Gå til innhold

Pedi's BMW E28 Alpina B7 TurboKat... Garasjeprat 18/1 s337


Pedi
 Share

Anbefalte innlegg

Hva?? Har dere kåret vinnerne allerede?

Da er det jo ikke noe vits å dukke opp for utstilling. ;-(

Beste 1980-talls ombygget basert på en 518i godkjent av Statens Vegvesen utført av en vestlending og fullført i brunt. :)

En av de bedre premiekategoriene jeg har sett. Den er jo bankers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil!

Ser dog litt monoton ut i fronten uten oransje blinklys, mister litt av original-looken også dessverre..

Er det ingen plater/deksler under motoren på disse bilene? :)

Det burde du jo absolutt hatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vinner en pris på E30Meet iår forstår jeg ingenting!

Hva?? Har dere kåret vinnerne allerede?

Da er det jo ikke noe vits å dukke opp for utstilling. ;-(

Nei, alle som deltar med bil får en stemmeseddel hver, og skal selv stemme på alle kategorier utenom langveisfahrer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker :)

Motivasjonstråden min dette Ivar :)

Åhh? Håper du mener det, for hvis jeg kan motivere og inspirere - da må jeg jo ha lykkes med noe ;)

Jeg er en av de få, som setter umåtelig pris på alle klipsen du bestiller, for jeg vet at da blir det 110%.

Worsteiner ØL til gatebil er bestilt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen Ivar denne er blitt rå, å me de andre alpina hjulene blir den ikke akuratt mindre pen :applause:

Fint vær hjemme også ser jeg, da er d fint å lufte bilen litt ja :) Lykke til på fredag, ordner seg det.

Takk, var litt morro å faktisk kunne kjøre bilen utav garasjen og se sola skinne i lakken.

Jeg er så imponert over jobben du har gjort med denne!, den er så nydelig og gjennomført!:applause: skal du gjøre noe med den i kveld eller?:-)

Per Øivind kom nedom relativt seint i går kveld, så vi gikk en tur i garasjen da. Bilder følger...

Fantastisk Ivar, rett og slett fantastisk, nostalgisk, forførende, tiltrekkende og rått.! Jeg er imponert, og snart impregnert av E28-tråden din. :shock:

Takk Jørgen, er morro at jeg kan fenge dere E30-gutter også!

Og så ble det helt galt med blå calipere. Litt biltema. Prøv den originale gullfargen.

Skulle de ha vært en annen farge, måtte det bli svart. Og det ville jeg ikke ha. Hadde jeg hatt Brembo-bremser, som er røde, hadde ingen reagert - for rødt er jo noe alle er vant med. ATE-bremsene fra Alpina er jo hentet fra E28 M5, og den blå fargen er samme som BMW Motorsport og Bilstein. Ikke Biltema. Men jeg får se etterhvert, jeg må se hvordan det tar seg ut med de andre felgene. Jeg har jo andre bremser bak som skal på, de er også blå av farge. Da kan det være at helheten blir en annen.

Ble veldig bra med støtfangeren montert og helt klart et must å justere på

innfestningene. Få på striper og hjul nå,for så og toppe det hele med et nytt vognkort og

nye skilt :D Etterpå håper jeg å se bilen på et treff i sommer,det hadde vært stas :D

Så må du ikke glemme en viss E21 heller da :wink:

E21en blir ikke glemt, men denne sommeren er det E28en som får min oppmerksomhet. Og det syns jeg at jeg fortjener, uten at E21en min skal føle seg tilsidesatt ;)

Får ikke roset arbeidet og bilen din nok! Er heeelt rått!! Du gjør så jeg får lyst til å bygge meg e28 også!:)

Takk for det du, men hold deg til E30 du - for hvis du bygger deg en E28 så må nok vi andre E28ere krype i støvet bak din...

Hmmm. Jeg har en B9 motor, en 280 girkasse....mangler ett bra E28 chassi. Jeg har en plan. ;-)

Spennende... De planene vil jeg gjerne høre mer om...

Men viss de ikke skal på før etter bt så tror jeg det lønner seg med å få på noen som har godkjent mønsterdybde:)

Hvorfor det? Jeg skal jo ikke vise bilen for å ta en periodisk kontroll på den, jeg skal vise en ombygging..

måtte le litt når jeg så de blå kaliperne framme gjennom felgen på ene bildet :P

gleder deg vell til hvite skilt nå?

såfremst vektproblemet løser seg da seff.

HÅPER på godkjenning ja, time will show...

Bildene lyger. Den ser mye bedre ut irl :)

Smiskus! Du skal bare smøre meg litt du nå, slik at svinger innom senere... ;)

Hvis du ikke vinner en pris på E30Meet iår forstår jeg ingenting!

Så så, time will show... ;)

Hva?? Har dere kåret vinnerne allerede?

Da er det jo ikke noe vits å dukke opp for utstilling. ;-(

Er bare til å komme, ingen som er verken kåret eller forhåndsdømt her....

Beste 1980-talls ombygget basert på en 518i godkjent av Statens Vegvesen utført av en vestlending og fullført i brunt. :)

DEN klassen skulle jeg gjerne deltatt i !!! Så hadde jeg KANSKJE hatt en viss mulighet, hehe....

Meget pen bil!

Ser dog litt monoton ut i fronten uten oransje blinklys, mister litt av original-looken også dessverre..

Er det ingen plater/deksler under motoren på disse bilene? :)

Det burde du jo absolutt hatt :)

Takk. Monoton? Vel, det er jo basert på hva ordlyd en vil bruke. Clean er et ord som smaker bedre for meg... Husk at det vil komme et hvitt skilt foran der, og det vil bryte opp mye av den monotone biten.

Skal deksler under E28en ja, men vil ikke montere det nå. Skal være lett tilkomst for BT når jeg skal på visning.

Nei, alle som deltar med bil får en stemmeseddel hver, og skal selv stemme på alle kategorier utenom langveisfahrer! ;)

Skulle ikke dere offentliggjøre klassene 1. mars?

Ser jeg må ta meg en tur snart, ivar. helt rått!

You do that you, du vet hvor jeg bor :)

Jeg er en av de få, som setter umåtelig pris på alle klipsen du bestiller, for jeg vet at da blir det 110%.

Worsteiner ØL til gatebil er bestilt ;)

Nice, Erik, nice.... Da må jeg "bomme" en av deg, og ta en skål på ekte BMW-vis...

Klips må til, det er veldig viktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en tur ut i garasjen seint i går kveld, siden Pernezz kom på besøk. Skulle ikke mekke E28, og det ble det heller ikke. Planen var å bistå Per Øivind med M3-motoren hans, register osv måtte på....

Men måtte jo dille litt innimellom, så fikk ryddet litt. I den sammenheng så fant jeg frem strømtromlen jeg fikk av madammen til jul - og smalt den opp på veggen ved hovedporten. Greit å ha en tromle der.

IMG_2545_zps4126e43d.jpg

I samme ryddemodus fant jeg frem en barnestol som jeg skulle ha i E39en, der kjerringa hadde vasket alle trekka. Den har vært både i veien i garasjen samt irritert meg siden vi har vært en barnestol i minus på våre to bruksbiler.

IMG_2546_zps3bea79ca.jpg

Var jo et puslespill av en annen verden dette, men jaggu kom den ihop tilslutt... Litt lørdagskos, hehe...

IMG_2547_zps6187a819.jpg

En god gammel Recaro... Den tror jeg er den første som ble levert Norges land. Jeg husker at jeg kjøpte den ASAP direkte av Recaro når jeg ble fortalt at den skulle komme. Er ennå litt snurten for jeg aldri fikk den Recaro-capsen som de lovet meg gratis med på kjøpet siden det var den første som ble levert i Norge...

Fikk ryddet frem arbeidsbordet mitt, samt dekslene til Alpina'ene mine. De må jo få montert tilbake O-ring og lås, så ta kunne jeg jo gjøre det i samme slengen...

IMG_2548_zpsfa1e239d.jpg

Blir litt bedre med deksler på, ikke sant?

IMG_2549_zps2403f1e4.jpg

Her er delene, fin liten kosejobb en sen lørdags kveld.

IMG_2552_zps343134c6.jpg

Men selvsagt... Deja-Vu....

Den ene låsen er ødelagt.

Noen som har en slik lås, eller nøkkel til slike deksler (jeg har et par låser uten nøkkel)?

Nøkkel/låse-koden står både på nøkkel og lås:

IMG_2551_zps98d6d9a1.jpg

Kommer seg...

IMG_2553_zps37d391b5.jpg

Må jo nesten ha med et bilde av Nesse'n og motoren hans, som nå ser ut som en motor igjen... Nesten klar for oppstart nå....

IMG_2554_zpsd91a95ee.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo skryt her i hver tekst og da må jo jeg fortsette:

At e28 er en fin bil er ingen tvil om.Men at den kan bli så rå som denne du har bygd er jo helt utrolig.

De detaljene og alt du som er gjort, er en bragd.

Jeg må bare få ønske deg lykke til på biltilsynet,noe som jeg tror går bra.(Hadde jeg jobbet på blt ,skulle jeg godkjent bare ved og se ut porten) .

Ser jo og at det er en liten diskusjon på blinklysene dine,Behold de hvite på.Synes de gir et fint og nøytralt avbrekk i fronten.Men det er min mening da :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...