Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Otis skrev:

@barsjef

Vedlikeholdslading av batteri er en fint å gjøre i ny og ne. Lite strøm på batteri ødelegger batteriet. 

Jeg har en god erfaring med batteri fra Biltema. Størrelsen kan du tildels velge selv, avhengig av plass der bak. 90ah kan fint settes inn der. 

Problemet mitt her jeg bor, er at bilen holder nede på veien. Må legge ut 70m eller mere med kabel, samt det går diverse folk forbi som muligens ville likt å forsyne seg med utstyret, måtte å legge kabel over veien hvor det kjøre en del biler. Så ikke noe løsning her jeg bor. For ja jeg vet det lønner seg å lade av og til hehe

 

Men tror nok det blir et 95Amp fra Biltema da de har det på lager her lokalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg tror jeg har begynt å få krøll med batteriet.

Målte spenningen på batteriet etter en kjøretur på butikken, med bare tenningen på, måling på Carly fikk jeg opp bare 11.8v.

Målte spenningen selv manuelt på polene, og fikk 11.99.

Avogtil får jeg helt opp til 12.1v når jeg måler med Carly.

Når bilen er igang får jeg 14.7v - 14.8v.

 

Er det selve batteriet som er dårlig da eller kan det være at IBS tuller? Når IBS tuller, hva er da symptomene?

Noen ganger når jeg kjører får jeg opp tre stk feilkoder på DBC, DCS og Start assistant. Vet at mange har fått disse når det har vært dårlig batteri, men disse forsvinner når jeg slår av og på bilen.

 

Har aldri hatt startproblemer, men nå har jeg tre defekte glødeplugger. Har også en feilmelding på klima som kommer når jeg kjører, men denne kommer aldri opp når jeg sletter feilkodene og tar diagnose på nytt (har byttet AUC sensor). Da får jeg kun opp feilmelding på glødeplugger.

feilkoder1.jpg

FaultReport_CarlyForBMW (3).txt

Endret av Cali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når batteriet har vært under 12v er det egentlig bare å kaste det. Kjøpt nytt du så ordner det seg. Husk å registrere eller kode det nye batterieet :)

Defekt IBS lager tivoli av feilmeldinger bla om alt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Reef89 skrev:

Når batteriet har vært under 12v er det egentlig bare å kaste det. Kjøpt nytt du så ordner det seg. Husk å registrere eller kode det nye batterieet :)

Defekt IBS lager tivoli av feilmeldinger bla om alt mulig.

Jeg får jo de 3stk feilmeldingene på idrive, og endel på Carly. Men da er det batteriet og ikke IBS? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uansett skiftet batteriet når det har vært under 12v, en har drept mye inni batteriet da.

De 3  feilmeldingene dine er vanlig ved dårlig batteri. Får å være helt sikker kan du koble av IBS i noen dager og se om feilmeldingene ikke kommer tilbnake og sjekke batteri status.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Reef89 skrev:

Jeg ville uansett skiftet batteriet når det har vært under 12v, en har drept mye inni batteriet da.

De 3  feilmeldingene dine er vanlig ved dårlig batteri. Får å være helt sikker kan du koble av IBS i noen dager og se om feilmeldingene ikke kommer tilbnake og sjekke batteri status.

Jaokei :)

Skal prøve å koble fra IBS, da IBS egentlig ikke har noen nytte utenom å gjøre slik at batteriet ikke blir utladdet ved elektrisk feil?

For å koble ut IBS er det disse to kontaktene (markerte) som må kobles ut på negativ pol på batteriet?

ibs tull.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, barsjef skrev:

Problemet mitt her jeg bor, er at bilen holder nede på veien. Må legge ut 70m eller mere med kabel, samt det går diverse folk forbi som muligens ville likt å forsyne seg med utstyret, måtte å legge kabel over veien hvor det kjøre en del biler. Så ikke noe løsning her jeg bor. For ja jeg vet det lønner seg å lade av og til hehe

 

Men tror nok det blir et 95Amp fra Biltema da de har det på lager her lokalt.

Lo bagasje klappen stå åpen(Bilen låst) en stund idag, da vi har Fint vær med sol å naboen var i prate humøret. Så etter en stund målte jeg rett på batteri. 12V var alt det ville vise. Så da er er nok dette klar for bytte ja. Var et 90Amp Varta så står i. Men så ikke ut som AGM. Så da tenker jeg det blir good med dette 95amp AGM fra Biltema. Var å tørt å fint rundt batteriet.

Får satse på det går fint å kode inn nytt AGM med Carly dingsen da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.1.2017 at 20.32, barsjef skrev:

Noen som har erfaring med Biltema sine AGM batterier? En kompis hadde kjøpt dette til MB for et år siden å var fornøyde han. Å med 4 års garanti på de, så kan de vel ikke være så veldig gale. Er jo under halve prisen av GS.

Å hvilken størrelse anbefales? Ser jo det kommer opp både 70-80 å 90 hos GS på min bil. Så er vel like greit å evt ta det på 95 hos Biltema eller?

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/AGM-batteri-2000028225/

 

Har også hørt at batteriene fra Biltema er gode greier. Kjøpte derfra selv for et par måneder siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, E39523i skrev:

Har også hørt at batteriene fra Biltema er gode greier. Kjøpte derfra selv for et par måneder siden.

Litt rart jeg trenger batteri nu. For Biltema kjøre plutselig masse reklame på den lokale radio for deres batterier hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...