TRF Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 (endret) Riktig? Det er noe helt annet. At noen har lagt på "17% på momentbegrensere fra 2200rpm, og bare 10%under" har lite eller ingenting med riktig tuning å gjøre. Kos deg med bilen, og ikke heng deg opp i noe som krever 100vis av timer med arbeid å sette seg inn i med mindre du faktisk har tenkt over hvor mye dette innebærer. edit: "overbelastet". Det er veldig flytende begrep ute å går, som endres mellom hvert innlegg. Det er hundrevis av grunner til at det kan gå i nød. Hva er "overbelastet"? Hvordan skal ecu vite at den er "overbelastet". Ref første del av innlegget. Endret Februar 9, 2015 av TRF-Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2015 Selv er jeg ingen verdensmester på dette - prøver heller ikke være det imotsettning til andre her.. Prøver bare å få litt info - men det er visst kul umulig siden jeg ikke kan det og ikke bruker riktige begreper. Så tror jeg velger å kose meg med bilen og stoler på at tuningservice.no kan jobben sin så får feiden om å være en bedre tuner gå andre plasser Smålig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 Hva i all verden? Jeg mener det, kos deg med bilen, disse går fælt Jeg har ikke mulighet til å svare på det du halvvegs vil frem til her over noen setninger på et forum. Det lille jeg har prøvd å svare på tolkes i hytt og pine, og du selv snakker om helt forskjellige funksjoner. Det tar ikke 10 minutter å forklare dette til noen. Jeg kan sende deg ei original fil, link til en hex editor, og til og med funktionsrahmen til din ecu. Når du har oversikt over de basic funksjonene så kan vi diskutere hvorfor noen velger å gjøre det på en måte, og andre på en annen måte. Men det kommer ikke til å ta deg 10 minutter. Ei heller 5 timer. Derfor har jeg nå forgjeves prøvd å avbryte denne diskusjonene i lang tid, da du henger deg opp i noe som du tror har en viss funksjon, også har det ikke det. Kos deg med bilen i stedet for. Les hva som skrives DCA, ikke lag drama for morroskyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2015 Slik jeg leser det mener du tuningservice ikke gjør det riktig. Har heller ikke tolket noe i hytt og pine, kun fortalt det jeg har blitt fortalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 Du må gjerne lese det slik om det gjør kvelden mer spennende. Hva er "riktig"? Slik de fleste gjør det? Slik noen gjør det? Du kan umulig ha noe forhold til hva som er riktig mapping når du ikke mapper selv (eller i det minste har satt deg litt inn i det). Videre så setter jeg _særs_ lite pris på at du endrer ditt innlegg, og later som det aldri har stått noe annet der. Du synes kanskje det er flisespikkeri på bruk av uttrykk, for de som kan noe om dette så prater du om to helt vidt forskjellige ting. Deretter angriper du svaret du fikk fordi du ikke likte det. Du har fortalt hva du har blitt fortalt, og endret på "hva du har blitt fortalt" mellom så kort som 2 innlegg. Jeg (og aroid) har svart på dette. Det kan du velge å høre på, eller ikke. Helt opp til deg. Spydighetene dine ref "verdensmester" kan du pent drite i. Du har absolutt ikke noe forhold til dette, jeg har. Du har fått oppriktige svar fra 2 personer her som du var lite interessert i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2015 At jeg tilførte at det var på lavt turtall det var lagt inn begrensninger? Det la jeg til med engang etter jeg trykket "post". Det var ment som informasjon å det ble ikke endret etter ditt svar... fyttirakkern. Lite intressert i svarene fra 2 personer? i alle dager? Har jeg påstått noe i mine svar? Nei. Jeg har kun sagt det jeg er blitt fortalt. Og ikke vært påstålig mot noen, da jeg ikke har nok kunnskap. "Riktig? Det er noe helt annet. At noen har lagt på "17% på momentbegrensere fra 2200rpm, og bare 10%under" har lite eller ingenting med riktig tuning å gjøre." Utfra denne strofen så det ut til meg at du mente du visste hva tuningservice drev med og at det hadde lite eller ingenting med tuning å gjøre - verdensmesterfakter spør du meg. Tar jeg feil av hva du mente beklager jeg den quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Februar 9, 2015 Share Skrevet Februar 9, 2015 (endret) Kjære deg. 1) Fra du begynte å spørre, og jeg skjønte at du ikke har stålkontroll på hva du spør om / egentlig er ute etter å vite så har jeg gjort det ganske klart at "ikke fokuser på det, kos deg heller med bilen". Ikke sant? Du har faktisk greid å gjenta denne setning selv i din spydighet mot meg. 2) Det du har blitt fortalt, eller det du gjenfortalte var feil. Dette ble påpekt. Fult mulig at noen har misforstått, feil uttrykk ble brukt, men grunnlaget for å kunne yte verdifull informasjon til trådstarter (altså deg) innenfor normale tidsrammer viste seg å forsvinne. Det ble nok en gang påpekt at akkurat hva de forskjellige funksjonene gjør og heter kanskje ikke er det du trenger å fokusere på. Ok, noen sa ifra at det du sa ikke stemte, du korrigerte, no biggie. 3) Du spør om jeg altså er enig i at tuningservice har tunet "riktig". Jeg vet ikke hva tuningservice har gjort med din bil. Jeg driter i det, jeg kan ikke mene noe om noe jeg ikke har sett (spesifikt). Dog, for alle som har hatt en halv fot innenfor bransjen så er det en del trender som går igjen. Blant annet linja du har blitt servert med at girkassen er ivaretatt fordi moment er redusert på lave turtall, noe du trodde gjaldt den tidligere diskuterte girkassebegrenseren. Vel, det er ikke en girkassebegrenser det er snakk om, det er noe som kalles for "momentbegrenser", og er førts og fremst til for å skape karakteren på motoren, og i dette også beskytte drivverket. Din er automatgear og har i tillegg en del andre funksjoner, som er de som ble diskutert tidligere med FJpopp og Aroid. Jeg kommer aldri til å gå god for noe jeg ikke vet hva er. Dog, setningen min om 17% er en gjenganger på hvordan det tunes. Det at noen har gjort akkurat dette betyr ikke at tuninga i sin helhet er gjennomført "riktig" i henhold til hva jeg synes er riktig. Så må du naturligvis huske at alle tunere har sin egen oppfatning av hva som er riktig. 4) Denne tråden ble unødvendig detaljrik i forhold til hva du ba om. Dog, jeg svarte initielt FJpopp som er over snittet interessert (og har et bra grunnlag) og som jeg har hatt mange interessante diskusjoner med. 5) Det er tydelig at du er ute etter å forsvare oppsettet du kjører med, selv om ingen har kritisert det. Jeg synes det er litt rart at du søker "støtte" for hvor bra det er på et forum som dette. Folk er stolte av det de eier og det må de være. Du må dog ikke bli så dødelig fornærma over at jeg gjør en generell henvisning til hva du har misforstått ift til hva du har blitt "solgt" i det jeg unngår å vurdere/godkjenne et produkt jeg ikke har sett. 7) Jeg skal avslutte med deg jeg begynte med. Bilen din er sikkert kjempe. Jeg tror du både er og vil bli fornøyd. Ikke heng deg opp detaljer i software med mindre du faktisk har tenkt å gå "all inn" for å forstå hva som er gjort (og da er det bare å spørre igjen). Før du evt gjør det ville jeg spurt den som har lagd software, da det færreste setter pris på at folk snoker i arbeidet dems. Også vet vi begge at du ikke har tenkt til det, så drit i diskusjonene som gikk her på girbegrensere og nyt bilen din. Ja du tok feil av hva jeg mente, og på vegen dit lira du av deg en hel del spydigheter som faktisk ikke har bunn i virkeligheten. edit: Og til slutt så håper jeg at vi nå har fått klarhet i evt uklarheter slik at vi kan legge denne død. Endret Februar 9, 2015 av TRF-Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Februar 10, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2015 (endret) Det jeg mente med riktig var om du var enig i at det da fungerte som en momentbegrensern og at det er på den måten det gjøres da jeg forsto det slik at du mente det på editen av posten din. (lang settning) Jeg prøver heller ikke forsvare oppsettet mitt da som du sier ingen har kritisert det - dog jeg forsto det som du kritiserte det først med tanke på at du mente det ikke var lagt inn begrensninger hos meg, derfor prøvde jeg å forklare det - ikke forsvare det. Noe du da ble enig i da du så redigeringen.(tror du ble enig ihvertfall) "har faktisk klart å gjenta denne setningen i din spydighet mot meg" Var vel akkurat derfor jeg brukte den Og det med den forferdelig spydigheten var fordi jeg leste det slik at du mente andre tunere var dårlige. Har allerede beklaget den om du ikke mente det slik. Men nå ser jeg du snakker om en momentbegrenser i automatkassen for å gi karakter og beskytte drivverket. Momentbegrenser eller momentsperre er samesame her for meg altså. EDIT: Momentbegrensern står ikke i kassa kanskje? Endret Februar 10, 2015 av DCA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 10, 2015 Share Skrevet Februar 10, 2015 Hvis du trykker på den linken som ble lagt ut her tidligere så ser du at VAG har momentbegrensning på sine kasser, som kanskje den eneste bil produsent, mens alle andre sine girkasser tar i mot det de kan få. Så da må man lage begrensning en annen plass enn i girkassen, og det blir "i" motor, som kalles for momentbegrenser, noe som "alle" har, om jeg forstod TRF rett. Så en liten historie mht tuning: En kompis av meg hadde en bil som ble tunet av et velrenomert firma, og den bilen gikk konsekvent i nødmodus om man lå på full gass i 4.gir over 5 sekunder. Dette tyder på ikke vel utført arbeid, mener jeg. Det er vel noe sånt TRF snakker bla, med hvem som mener hva som er rett eller ei. Delvis ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Februar 10, 2015 Share Skrevet Februar 10, 2015 Hvis du trykker på den linken som ble lagt ut her tidligere så ser du at VAG har momentbegrensning på sine kasser, som kanskje den eneste bil produsent, mens alle andre sine girkasser tar i mot det de kan få. Så da må man lage begrensning en annen plass enn i girkassen, og det blir "i" motor, som kalles for momentbegrenser, noe som "alle" har, om jeg forstod TRF rett. Så en liten historie mht tuning: En kompis av meg hadde en bil som ble tunet av et velrenomert firma, og den bilen gikk konsekvent i nødmodus om man lå på full gass i 4.gir over 5 sekunder. Dette tyder på ikke vel utført arbeid, mener jeg. Det er vel noe sånt TRF snakker bla, med hvem som mener hva som er rett eller ei. Delvis ihvertfall. Det var ikke tilfeldigvis BSR? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 10, 2015 Share Skrevet Februar 10, 2015 Det var vel "spikern på hue" som de sier. CrZyWiz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå