Gå til innhold

Min BMW 116i E81 m-sport


jela
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har vært på forumet en stund, men ikke lagt ut noen tråder om bilen min. Bilen er en 116i e81 som jeg kjøpte for ca 4 måneder siden. 

 

Grunnen til at jeg egentlig falt for denne var km. og pris på bilen. Dette er en 2008 modell og hadde gått 40.000km når jeg kjøpte den. 

Hadde faktisk ikke så mange planer når jeg kjøpte bilen, siden jeg hadde egentlig planlagt å kjøpe en uten M-pakke osv så hadde det i tankene, men når det ble en bil med M-pakke orginalt, så falt det litt ut. Har fortsatt litt planer for den og noe har blitt utført allerede. 

Kom gjerne med innspill og andre forslag jeg kan gjøre. Liker å ha den litt orginal så blir kun orginaldeler som blir brukt. 

 

Grønt: Blitt utført
Blå: Kortsiktig plan
Rød. Langsiktig plan

Planer for bilen:
Nytt sommer hjulsett 
Nytt vinter hjulsett 

Nye nyrer i Chrome 

Ny org.bmw sport antenne

Led DRL

Blackline baklykter

///M emblemer på forskjerm (2013/2014) modeller har

Heckspoiler

 

 

Facelift speil (har kjøpt inn) Usikker på om disse skal monteres, men hvis noen er interiserte så send gjerne PM. 
 

CiC navi eller porable navi (litt frem og tilbake om hva jeg skal velge)

Performance pedaler

Performance bremser (kanskje, hvis jeg kommer over noen rimlige)

 

har ett bilde fra jeg fikk bilen

 

IMG_2391_zps7890520a.jpg

 

 

disse andre er fra idag;) 01.01.14

IMG_3109_zpsfb417cd3.jpg

 

 

IMG_3110_zps728ca56f.jpg

 

IMG_3111_zps576c7c52.jpg

 

IMG_3112_zps8f713502.jpg

 

IMG_3113_zps49da33c2.jpg

 

IMG_3114_zpsf52d7dca.jpg

 

IMG_3115_zps91651a4f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsom bil. :)

Greie planer også, men hvorfor vil du bytte speil? De nye ser jo ut som noen dumboører sammenlignet med de som står på. :)

(Det er forøvrig ikke facelift-speil, de kom i 2009.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en strøken 1 serie :) Morsomt hvor like biler vi har, gjort så å si akkurat de samme oppgraderingene. Så kan ikke si noe annet enn at planene dine er midt i blinken :)
Med hekkspoiler kommer den til å bli råtøff, gleder meg til den kommer :)   Lykke til videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med morsom bil. :) Greie planer også, men hvorfor vil du bytte speil? De nye ser jo ut som noen dumboører sammenlignet med de som står på. :) (Det er forøvrig ikke facelift-speil, de kom i 2009.)

Tusen takk :grin:  nei er litt usikker på speilene, har de liggende så får se. fikk de så billig så tenkte jeg bare måtte ha de. ligger her hvertfall så får jeg se om jeg setter de på eller ikke. ble veldig innspirert av din CIC, installasjon men er ikke veldig dreven med koding osv, var dette veldig vanskelig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fin E81!

Når det gjelder planene dine så støtter jeg LED og hekkspoiler, men er enig med awt at speila som står på nå er de fineste ;)

 

Hvilke planer har du for sommerhjula da, dimensjon?

Tusen takk :grin:  hekkspoileren blir bestilt ved neste lønning og LED pærene ble byttet en uke etter at jeg fikk bilen. var faktisk en fyr som kom bort til meg og måtte spørre hvor jeg hadde kjøpt de, siden han trodde nesten at det var den nye 1 serien når jeg kjørte forbi han. kjøpte nye sommerhjul 1 uke før jeg la om til vinterhjul, for min del går det i orginalt, og har da 18" mstyle261 i bredde 245/35 bak og 215/40 foran. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en strøken 1 serie :) Morsomt hvor like biler vi har, gjort så å si akkurat de samme oppgraderingene. Så kan ikke si noe annet enn at planene dine er midt i blinken :)

Med hekkspoiler kommer den til å bli råtøff, gleder meg til den kommer :)   Lykke til videre :D

Heheh tusen takk  :grin:  må si jeg ble veldig gira når jeg så din med hekkspoiler! det gjør så mye med bilen. jo takk takk :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig lik min også denne hvilken farge er den?

selv om vi går forskjellige veier da jeg skal fjærne alt av crom :)

fargen heter Blacksapphire metallic (475). Hehe, jeg liker faktisk at chromen skiller ut bilen litt og gir den litt linjer, men det er bra at man har forskjellig smak ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var baklukespoiler bestilt, men tar nok hvertfall 3-4 uker før jeg får den. Snakket med de på Koed og de anbefalte meg å ikke få den lakkert ettersom det kunne oppstå riper i lakken. Bestilte den først ulakkert, men ringte tilbake og bestilte den i lakkert istede, ville ta noe lengre tid, men håper det blir bra! nå gleder jeg meg som en liten unge  :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som kan få den lakkert. Det var ikke mulig å kjøpe den ferdiglakkert i alpinhvit, og dette kombinert med latskap og litt andre ting gjør at min fortsatt ligger i garasjen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som kan få den lakkert. Det var ikke mulig å kjøpe den ferdiglakkert i alpinhvit, og dette kombinert med latskap og litt andre ting gjør at min fortsatt ligger i garasjen. :(

hehe, ja. bestilte den fra koed.no, ringte gutta der. veldig fornøyd med kundeservicen. fikk et delenummer av Carlsius som var ferdig lakkert i fargen :) Tror jeg ikke hadde klart å bestille en sånn spoiler og klart å bare la den ligge i garasjen \:D/ bare å få den lakkert AWT og få den montert  :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min hekkspoiler ferdig lakkert fra BMW. Ingen problemer med riper eller fargeforskjell.

Kjøpte du den gjennom BMW i Norge eller en annen nettside? Min kommer fra koed, og de bestiller den fra BMW i Tyskland som lakkerer den i orginal fargen der nede. De sa at det "kunne" oppstå riper eller skader ved sendelse fra Tyskland til Danmark, så fra Danmark til Norge, derfor anbefalte de kundene om å helst ikke bestille ferdiglakkert, men den sjangsen får jeg bare ta. Det jeg er litt redd for var at hvis jeg leverte den til BMW her kom det til å koste skjorta, og hvis jeg leverte den til en annen lakkerer at jeg ikke får 99% match på fargen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte du den gjennom BMW i Norge eller en annen nettside?

Spoiler lakkert i min farge ligger i delesystemet til BMW, så jeg bestilte den på delelageret hos Bilia i Drammen. Regner med at den var lakkert i Tyskland og sendt derfra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...