Gå til innhold

Vegard_

Medlem
  • Innholdsteller

    358
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Alt skrevet av Vegard_

  1. Ødelagt temperatursensor eller bare Finland? 😅 Var vel rundt -45 grader der jeg passerte i går, sensoren stopper på -40. Passerte mange nyere biler som ventet på berging, men denne 25 år gamle traveren gikk som aldri før
  2. Tusen takk Ja, fluidfilmen ligger klint på absolutt alt under bilen, og jeg har ikke vært borti en eneste bolt/mutter enda som har vært rustet fast. Jeg kommer definitivt til å bruke det på alle fremtidige biler 👍
  3. Bilen min ble behandlet med fluid film i 2008, og uten vedlikehold av det frem til 2023 så har det holdt bilen relativt rustfri, med unntak av kanalene. Bakre halvpart ble sveiset en eller annen gang mellom da og nå. Jeg håper påfyllet av fluidfilm i år holder resten solid nok for å passere PKK i 2024. Folk sier de ikke liker hvor klinete alt blir av det, men pokker funker det bra altså. Så lenge utsatte plasser blir vedlikeholdt ordentlig. Sprayet godt fra monteringshullene for innstegslistene på innsiden, samt lett lag på undersiden, dynket også hjulbuer bak og coiloverene i samme slengen. Her har heldigvis etch primeren, antirust primeren og tectylsprayen holdt korrosjonen borte siden januar/februar, tror det holder bra nok til jeg begynner med lakkering og rep av fremre kanaler. Noen dager til overs før første snøen kom
  4. Minner meg på denne godsaken, Previa van med E39 nyrer og lykter
  5. Åja, alt blir mye mye enklere når hver ting har en plass også, vel snart i hvertfall. Jeg hadde klart å balansere alt sånn nogenlunde med det jeg sleit med før, men så dukket det opp enda mer greier. Kom meg i gjennom første runde med mye fram og tilbake så skal klare det nå også 💪med litt erfaring haha Ikke helt, det er en gammel møkkrenne fra da det var gris i fjøset, så det er bare noen cm dybde desverre. Men det hadde vært ganske kurant å hatt noen ganger. Ja, er en tur jeg kommer til å ta flere ganger, men blir nok sørover neste ferie.
  6. Sånn, fiksa... kanskje, måtte bortimot skrive hele innlegget på nytt for å endre på noe av innholdet i spoileren, så jeg fjernet det bare.
  7. Ja, det er sant Ser det vart noe rot med spoilerene, og jeg får rett og slett ikke redigert innlegget for en eller annen grunn.
  8. Tja, hvor skal jeg begynne? Har vært litt dårlig med å oppdatere her inne i det siste, litt pga motivasjon, men hovedsaklig pga knekk i helsa. Sånn er livet og nå prøver jeg på'n igjen og tar kontroll igjen 💪ikke faen om jeg skal la noen helseproblemer stoppe meg i et halvt år igjen. (krysser fingra for at det ikke resulterer i ekstrem kræsj igjen) Garasjen har alltid vært et helvetes rot, jeg tok noen økter der jeg kasta alt jeg ikke har tatt i på over 1 år, eller aldri hadde savnet. Resultatet ble to hengere med søppel. Jeg satte også inn hylle under arbeidsbenken for div verktøysett, røyktesteren for å se etter vakuum lekkasjer, fjærkompressoren osv. Fortsatt en del arbeid igjen, men det har blitt veldig mye bedre for effektivitet og trivsel. Jeg jobber mye bedre i et miljø der det ikke er rot over alt, fant jeg ut. Før og etter bilder fra garasjen 525D'n har jeg fått tatt en bedre titt på, og hentet deler på siste etappe av ferieturen i sommer. Mangler airbaig modul, ledningsnett til fronten og ny rute. Fant litt rust i gulvet på den rundt tankfester som må bli tatt. Bilen pakket full med blandt annet dieseltank, LCM, sladrespeil, bunnpanne, div plastikk og deksler Til slutt noen bilder fra ferieturen i Juni, jeg er dårlig på å ta bilder, men det ble en gode 5500 km totalt ca fra sør til nord. Gjennom sverige og finland på tur opp, norge ned igjen. Kjørte en tur ut mot havøysund, utrolig god standard på veien som i tillegg er morsom å kjøre med masse nydelig natur.
  9. Ja, men jeg husker ikke nøyaktig hva som ikke gikk sammen lenger, om det var for tykke vegger på koppene eller om det ikke var passende størrelse på noen av de for ene siden. Men anbefaler å kjøpe spesial verktøyet i hvertfall.
  10. Det går an for å teste ja, men må kodes avhengig av utstyr og VIN/km stand må stemme overens eller så får du "tuklelyset"/tamper dot i dash.
  11. Sachs fjærene jeg kjøpte til min E39 ble veldig boblete av korrosjon etter 1 vinter, har nok tapt seg på kvalitet vil jeg tro.
  12. Her må du finne fra en delebil eller noen som lager og selger, enten ebay eller custom. Disse får du ikke kjøpt løst fra BMW av det jeg vet. edit: hvis den fortsatt er hel så er det mulig å separere de også, jeg måtte til med slegge, gaffel og skrustikke, viktig å skru fast hylse delen så du ikke knekker flensen på den.
  13. Syns det er vanskelig å forsvare prisen på 95 noen ganger også... Er jo oftere 24kr literen enn noe annet her
  14. Vurderer å selge bilen, ta kontakt hvis interessert. Tar gjerne i mot tips til hva folk synes den er verdt også, enten tilbakestilt til originalt eller som den står.
  15. Det er det ja. Det er ikke så grusomt mye dekket sliter egentlig, har kjørt ca 2500km siden firehjulskontrollen og det er synlig forskjell mellom høyre og venstre så vidt nå. Dekkene overlever hvis jeg bytter side halveis gjennom turen. Better safe than sorry å bytte før turen uansett da.
  16. Noen her inne som har armer og spindelforingen til venstre side bak på e39 som jeg kan kjøpe? Bilen spiser dekket og jeg drar på 4000km lang ferietur på søndag... Trodde alt var i orden nå etter firehjulskontroll, men tydligvis ikke 😅 Øst noe sted i landet, har ikke så fryktelig mye å si hvor så lenge jeg får ordna det i løpet av helga...
  17. Da blir det ny fanger fra GS, hvis noen vil kjøpe eller bytte mot en oem msport som trenger rep så send meg en melding 👍
  18. Takk Forskjellen mellom før og etter er vel, tja, skuffende liten med tanke på arbeidet som ble gjort i skrivende stund. Det skal visst ta noen hundre kilometer før det virkelig merkes da, så vi får se har bare 20km akkurat nå, så vil tro det merkes ganske snart. Fysisk på stemplene så var de gamle pakningene veldig harde, og forskjellen på toleransene montert i vanos huset var merkbare i seg selv før og etter. Jeg har troa 👌
  19. Endelig tok jeg meg tiden til å rette på vanos. Helt dau i huggu så det blir kort tekst i dag. En del misfarging generelt i toppen, men kamakslingene ser ganske bra ut. Alle pakninger jeg tok i ble også byttet, samt vanos banjobolt aluminium skiver. renset så bra jeg klarte Første oppstart, ingen kræsjelyder så da tar jeg det som en suksess 😁 nå gjenstår bare 300km ca med innkjøring så skal det være i orden. Mangler bare dekslene så er den 100% igjen. Byttet også viftereim strammere med nye løpehjul, litt bedre å ha noe ordentlig enn 3 skiver for å ha riktig avstand og plassering. Forventet ikke så mye fra GS fangeren, men denne sprakk under prøvemontering før lakkering. Da blir det retur på denne og så ser jeg etter en OEM fanger som trenger litt rep i stedet 👍
  20. Tusen takk! Utrolig heldig at værmeldingen slo feil og at været var relativt bra. Veldig mye pent å se i år ja
  21. Fy flate er jeg sjalu på alt det Wurth verktøyet du har, gode saker!
  22. Kjørte over Strynefjellet gjennom Sykkylven på veg hjem fra Bud
  23. 523i'en virker veldig daff i forhold der ja Nei, får vel se om jeg finner en M62B44 og får spiffa den opp litt
  24. Mest sannsynlig så blir den satt sammen igjen ordentlig, har ikke funnet noe kjempedårlig arbeid enda Skumleste er vel kanskje alle airbag feilene, men får se om de blir borte etter sletting av koder. 1 av de kodene var internal control unit fault da. Glemte helt å spørre tidligere eier om airbags ble utløst når han kjørte over steinen... Planen først var å selge den i deler, men på turen hjem falt jeg helt for den
×
×
  • Opprett ny...