Gå til innhold

RemyNG

Medlem
  • Innholdsteller

    1925
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

RemyNG vant dagen sist November 23 2020

RemyNG hadde mest likt innhold!

Om RemyNG

  • Bursdag 05/12/1987

Contact Methods

  • MSN
    psychofuzzz@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Vormsund
  • Kjøretøy
    E39 535i, E39 M5, E53 3.0

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hva slags merke gikk du for gløderele? Og glødeplugger? Er vel også en hovedkabel som går fra rele som anbefales og bytte.
  2. Eller så har autodoc sachs med EDC til litt bedre pris men må gå gjennom vanlige nettsiden og ikke appen for å få de opp. Ligger fra 7000kr til 9000kr har og vært tilbud på de.
  3. Rust rust og mere rust, den evige jakten på rust. Godt igang med fjerning av rust samt det blir endel sveising. Kanalen og hjulbuen er nå ferdig på venstre side, tar jo litt tid når men er grovt sett ferdig. Er kun pussing og sånt igjen før man kan si det er innafor. Men når man først var igang oppdager jeg at venstre eksos fest er nokså slapp i fisken. Ved nærmere inspeksjon med roterende børste så finner jeg endel gjennomgående rust. Og voila her var det ikke mye igjen av stålet, hang egentlig så vidt på bilen. Fjernet da alle moduler tilhørende navien og finner en ekstra dreningshull som man helst skulle vært foruten. Så da blir det mer sveising på denne siden og se om det er mulig og bestille braketten eller om jeg må lage en selv for det her var det ikke mye å redde. Alltid kjekt å ha noe mer å gjøre i vinter, men holder ved godt mot... Tror jeg.
  4. Og ikke tydelig tegn på oljelekkasje? Som f.eks rundt oljefilter huset, kjøleren og etc? Så lenge det er orginal sensor eller sensor av god kvalitet så skal du ikke få feil målinger.
  5. Ja man bør vel egentlig ta den påstanden med klype salt når selger skriver ikke vinterkjørt. Hjelper jo lite hvis tidligere eier før der igjen har brukt den aktivt på vintern. Og med denne så var den vinterkjørt av alle tidligere eiere og det var sett med vinterhjul til denne. Men de ble solgt før han her jeg kjøpte den av overtok bilen. Men nå blir det tatt endel så det ikke blir verre. Ble sport, har X pipe liggende så lyden blir nok ikke for stille eller overdøvende. Så tror det blir veldig greit med lyd. Åja like greit å sette igang så man kan ta seg god tid. Så trøsten når man blir ferdig er at man ikke irriterer seg over rust flekker her og der. Er veldig nydelig lyd med Eisenmann. Har det på 535n som gir temmelig god lyd uten at det høres helt sykt ut 🙂
  6. Da har man forsåvidt begynt smålig, demontert tank, eksosen, alt av deksler under, bak fanger og annet smått. Har også begynt å fjerne endel rust under, noe sandblåsing blir det og. Maskerte opp bilen så jeg slipper for mye klin på lakken når jeg er ferdig. Inntil fruen kom ut og sa at vi kan jo like greit ta oss råd til å sende bilen på lakkering med tanke på at jeg har irritert meg over små ting her og der som noe nyanse forskjell, lakkskader og klarlakk flass noen plasser. Men noe eget innsatt blir det jo selv med sveising og sånt. Samt bytte av bensinrør og tilhørende. og da stemmer jo heller påstanden om at bensinfilteret ble byttet før forrige eier kjøpte bilen. Har heldigvis ny filter og regulator liggende da det skulle byttes uansett. -Har bestemt meg for Eisenmann eksos for å erstatte Magnaflow eksosen men er ca 50 dagers leveringstid på denne fra Schmiedmann.no.
  7. Stemmer det hadde nok gått for Noxem hvis man først skal bytte når man først egentlig skal bytte. Så samt man har tilgang til disse diagnose programmene.
  8. Ikke uvanlig at de sensorene blir defekt over tid. Det merkes som oftest at bilen har f.eks ett høyere forbruk enn vanlig samt hvordan hvordan motoren går kan leses f.eks her https://bimmerprofs.com/n43n53-operation-modes-basics/. Det bør poengteres av bed bytte av denne sensoren er det anbefalt OEM sensor fra BMW(tror det er Continental som er produsent av sensoren orginalt) sensor av høy kvalitet da tilbakemeldingene har vært at de fortsatt har opplevd problemer med billigere sensorer.
  9. Jada rust på disse plassene er ikke ukjent problem ei heller overraskelse egentlig. Men dette skal man klare å komme seg igjennom med friskt nytt stål og endel pågangsmot.
  10. Rivd litt deksler under, eksosen av, mellom akslingen og funnet endel rust som må utbedres. Begge fremfre jekkefestene har sett sine bedre dager. De bak tok jeg når jeg hadde bilen hos meg for endel år siden. Denne Bilen var jo aldri vinterkjørt fikk forrige eier beskjed om når skulle kjøpe bilen. Mens tidligere eier før det hadde jo brukt bilene som normalt gjennom vintern 🙄. Så nå blir stigende framover å fjerne mest mulig rust. Men har jo hele vinteren til det.
  11. Gått mot strømmen her ja, synes det personlig ikke ser så dumt ut.
  12. Levert F11n på EU kontroll på tirsdagen, fikk kun feil på endeledd venstre og bemerkning på noe slitt indre styrestag på høyre siden. Så siden bilen uansett må ha en 4 hjulskontroll når dette skiftes så tar man like så greit å bytter begge sider fult ut. Nytt på plass. M5n måtte desverre vike for plassen inne så da blir den stående ute. Her har jeg byttet om til style 65 som jeg fikk tak tidligere men glemt av. Tror det blir å legge om nye dekk samt å bruke disse fremover. Så var det inn og skifte på de delene som gjenstår på F11n. Da var det gamle erstattet med de nye, og er klar for etterkontroll neste uke. En rask justering av styrestagene så det ikke blir helt jævlig å kjøre bilen på verksted. Så er man ferdig og kan kjøre inn M5n igjen. Også M5n opp i lufta, i vinter skal det taes noe rust under. Bytting av clutch, simringer og noe girdeler. Sikkert mer som gjøres mens bilen er der oppe. Blir også ny eksos, funderer på om jeg skal bestille Eisenmann. Men vi får se hva det ender opp med.
  13. Prøvd å flashe med esys? Eller kommer ikke dempern opp i det hele tatt?
  14. Åja blir endel mindre last på skuldrene når man får ting til å funke. Den E53n har tatt plass og irritert meg grønn men vært altfor sta til å bare gi opp. Spesielt når man har byttet så mye deler på kort tid. Vurderte lenge med å bytte til 8 trinns kasse og faktisk. Men nå slipper man det med det første. De er jo ufattelig gode å kjøre når alt er i orden 😅 med stor I ORDEN. Så håper nå at den blir pålitelig bil framover. Uff er kjedelig og når man hiver på den siste delen man har minst troa på også er det den som holder best 😅.
  15. Ikke vært noe problemer med E53n etter forrige post. Har nå brukt bilen daglig uten en eneste feilmelding så da blir det heller avvente med å gjøre jobben på nytt igjen. Brått blir E53n brukt endel mer enn F11n noe som passer greit da EU er rett rundt svingen og med det så trengs det en rask gjennomgang før jeg leverer bilen inn. Bakdemperne på denne har nok gitt opp sine egenskaper da den føles veldig slapp ut bak. Så da er tiden inne for å bytte begge. Nye den ene kjøpte jeg grisebillig da vedkommende ikke klarte å kode den til bilen. Så tok en stor sjanse her egentlig men til den summen jeg betalte så var det verdt å prøve. De gamle tatt av, monterte nye tårnlager og mansjetter i vinter fordi de var egentlig null eksisterende egentlig. Så fører bare disse delene over på de nye. Var ikke så mye liv igjen i disse for å si det mildt. Så blir sikkert en helt annen opplevelse når nye er på plass. Nytt på plass da er det egentlig fram med PCen og Esys. Aldri brukt det men alltid tid for noe nytt. Etter å lest på forumet her fra tidligere tråd samt andre forumer fant man ut hvordan man gjør det. Og fikk det fint til uten feil, og tok en runde ute på landeveien uten at man har feilmelding samt at alt funker. Så det kjøpet ble ikke helt bomkjøp. Da er det bestille EU og få den inn før vinteren slår til.
×
×
  • Opprett ny...