10-15 år siden. Mange biler som ble bare kjørt til de ga opp. du kan jo helt fint bruke 535 kassen?
-
Det er vel sjaltegaffel i alu som fort kan bli bøyd eller knekt i girkassen - har for mig at girene blir da vanskelig å få i, det andre kan være synkronger - særlig andre gir - trur disse er vanskelig å få tak i og/eller bytte også ikke helt rett frem.
-
DrSakke reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.quick fix på e28 .Upd
-
mslello reagerte på et innlegg i et emne: DrSakke sin M535i -86 zinnoberrot
-
Ja, da var det gått en del tid igjen. Litt progresjon har det vært, har ordnet opp i motorrom med litt småflikking - ingen bilder - og godt er vel det kanskje etter siste runde. Skulle legge på karosserikitt i utvalgte steder, hadde to tuber, en med kitt og en med butyllim. tok en tube , kikket sikkert på det men det registrerte ikke i hjernebarken. Klinte på i fugene rundt batteribrett og 3-4 andre plasser.... Selvfølgelig butylmasse.... hva ffaen ska man gjøre med det?? hvordan får man det bort- skal overmales og butylmasse er vel ikke overmalningsbar?? Så har vi begynt med motor.. Toppen demontert, det blir stivere ventilfjører og stålvipper fra KMcams ARP.... Toppen er portet men ikke matchet mot S38 adaptere, så det blir en liten jobb der. synd det ikke er B35 topp med litt større ventiler... Øvrig så sliter jeg fortsatt med Mcpherson beina...får ikke opp kragemutter slik at jeg får byttet støtdempere - er fra -86 alt derinne......
-
-
Da er ene siden demontert og styrestagene er også av. fjærbein ser ut å være helt solid med kun minimalt med overflaterust på innsiden. nye Styrestag, hjelpearm og polyforinger til casterstag. Nedre bærarm har jeg fra e31 med kulelager i steden for foring. og så kom pakke fra GS-clutch master og slavesylinder, sammen med fjærtallerken fra e90, simmeringer til girkassen , fjærbeinlager , repsats til styrservo..... god påske!!!
-
Æ kjøpte Makita (husker ikke modellen) da jeg har makita lader fra før-orka ikke å ha flere batterisystemer. Men den virker bra, 5Ah 18V. Den er sterk men kanskje litt stor mvh sakke
-
Alle e32,31 og 34 calippere skal vel være direkte bolt on bare man har brakettene med(til singelstempel) e31 brembo trur jeg var på 840, men skiva var 324x28mm. men ska være enig i at det ser lik ut på det bildene jeg har funnet av e31 kalippere... Men i og med at skiva hos meg er 302x28 så trur jeg dette er e28 M5 kalippere som også er 4 stempel. Det er 1mm skive mellom kalipper og feste- tenker for å kompensere for litt tynnere skive en originalt, slik at calipper er sentrert
-
-
Fant ut at calippere foran er nok e28 M5 som hadde 300x30mm skiver, men skivene er e32- 302x28mm- har ikke målt tykkelsen men trur det er slik eller skiver og fra E28 M5. alle e32 er singelstempel- det finnes e31 firkolvscalipper men der er skiva 324mm stor. vet ikke om jeg rekker i år- den knuste tommelen tok mye tid bort fra skruing... kanskje til høsten...