Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

CD spiller ikke CDer, for ikke edject / tatt ut / byttet CDene.

Når jeg trykker på cd i CCC menyen, står det bare "Loading charger..."

Har satt i subbben, kan det ha noe å si? Som står i bagasjerommet under bagasje gulv plata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...]

Har satt i subbben, kan det ha noe å si? Som står i bagasjerommet under bagasje gulv plata.

 

Ikke at dette har noe med saken å gjøre, men har ikke du option 752 Individual High End Audiosystem? Hvorfor tulle med et så flott anlegg i det hele tatt? Uoriginale koblinger og den slags vil etter mitt syn være svært negativt i en bil av ditt kaliber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp. Kom første gang idag.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Det er mange som får den meldinger den, men ved neste oppstart etter bilens sleep modus så r den borte. Kommer den alltid så er nok en av sensorene defekt. En diagnose vil jo da fortelle hvilke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD spiller ikke CDer, for ikke edject / tatt ut / byttet CDene.

Når jeg trykker på cd i CCC menyen, står det bare "Loading charger..."

Har satt i subbben, kan det ha noe å si? Som står i bagasjerommet under bagasje gulv plata.

Har du koblet av noen kabler da? mens du holdt på¨med subb....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som får den meldinger den, men ved neste oppstart etter bilens sleep modus så r den borte. Kommer den alltid så er nok en av sensorene defekt. En diagnose vil jo da fortelle hvilke.

Takk for svar.. Skal flushe girkassen neste uke så skal høre med di om di kan ta diagnose samtidig :-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du koblet av noen kabler da? mens du holdt på¨med subb....

Nei. Det var Bilstereospesialisten som koblet opp ledningene for meg(høyttalerne og remote), + & - koblet jeg til. Var noe usikker på hvilke ledninger, så jeg kjørte innom Bilstereospesialisten i Sandnes.

Mener den stoppet opp dagen før, skulle til å velge en cd, valgte cd, og så sa kona at hun ville høre noe på radioen, så trykket jeg raskt tilbake på radio. Men fikk med meg at det ikke var noe som ikke stemte, men la ikke så mye i det der og da(trodde ikke det var noe alvorlig). MEN er usikker på om det er da eller når subben ble tilkoblet. 

Jeg tok av jordingen bak, for å få på jordingsfeilen til forsterkeren.

 

Er det noe som kan gjøre at cd magasin spilleren stopper opp bak ved noen av ledningene ikke er i, kommet borti eller noe? 

Når jeg trykker på eject knappen så skjer det heller ikke noe. Og det ser ut som magasinet står på riktig plass og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. nei da er jeg ikke helt sikker. Det skal jo heller ikke gå noen kabler bak til magasin, det ligger jo i hanskerom.

En diagnose vil nok si problemet, man for opp cd magasin. Vist det er problem med selve enheten. Prøvd å koble av anlegget for å da se hva som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Forstår meg ikkje heilt på søkemåten på det nye forumet, så da spør eg like godt.

Er det nokken som veit om front lytene fra en Facelift med xenon vill passe en Pre facelift uten xenon? er en 2005.

Det vil det ikke p.g.a det er andre kabler og kontakter på LCI. Det finnes riktig nok ombygning kit med kabler og selv lagde kontakter, men det er så og si omfattende jobb + at du må kjøpe ny lys modul som også må kodes om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da er det nok ingen jobb for meg.

Men når det gjelder baklykter, der trenge man vell ikkje å kode om lys modul/kode om?

Ser man får kjøpe komplette kit til baklyktene.

Nei da er det bare plug and play ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.. Skal flushe girkassen neste uke så skal høre med di om di kan ta diagnose samtidig :-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Når skal man flushe girkassen? Er det en del av service opplegget? Lurer på om jeg skal flushe jeg også, men bilen har da bare gått 100k km. Skal man merke det på giringa når det er på tide sikkert?

Også, er det noen som vet om man må legge nye kabler helt frem ved ettermontering av hengerfeste? Eller er det lagt opp fra før, og ligger klart ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal man flushe girkassen? Er det en del av service opplegget? Lurer på om jeg skal flushe jeg også, men bilen har da bare gått 100k km. Skal man merke det på giringa når det er på tide sikkert?

Også, er det noen som vet om man må legge nye kabler helt frem ved ettermontering av hengerfeste? Eller er det lagt opp fra før, og ligger klart ?

Flushing av girkassen er ikke en del av service opplegget fra for eks. BMW selv.

Det er noe man må tenke på selv og ved 100km så er det absolutt å anbefale. Det sies nemlig at hver 100. Man merker når det er tid for det ja, men er jo best å gjøre slik før det blir noe merkbar ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...